Pagājušajā nedēļā Maskavas starptautiskā kinofestivāla atklāšanā notika filmas “Transformeri 3: Mēness tumšā puse” (Transformers: Dark of the Moon) pasaules pirmizrāde. Laikraksts „The Los Angeles Times” to uzskata nevis par atsevišķu notikumu, bet gan par jaunas tendences izpausmi: valstis, kuras vēl desmit gadus atpakaļ bija amerikāņu kinoindustrijas „sētmale”, tagad kļūst par nozares „izaugsmes galveno dzinējspēku”.
Kirils Razlogovs, Maskavas kinofestivāla programmas direktors, „plašākā nozīmē neuzskata „Transformerus” par amerikāņu filmu”, teikts rakstā. Pēc Razlogova vārdiem, „Transformeros” nav nekā amerikāniska; filma daudz vairāk atgādina Japānas videospēli, nekā amerikāņu kinofilmu. Filmas režisors, izceļotāja no Krievijas mazdēls Maikls Bejs savukārt paziņojis: „Es izaugu auksta kara laikmetā un domāju – tas ir brīnišķīgi, ka šodien mēs esam šeit, Maskavā. Šodien tā ir ļoti svarīga vieta kino tirgum.”
Uz DVD pārdošanu pazemināšanas un kinoteātru auditorijas samazināšanās fona Ziemeļamerikā, tādās valstīs, kā Krievija, Brazīlija un Ķīna, aug kinoteātru ieņēmumi. No ārvalstīm Holivuda šobrīd gūst līdz 70% ieņēmumu no biļešu pārdošanas. Tāpat šī tendence jau „nosaka, kādas filmas tiks uzņemtas, kur tās tiks filmētas, kas saņems lomas un kā šīs filmas tiks virzītas tirgū”, norāda izdevums.
Piemēram, mārketinga speciālistu viedoklis tika ņemts vērā, sadalot lomas filmā „Green Hornet”, vai izvēloties darbības vietu filmā „Fast Five”, apgalvo šo filmu producents Nils Morics. Lai izdabātu ārvalstu auditorijas gaumei, nereti tiek pārveidots pat sižets. Tā nesen klajā nākušajā filmā „Cars 2” sākotnēji bija paredzēts krievu ļaundaris, taču tas radīja bažas, ka filma negūs popularitāti Krievijas tirgū un rezultātā par negatīvo personāžu kļuva „vācietis ar monokli”.
Vislielākos panākumus attīstošos valstu tirgos gūst „ar specefektiem piesātinātas” multfilmas visai ģimenei, kuru pamatā ir „vienkāršs sižets”. Tāpat „aiz robežas labi pārdodas vērienīgi action. „Šī veida filmas neprasa no skatītāja prasmi uztvert valodas un kultūras nianses,” - izteicies kompānijas „Sony Pictures Entertainment” prezidents Maikls Lintons.
2010. gada Krievija pirmoreiz pārsniedza vienu miljardu ASV dolāru kases ieņēmumu robežu. Tas nozīmē, ka kinoteātru ieņēmumu apjoms pieaudzis gandrīz piecpadsmit reizes, salīdzinot ar 2001. gadu. „Cilvēki brīvdienās iet uz kinoteātriem un skatās amerikāņu blokbāsterus ne tikai izklaidei, bet arī tādēļ, lai uzlādētos ar možumu un cerību,” laikrakstam iztecies Daņils Dondurejs, žurnāla „Искусство кино” galvenais redaktors. „Amerikāņu filmas māca cilvēkiem būt godīgiem, labiem, patriotiskiem, drosmīgiem, strādīgiem, būt labi draugiem, cienīt ģimenes vērtības un būt iecietīgiem. Krievijas seriāli un filmas šādus mērķus sev neizvirza.”