Pēc debijas māmiņas lomā pagājušā gada rudenī pasaulslavenais latviešu mecosoprāns Elīna Garanča šopavasar atgriezās uz skatuves ar koncertiem un populārākajām mecosoprānu «bikšu lomām» – Oktaviānu Riharda Štrausa Rožu kavalierī un Sesto Volfganga Amadeja Mocarta Tita žēlastībā Vīnes Valsts operā.
Nupat, decembra sākumā, tiešraidē Kino Citadele bija iespēja klausīties dīvas atgriešanos citā zvaigžņu teātrī – Ņujorkas Metropoles operā jau pieminētajā Sesto tēlā. Dziedātāju atgriešanos uz skatuves pēc ilgāka pārtraukuma, īpaši, ja tas saistīts ar pēcnācēju laišanu pasaulē, allaž pavada pastiprināta publikas uzmanība, zīlējot, vai un kā būs mainījusies balss, kādas jaunas krāsas tajā ieskanēsies, vai pašsaprotamā ikdienas slodze neietekmēs sniegumu un tamlīdzīgi. Elīna Garanča ir atgriezusies uz skatuves lieliskā formā – balss šķiet ieguvusi vēl piesātinātākas krāsas, bet Mocarta sarežģītajā partitūrā par tehniku ne mirkli nerodas šaubas. No kinoekrāna tiešraidē uz mums raugās īsta zvaigzne, izcila dziedātāja un spilgta personība, kas sevi ciena, bet nedod nekādas atlaides. Pavisam drīz gaidām Elīnu Garanču atgriežamies arī uz Rīgas skatuvēm, kur varēsim viņu klausīties klātienē – 28. decembrī Latvijas Nacionālajā operā un 30. decembrī Lielajā ģildē notiks Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra un Elīnas Garančas koncerts ar Karelu Marku Šišonu pie diriģenta pults, pasniedzot Latvijas publikai skaistu svētku dāvanu. Programmā būs populāras operu ārijas, tostarp arī hrestomātiskā Parto, parto no Tita žēlastības un Dalilas ārija Mon coeur s’ouvre à ta voix.
Tikmēr Metropoles opera Ņujorkā turpina uzņemt latviešu operzvaigznes – janvārī savu debiju šajā teātrī Džakomo Pučīni operā Bezdelīga piedzīvos soprāns Kristīne Opolais.