Ņetrebko kā labs vīns

Opermīļiem, kas, nežēlojot līdzekļus, metas uz karstajām tiešraidēm no pasaules opernamiem Rīgas kinoteātros, sen vairs nav jautājumu, kāpēc tas jādara, tikai – kad nākamreiz?

Ir patīkami sekot līdzi operas iestudējumiem pasaulē arī uz kinoteātru ekrāniem, izdzīvot varoņu jūtas spilgtos tuvplānos un vienkārši baudīt brīnišķīgu solistu un diriģentu sniegumu. Izrādās, ka ne vienmēr ir būtiski, lai opernotikums kinoteātrī būtu karsts. Jo lielais ekrāns tomēr piedāvā cita formāta izjūtas nekā parastais TV ekrāns, vērojot ierakstu DVD. Pagājušajā nedēļā kino Splendid Palace varēja vērot 2007. gada Berlīnes Valsts operas un Losandželosas operas kopražojumu – Žila Masnē Manonu ar leģendāro solistu duetu Annu Ņetrebko un Rolando Viljasonu galvenajās lomās, Staatskapelle orķestri ar maestro Danielu Barenboimu pie diriģenta pults.

Toreiz, pirms pieciem gadiem, iestudējums muzikālo un aktierisko kvalitāšu dēļ izpelnījās sajūsminātas kritiķu atsauksmes visā pasaulē, un pēc gada miljoniem DVD kopiju iegūla melomānu plauktos kā vēsturiska liecība gan par vienu no operdīvas Annas Ņetrebko zvaigžņu stundām, gan Rolando Viljasona bīstami pašiznīcinošo atdevi balsī, kas pēc pāris gadiem dziedātājam diemžēl atspēlējās nopietnās balssaišu problēmās. Tomēr Berlīnes Manona ar izcilu solistu ansambli (Lesko – Alfredo Daza, Grāfs de Grijē – Kristofs Fišesers, de Bretiņī – Artu Kataja utt.) kā mirklis opermūzikas vēsturē bija skaists un atmiņā paliekošs, ko vēlreiz apliecināja ieraksta noskatīšanās puteņainā februāra vakarā. Šo gadu laikā žilbinošā Anna Ņetrebko paspējusi pārkāpt 40 gadu slieksni, tomēr šķiet, ka viņas balss pagaidām kā labs vīns laika gaitā iegūst arvien daudzveidīgākas toņu nianses. Manona joprojām ir viena no viņas izcilākajām lomām, šajā sezonā – Ņujorkas Metropoles operas jauniestudējumā, kura tiešraidi Rīgā, Kino Citadele, varēs vērot 7. aprīlī. Kavaliera de Grijē lomā Ņujorkā būs jaunais, daudzsološais poļu tenors Pjotrs Bezkala.

Svarīgākais