Veikalu plauktos nonākusi nošu grāmata, kuras lappuses sola aizraujošus mirkļus ģitārspēles entuziastiem – gan profesionāliem mūziķiem, gan iesācējiem. Grāmatas autors ir pašmāju ģitārvirtuozs Mārcis Auziņš, un tā ir vēl viens solis ceļā uz šī mūzikas žanra pilnveidošanu Latvijā.
Izdevumā apkopotas notis desmit iemīļotām latviešu dziesmām, kuras šķitušas autoram interesantas solo ģitāras kontekstā. Tajā atrodamas Raimonda Paula, Zigmara Liepiņa, Imanta Kalniņa, Armanda Birkena un citu ievērojamu komponistu radītas melodijas, kā arī grupu “Opus Pro”, “Remix” skaņdarbi, kuru aranžijas pielāgotas ģitārspēlei, īpaši Mārča Auziņa izkoptajam “fingerstyle” paņēmienam.
“”Fingerstye guitar” ir īpašs ģitārspēles virziens, kurā vienā spēles paņēmienā un bez elektroniskajiem papildlīdzekļiem apvienotas pamata muzikālās funkcijas - ritms, melodija, harmonija -, veidojot unikālu skanējumu,” stāsta Mārcis. “Aranžijas apguves ērtībai grāmatā ir sakārtotas atkarībā no sarežģītības pakāpes, sākot ar vienkāršākām un beidzot ar tehniski sarežģītām, turklāt nošu materiāls pierakstīts gan tradicionālajā notācijā, gan tablatūrā, kas ļauj apgūt materiālu arī tiem, kas notis nepazīst.”
“Latviešu dziesmas solo ģitārai” ir pirmais šāda veida nošu izdevums Latvijā. Katrs skaņdarbs papildināts ar autora komentāru un praktiskiem ieteikumiem ģitārspēles apguvei. Mārcis, kurš joprojām diendienā arvien attīsta savu spēles tehniku un dodas pieredzes apmaiņā pie šī žanra pamatlicējiem visā pasaulē, cer, ka viņa iegūtās zināšanas dos iedvesmu arvien jauniem ģitāristiem tepat Latvijā.
“Solo ģitāra pēdējos septiņos gados ir kļuvusi par manu stihiju un neatņemamu dzīves sastāvdaļu. Ģitārspēles apgūšana ir laikietilpīgs, radošiem un tehniskiem izaicinājumiem pilns process, kas sniedz arī nenovērtējamu gandarījumu. Ticu, ka šī grāmata būs lielisks partneris ceļā uz arvien jauniem muzikāliem apvāršņiem ikvienam, kas sevī jūt šī instrumenta aicinājumu,” cer Mārcis. Starp citu, klātienē viņa prasmes var šo sestdien, 5. oktobrī, novērtēt solokoncertā Mālu krogā Sidgundā.