Aptauja: katram desmitajam aptaujātajam iedzīvotājam nav sava lietussarga

Lai arī rudenī daba ar nokrišņiem neskopojas un laiku pa laikam tiekam pārsteigti ar lietusgāzēm, izrādās, ka gandrīz katram desmitajam aptaujātajam Latvijas iedzīvotājam īpašumā nav neviena lietussarga.

Savukārt teju katram trešajam mājās ir vismaz trīs lietussargi. Tā noskaidrots tirdzniecības centra „Domina” veiktajā aptaujā, kurā arī atklāts, ka jauns lietussargs lielākoties tiek iegādāts ne vairāk kā 15 latu vērtībā, turklāt visbiežāk tikai tad, kad iepriekšējais ir salūzis.

Lietus laikā, iespējams, izmirkst 11% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, jo tieši tik liels skaits respondentu norāda, ka viņiem neesot neviena lietussarga. Gandrīz trešdaļai aptaujāto mājās ir vismaz viens (32%) vai divi (29%) lietussargi. Bet lietum pavisam pamatīgi ir sagatavojušies 28% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, kuru īpašumā ir trīs un vairāki lietussargi.

Gandrīz puse (48%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju jaunu lietussargu iegādājas retāk kā reizi gadā. Turpretī katrs ceturtais respondents lietussargu iegādei netērē ne santīma – šiem cilvēkiem tos vienmēr kāds uzdāvina.

Pārsteidzoši, taču 2% aptaujāto atzīst, ka lietus sezonas laikā jauns lietussargs tiek iegādāts teju katru mēnesi. Te nu var minēt, kāds tam ir iemesls. Nedaudz vairāk nekā puse (54%) Latvijas iedzīvotāju jaunu lietussargu iegādājas tad, kad iepriekšējais ir salūzis. Savukārt 16% respondentu jaunu lietussargu pērk gadījumos, kad iepriekšējais lietussargs ir kaut kur aizmirsts un pazaudēts. Tai pat laikā katrs desmitais aptaujas dalībnieks norāda, ka lietussargu pērk tad, kad tas palicis mājās un ārā pēkšņi sāk līt (11%), vai tad, kad spontāni kāds lietussargs iepatīkas (12%).

Vienots viedoklis par to, kādi lietussargi visbiežāk tiek iegādāti, gan nepastāv. Gandrīz katrs ceturtais (27%) Latvijas iedzīvotājs iegādājas klasiskus melnus, pelēkus vai baltus lietussargus, bet teju tikpat daudz respondentu (26%) – vienkrāsainus lietussargus citā krāsā. 22% aptaujāto labāk tīk lietussargi ar rakstiem un apdruku. Bet gandrīz katrs desmitais (12%) respondents ir daudz prasīgāks un iegādājas lietussargus tikai ar īpašiem dizaina elementiem.

Krāsa, apdruka, materiāls un dizaina elementi jo īpaši būtiski ir tiem cilvēkiem, kuri pieskaņo lietussargu virsdrēbēm, apaviem vai citiem aksesuāriem. Latvijā lietussargu saskaņošanai ar pārējo apģērba komplektu pievērš uzmanību tikai teju katrs ceturtais aptaujātais. Tajā pašā laikā 77% respondentu tas nešķiet būtiski, un viņi lietussargu ar apģērbu nesaskaņo.

Daļa cilvēku lielāku uzmanību pievērš lietussarga vizuālajam izskatam, daļa – tā cenai. Kā noskaidrots tirdzniecības centra „Domina” aptaujā, tad vairāk nekā puse aptaujāto lietussarga dēļ ir gatavi tērēt ne vairāk kā piecus latus. 42% respondentu par kāroto lietussargu būtu ar mieru samaksāt 5 līdz 15 latus, taču vēl lielāku naudas summu – tikai 6% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju.

Aptaujā piedalījās 654 respondenti.

Izklaide

Alternatīvā roka grupas “The Tunes” debijas albums, kuru, kā viņi paši saka, prezentē ar lepnumu. “Albums piedāvā plašu mūzikas ceļojumu, kurā katrs skaņdarbs atklāj jaunu sajūtu, domu un emociju pasauli. Ar šo debijas projektu grupa vēlas izzināt nezināmo, atrast neredzēto un piedzīvot nepiepildīto, piedāvājot klausītājiem aizraujošu mūzikas un pašatklāsmes pieredzi.”

Svarīgākais