Recenzija: The Tunes - "Range of Discovery"

© Publicitātes foto

Alternatīvā roka grupas “The Tunes” debijas albums, kuru, kā viņi paši saka, prezentē ar lepnumu. “Albums piedāvā plašu mūzikas ceļojumu, kurā katrs skaņdarbs atklāj jaunu sajūtu, domu un emociju pasauli. Ar šo debijas projektu grupa vēlas izzināt nezināmo, atrast neredzēto un piedzīvot nepiepildīto, piedāvājot klausītājiem aizraujošu mūzikas un pašatklāsmes pieredzi.”

Grupa “The Tunes” pastāv jau kādus piecus gadus, taču sākotnēji tā izpildīja pazīstamu dziesmu kaverversijas ar sastāva nosaukumu “Tu’n’es”, uzstājoties ballēs u.tml. pasākumos. 2022. gadā tā sevi pieteica jau ar nosaukumu “The Tunes”, izpildot tikai savu oriģinālmūziku. Sastāvs: Varis Vilciņš (vokāls, ritma ģitāra), Daniels Bērziņš (solo ģitāra, piebalss), Matīss Kokins (bungas, piebalss) un Rihards Uztics (bass).

“Pirmais albums top tikai vienreiz,” uzsver mūziķi. “Mēs esam gandarīti, ka beidzot sasniedzām šo mērķi, un tagad mūs interesē, kura no albuma šķautnēm piesaistīs visvairāk cilvēku. Kādas iekšējās diskusijas tas kultivēs un kādas atbildes sniegs uz iekšējiem un ārējiem jautājumiem? Esam ieinteresēti tajā, vai mūsu mūsdienīgā rokmūzika spēs uzrunāt klausītājus un vai tā ir gatava atkal uzplaukt.”

Protams, kaverversiju spēlēšana korporatīvajos pasākumos un ballītēs audzējusi mūziķu profesionālos muskuļus, līdz ar to šajā aspektā viss ir kārtībā - ģitārists vispār spēlē dievīgi. Tiesa, lai sevi piedāvātu Latvijā un dziedātu angliski (tieši to viņi dara visu astoņu dziesmu garumā) - tam nepieciešams spēcīgs un atmiņā paliekošs piedāvājums, bet “The Tunes” spējas šajā jomā ir krietni “par īsu” (“Ezīšfestam” u.tml. pasākumiem gan der arī tās), savukārt ārpus dzimtās zemes robežas viņiem nav, ko darīt. Stilistiski - pirmās asociācijas rodas ar “Gelousy”, tikai diemžēl ar mazāku postgrandža devu (un vājāku vokālu), bet lielāku žanru jūkli.

“Jauns skatījums un drosmīga mūzikas valoda. “Range of Discovery” ir albums, kurā enerģiski roka ritmi satiekas ar liriskām balādēm, veidojot dinamisku muzikālo ainavu. Tas ir aicinājums ielūkoties sevī un nebaidīties no neizteiktām domām un neatbildētiem jautājumiem. Grupas dalībnieki vēlas ar mūziku pārtraukt to klusumu, kas bieži valda mūsu dzīvēs, un dot balsi tēmām, kas bieži tiek atstātas bez ievērības,” tā “The Tunes” darbu raksturo viņu atbalsta komanda. “Albuma skaņas klāstā ir viss - no seksīgiem saulesbriļļu un ādas jaku roka rifiem līdz sirdi plosošām melodijām un dzīvīgam poproka pārdzīvojumam. “The Tunes” ar savu debijas albumu cenšas izstiept klausītāju iztēles robežas un radīt jaunu dialogu, kas iedrošina uzdot sev svarīgus jautājumus un atklāt jaunas perspektīvas.”

Pašu piedāvātais raksturojums ir krietni pārspīlēts, taču, atmetot prasības pēc kaut kā novatoriska un jaudīga, “The Tunes” albumu var atzīt par visnotaļ klausāmu. Notestēšanai var ieteikt skaļo “Range” un citu iepriekš jau izskanējušo dziesmu “Mercy”, kā arī “Wonder” un “Self Control”, taču arī pārējais albumā iekļautais skaņu materiāls dienu nesabojās - vismaz fonam to noteikti var izmantot. Vienīgi - nez, kur un pie kā “The Tunes” to māsterējuši, jo skaņas līmenis atsevišķām dziesmām “lēkā” pārlieku jūtami.

Izklaide

Muzikāli un cilvēcīgi atšķirīgi, bet stāstā vienoti – četri radošo industriju pārstāvji Abra, Sniegs, Upelnieks un Bārda piedāvā dziesmu “Garā”. “Stāstot personīgās pieredzes un pārdomas par nonākšanu dzīves grūtībās, dziesmā izskan aicinājums nevis grimt dziļāk problēmās, bet raudzīties uz augšu – meklēt izeju un risinājumu,” tā šī negaidītā četrotne piesaka šo dziesmu.

Svarīgākais