Ozols ar hiphopa draugiem koncertā svinēs sava biznesa jubileju

© richy hood

Rīgā, VEF kvartālā, 23. novembrī notiks vērienīgs koncerts “Hood XXL Live”, kas veltīts repera Ozola veikala “Hoodshop” 10 gadu jubilejai. Koncertā kopā ar Ozolu uz skatuves kāps vairāki pazīstami latviešu reperi – Wiesulis, ansis, Prusax un Steps.

Šis jubilejas koncerts būs īpašs notikums hiphopa faniem un svētki visai Latvijas hiphopa kultūrai. “Ar šo koncertu Ozols turpina savu misiju - atbalstīt un veicināt vietējo talantu izaugsmi, kā arī uzturēt dinamisku Latvijas hiphopa kopienu,” norāda organizatori.

“Hoodshop” gadadienas atzīmētāji būs tiešām ar vārdu. Kā pirmie mākslinieki 23. novembrī gaidāmajā koncerta sarakstā tika izziņoti ansis (Ansis Kolmanis), kurš tieši šajā datumā ar brāli 181h (Kārlis Kolmanis) atzīmēs bītmeikeru dueta “Netīrās Cilpas” albuma “Melnezera Grāmata” gadadienu, kā arī Wiesulis, kas pēdējos gados ar enerģiskiem koncertiem un kopā ar bītmeikeru sangvn izdotajiem albumiem (“Fianchetto”, 2022 un “En Prise”, 2024) strauji izvirzās latvju hiphopa pirmajās līnijās. Kā nākamie sarakstu papildināja Prusax un Steps - vēl divi plašākus komentārus neprasoši vārdi, savukārt kā noslēdzošais koncerta mākslinieks tika izziņots pats “Hoodshop” dibinātājs Ozols (Ģirts Rozentāls) - viens no pazīstamākajiem un ietekmīgākajiem latviešu reperiem, kurš jau vairāk nekā divus gadu desmitus veido pašmāju hiphopa skatuvi.

Veikals “Hoodshop” Brīvības ielā apmeklētājiem tika atvērts 2014. gada sākumā. Jau pirmajos pastāvēšanas gados tas ne tikai popularizēja Latvijā ielu modes zīmolus, bet veicināja arī hiphopa dzīvesstila aktualitāti un līdz ar to strauji ieguva uzticīgu klientu loku.

Ozols: “Veikala ceļš un virziens esošajā dekādē ir bijis mainīgs, tas turpina evolūciju arī pašlaik. Viss sākās ar to, ka pēc 2010. gada pamanīju un sajutu tendences, pie kurām arī nolēmu pieturēties - hiphopa apģērbu brendus nomainīja “ielu stila” zīmoli, konkrētu lielo zīmolu apavu modeļu silueti, kas ir zibsnījuši mūsu acu priekšā jau no 90. gadu vidus, acīmredzami atkal un atkal atgriezās pie mums kā patērētājiem, bet šoreiz ar pavisam citu tendenci un apjomiem. Arī pats iekšēji jutu lielu izsalkumu pēc tiem apavu siluetiem, ko būdams bērns, staigājot pa komisijas veikaliem, savā acu priekšā redzēju, bet nevarēju iegādāties. Būdams pusaudzis jau biju diezgan apsēsts ar apaviem un to inovatīvajiem risinājumiem. “Hoodshop” veikals zināmā mērā nes to mazā zēna lielo sapni, un šie desmit gadi ir bijuši pietiekami intresanti, kontrastaini un piedzīvojumiem bagāti. Esmu priecīgs būt daļa no šī visa, ko mēs te lēnām būvējam un radām. Ar katru brīdi apzinos to, ka mēs arī varam būt daļa no lielās ielu modes galaktikas. Turpinu iedvesmoties un iedvesmoju.”