Jāņa Rozes apgādā iznākusi jauna, izzinoša un bagātīgi ilustrēta Deivida Pārkinsona grāmata Kino. 100 būtiskas idejas. Šis oriģinālais kino vēstures apskats vēsta par būtiskākajām kino teorijām un tehniskajiem paņēmieniem no kustīgo attēlu pirmsākumiem līdz pat šodienai. Iespējams, būsiet pārsteigti, cik daudz kopīga ir pirmajām kinofilmām un mūsdienu kases grāvējiem.
Grāmatas lappusēs var izsekot kino attīstībai no maģiskajām laternām līdz pat mūsdienu digitālajam video un datorgrafikas revolūcijai. Katrai idejai veltīts izzinošs, kodolīgs apraksts un vairākas fotoliecības. Kino entuziastiem būs saistoši uzzināt, kā, piemēram, tika veidotas pirmās optiskās pārejas, pakaļdzīšanās epizodes un kaskadieru triki, kā dzima eksperimentālais un trīsdimensiju kino, kādus jauninājumus ienesa Staņislavska metode, film noir, autorkino teorija un daudzas citas idejas. Neiztikt arī bez Holivudas, Oskaru un kinozvaigžņu fenomena. Vai zinājāt, ka pirmie kinožurnāli tika veidoti emancipētām, smalka dzīvesveida vilinātām sievietēm, bet mūsdienu profesionālie izdevumi galvenokārt piesaista jaunus vīriešus, kurus aizrauj noteikta žanra filmas un specefekti? Uzziniet arī, kāda nākotne šobrīd tiek prognozēta kinomākslai, kas vienmēr bijusi cieši savīta ar tehnisko iespēju attīstību. Kā norāda šā izdevuma autors, kino pētnieks un filmu recenzents Deivids Pārkinsons, «daudzi jaunievedumi tika izstrādāti, lai risinātu tehniskas vai komerciālas problēmas, savukārt citi tiecās paplašināt estētiskos un dramatiskos izteiksmes līdzekļus. Līdz ar to šī grāmata ir gan biznesa oportūnisma un tehniskā pragmatisma hronoloģija, gan mākslinieciskās meistarības, sabiedriskās pienākuma apziņas un prasmes izklaidēt slavinājums».