Eirodziesmā pārsteigumus rada tikai žūrija

© F64 Photo Agency

Noskaidrotas visas desmit dziesmas, kuras 18. februārī Ventspils teātra namā Jūras vārti piedalīsies Eirovīzijas dziesmu konkursa nacionālās atlases finālā. Šā gada Eirodziesmas lielākais pārsteigums ir tas, ka nav nekādu pārsteigumu, – ja neskaita otrā pusfināla žūrijas izvēli likt pirmajā vietā piecu klaunu izpildīto parodijdziesmu.

Viss kā plānots

Jau pirmajā Eirodziesmas pusfinālā pārsteigumu gandrīz nebija, un tādu nebija arī šoreiz: diskusijas aizkulisēs un interneta komentāros raisījās tikai par Samantu Tīnu (viņa tiešām ļoti labi nodziedāja savu For Father), taču reālā situācija ir tāda, ka latvju klausītājs šo ugunīgās matu krāsas īpašnieci nemīl: ja pirmajā pusfinālā viņu nebūtu glābis teicamā vokāla īpašnieks Latvijas gruzīns Dāvids Kalandija, tad eirofinālu Samanta varētu skatīt vien TV kastē. No otrā pusfināla tālākai cīņai izvirzītas precīzi tās dziesmas, kas to bija pelnījušas: Mad Show Boys izpildītā Music Thief, Roberta Pētersona She’s A Queen, Elizabetes Zagorskas You Are A Star, Lindas Amantovas jeb Anmary skaistā Beautiful Song, kā arī Triānas parka izpildītā Stars Are My Family. Vai varēja būt citādi? Nē! Par cietēju Samantu (pēdējā laikā viņa visās savās dziesmās tikai to vien dara kā cieš...) jau minēts, bet pārējie četri ārpus fināla palikušie bija vēl švakāki: Paul Swan dziesma bija negadījums, Miks Dukurs ar saviem hip hop vīriem tajā vakarā varēja jau nu paklusēt, The 4 varbūt arī varētu uzstāties finālā, ja vien pirms nedēļas esīša auditoriju jau nebūtu aizvīluši PeR, bet par Valtera Gleškes un Lības Ēces operduetu liedz pilnvērtīgi izteikties cenzūra.

Speciālisti izgāžas

Pirms nedēļas Neatkarīgās apskatnieks minēja, ka nacionālās atlases favorītos izvirzījušies PeR un Paula Dukure – gribētos pie šīm domām palikt, taču žūrijas vērtējums otrajā pusfinālā liek kļūt piesardzīgākam. Mūzikas zagļi nudien ir labs gabals, šā projekta vietu finālā apšaubīt būtu dumji, bet likt to pirmajā vietā, kā to šoreiz izdarīja žūrija... Mad Show Boys galvenais vokālists Aleksandrs Veselovs bija palicis bez balss, un malacis, ka tika līdz uzvarošām beigām (vienīgajiem ģenerālmēģinājumā bija nepieciešamas divas filmēšanās reizes), pārējie laida muļķi tik muļķīgi, ka gribējās mest viņiem ar Jāņa Vaišļas sasēdētu tomātu, šovā bija sabāzts viss, ko vien kāds vidējais latvietis varētu izdomāt nosaukt par asprātīgu, bet kas nemaz nebija asprātīgi, un rezultātā – pirmā vieta žūrijas vērtējumā?! Šis priekšnesums bija labāks par pārējiem?! Atliek vien nosaukt žūrijas sastāvu: Uldis Marhilēvičs, Māra Upmane-Holšteine, Šeila, Jānis Deinats, Akvelīna Līvmane, Ilona Brūvere, Kārlis Auzāns, Armands Kivlenieks un Jānis Stībelis.

Drūmas prognozes

Šajā pusfinālā pierādījās arī tas, ka no skaļi izreklamētās Mākslinieciskās padomes nav nekādas jēgas – skaistākā dziesma šoreiz bija Anmary, taču viņa varētu ieiet vēsturē kā vissliktākā priekšnesuma Eirodziesmā autore: kaut kādi karogi, stampāšana pa skatuvi absolūtā nolemtībā utt. – tiešām šai talantīgajai dziedātājai kāds nevarētu palīdzēt iestāstīt, kā jāuzvedas uz skatuves?! Pretējs piemērs – Elizabete Zagorska. Ļoti vāja dziesma, bet perfekts priekšnesums (lai arī idejiski pamatīgi pazagts no Ruslanas) – malacis, Elizabete, un skatītāji to novērtēja! Malacis arī jauniņais ventspilnieks Roberts Pētersons, kurš ar savējiem gan nomauca ļoti senilā un ļoti vājā Bon Jovi versijā, toties no visas sirds – patiesumu klausītāji vienmēr spējuši novērtēt. Un vēl – Triānas parks, kur tad bez viņiem! Arī triāņiem šogad nav īsti bijis ko teikt (dziesma vāja), tomēr bez Agneses Rakovskas&Co eiropasākums nav iedomājams. Pašlaik izskatās, ka arī šogad starptautiskajā Eirovīzijā varam gatavoties kārtējam pērienam. Ja vien Elizabete savu priekšnesumu nepārdos grupai PeR, kuri ar Anmary dekoltē nekāps uz skatuves izpildīt Mad Show Boys dziesmu...

Izklaide

Muzikāli un cilvēcīgi atšķirīgi, bet stāstā vienoti – četri radošo industriju pārstāvji Abra, Sniegs, Upelnieks un Bārda piedāvā dziesmu “Garā”. “Stāstot personīgās pieredzes un pārdomas par nonākšanu dzīves grūtībās, dziesmā izskan aicinājums nevis grimt dziļāk problēmās, bet raudzīties uz augšu – meklēt izeju un risinājumu,” tā šī negaidītā četrotne piesaka šo dziesmu.