Pasaulē pieprasītā K-pop pārstāvji piesakās iekarot Latvijas koncertskatuvi

© Publicitātes foto

Korejiešu reperis B.I - dziesmu autors, producents, dejotājs un daudzu jomu celmlauzis Dienvidkorejiešu mākslinieku vidū - 20. oktobrī uzstāsies Rīgā, koncertzālē “Palladium”. Biļetes būs pieejamas no 28. jūnija.

Līdz šim pasaulē ārkārtīgi pieprasītā K-pop jeb korejiešu popmūzikas pārstāvji pie mums gandrīz nebija manīti, taču nu acīmredzot nolemts izmēģināt laimi arī uz Latvijas koncertskatuves.

B.I, īstajā vārdā Kims Han-Bins, ir Dienvidkorejas reperis, dziedātājs, komponists, ierakstu producents un arī dejotājs, tātad šovu viņš sev var nodrošināt arī pats. Par saviem pirmajiem elkiem, kurus klausoties jau sākumskolā dzimis sapnis arī pašam kādreiz kļūt par reperi, B.I dēvē Nelly, P. Diddy un Murphy Lee, kā arī Jay-Z un Eminemu, bet par ļoti skaistu viņš uzskata arī “The Beatles” mūziku.

Debitējis mūzikā 2015. gadā ar puišu grupu “Ikon”, pēc četriem gadiem Kims to atstāja (to sekmēja skandāli ar nelegālu vielu apriti, par ko tiesa pat lēma viņam piespriest četrus gadus nosacīta soda), lai pievērstos solodarbībai. Par panākumiem - godalgotais hits “Love Scenario” žurnālā “Rolling Stone” 2023. gadā tika atzīts arī par vienu no “100 nozīmīgākajām dziesmām Korejas popmūzikas vēsturē”, pirms tam nonākot Dienvidkorejas topu virsotnē un iegūstot vēl vairākas Korejas mūzikas balvas.

“B.I daiļrade ir ļoti daudzveidīga - tajā bez repa un “r&b” parādās arī enerģijas pilnas un skaļas roka dziesmas, ļoti lipīgi un melodiski popa hiti, pašam arvien biežāk dziedot nevis repojot, jo tie, pat sastopoties vienas dziesmas ietvaros, ir divi ļoti dažādi pašizpausmes veidi,” stāsta koncerta rīkotāji. Kims sapludinot stilus, ja rodas sajūta, ka dziesmas vēstījumu sanāks nodot klausītājiem efektīvāk kaut ko no sākotnējās idejas un ieceres pamainot un eksperimentējot ar dažādām skaņām, lai izmantotu visu savu radošo potenciālu.

“Mūzikai ir divas svarīgākās lomas - paņemt klausītāju savā varā, burtiski piespiežot klausīties, ja nebēgsi no koncerta vietas. Un otra mūzikas loma ir rosināt iztēli, kas var aizvest visdažādākajos virzienos, pat aizmirstot, kas bija sākumā, jo priekšplānā sen izvirzījies kaut kas cits, no kā iedvesmojoties vari uzrakstīt stāstu vai uzgleznot savas abstraktās nākotnes vīzijas, ko ieraugot kādam citam var šķist, ka viņš to jau ir kādreiz redzējis,” komentē korejiešu mūziķis. “Bet, noliekot visu iepriekšminēto malā, galvenais iemesls, kāpēc es komponēju un producēju mūziku, ir pavisam vienkāršs - man tas sagādā prieku. Tas man ir kā hobijs, ko joprojām nespēju sajust kā darbu, kam būtu mani kaut kā jālauž un jādisciplinē.”

Savā pirmajā Eiropas turnejā “Love or Die” B.I devās tikai 2023. gada rudenī, uzstājoties četrpadsmit valstīs un iekļaujot tūres maršrutā arī Luksemburgu, Igauniju un Somiju, kur Dienvidkorejas mākslinieki uzstājušies reti. Lielākā daļa koncertu tika pilnībā izpārdoti, apliecinot, ka Eiropa B.I gaidīja un nevarēja vien sagaidīt jau sen. “Rolling Stone” britu izdevums ar piecām ballēm no piecām novērtēja koncertu Londonā, dāsni bārstoties ar komplimentiem un dēvējot to par “dzīvā priekšnesuma meistarklasi” un “eiforijas varā pavadītu perfektu nakti, kas bija neatkārtojama un paliks atmiņā uz visiem laikiem”.

Izklaide

Jau kādu laiku publiskajā telpā virmo karstas diskusijas par Jura Pavītola juridiski birokrātiskā ceļā panākto, ar ko turpmāk tikai un vienīgi viņš drīkstēs sevi saukt par grupas “Līvi” dibinātāju un tikai un vienīgi viņš varēs lemt, kam tajā spēlēt, ko spēlēt un vai vispār spēlēt. Jau bija skaidrs, ka ar to šis strīds nebeigsies, un tā arī ir - “Līvi” ar saviem juristiem devuši kārtīgu pretsparu.

Svarīgākais