Mūsu postmetāla līderi “Tesa” izdarījuši nopietnu pieteikumu uz Latvijas mūzikas ierakstu Gada balvu roka un metālmūzikas albumu nominācijā (“Skyforger” gan par to ir savs vārds sakāms…), laižot klajā savu jaunāko studijas lieldarbu.
Par grupu: “Tesa” ir trio, kura darbība aizsākusies 2005. gadā pēc hārdkora grupas “In Stora” izjukšanas. Jau no pašiem pirmsākumiem tā rindās darbojas Dāvis Burmeisters (ģitāra), Kārlis Tone (bass) un Jānis Burmeisters (bungas). Viņu kontā līdz šim bija jau seši albumi: “Tagad” (EP, 2006) , “Nekad” (EP, 2007), “Heart Beats From The Sky” (2008) , “IV” (2012), “Ghost” (2015) un “Control” (2020). Lēnām un pamazām “Tesa” jau iemantojusi teju kulta statusu, tāpēc nav brīnums, ka arī grupas jaunākais albums vēl krietni pirms tā klajā nākšanas izpelnījās milzu interesi.
“Tesa” ar ārišķībām nenodarbojas - koncertos visbiežāk izskan tikai grupas pieteikums un īsi paldiesvārdi, bet pēc tam no A līdz Z tiek nospēlēta programma, nekādos plašākos skaidrojumos neielaižoties. Līdzīgi arī albumu dziesmu nosaukumos, kur arī šoreiz viss ir vienkārši - četri skaņdarbi, kurus dēvē “Interval I”, “Interval II”, “Interval III”, un “Interval IIII” (jā, “Spotify” minēts tieši IIII nevis IV!). Patiesībā tas pat ir ļoti saprotami - nekad nav bijis skaidrs, kā instrumentālo mūziku izpildošās grupas izdomā, kā dēvēt to vai citu kompozīciju, ja tai tāpat nav vārdu, un katrs klausītājs, slīgstot to skanējumā, iztēlojas kaut ko citu…
“Interval” pieejams straumēšanas servisos, grupas “Bandcamp” kontā un arī vinila formātā. Albums ierakstīts “Hodila Records” studijā pie Ģirta Laumaņa jeb Lomika - “Tesai” jau ierasts variants, ar viņu strādāts pie visiem grupas ierakstiem, tāpēc šāda savienība jau sen ir pašsaprotama.
“Neplānoti, bet zīmīgi ir izdot albumu tieši šogad - grupas divdesmitajā pastāvēšanas gadā. Lai arī tas liekas ļoti ilgs laika posms, varam justies patiesi laimīgi, ka nejūtam šo gadu smagumu, un, lai cik banāli tas arī skanētu, izbaudām katru kopā spēlēšanas brīdi tikpat, cik pirmajos mēģinājumos 2005. gada rudenī Artilērijas ielas mēģinājumu telpā,” atminas “Tesas” mūziķi.
“Interval” turpina grupas iepriekšējos darbos labi iesākto, aizvien straujāk palielinot profesionalitātes un meistarības apgriezienus. Arī šajā albumā ir tas pats netverami suģestējošais grupas skanējuma spēks, kas klausītāju iesveļ šajā postmetāla bliezienā un liek teju hipnotiski un neapzināti kļūt
par “Tesas” daiļrades piekritēju (vismaz tieši tā kādā koncertā jau krietni senāk notika ar šo rindu autoru). Vai albuma notestēšanai ieteicamākā ir kompozīcija “I”, “II”, “III” vai “IIII”, vai “Interval” ir labāks par “Control” vai tomēr nē? Neatbildams jautājums. It kā “Interval III” ir mazliet spriganāks un interesantāks par pārējiem skaņdarbiem (bet varbūt vienkārši īsāks - “tikai” 7 min. un 22 sek.), taču arī “Interval II” ir sava burvība, tāpat arī vienpadsmit ar pusi minūšu garajā opusā “Interval 4”, kur gandrīz nemanāmās devās pielikta arī Alises Jostes balss, un, beigu galā, - vai gan kāda vaina pirmajam skaņdarbam?! Nē, nav. Albums jāklausās kā vienots veselums, no sākuma līdz beigām, un visvēlamākais - koncertā.