RECENZIJA: Citi Zēni - “Cits līmenis”

© Publicitātes foto

Pašmāju dauzonīgā (un daudzgalvainā) grupa “Citi Zēni” izdevusi savu otro studijas albumu, kura nešaubīgi vētrainās klajā nākšanas svinības notiks jau šosestdien, 9. martā, koncertzālē “Palladium”. Jāatgādina, ka “zēnu” debijas albums “Suņi iziet ielās” izgāja ielās 2021. gada oktobra beigās.

“Citu Zēnu” albums perināts jau pusotru gadu, un tā ierakstīšanas process bijis “patīkami sarežģīts”, jo kopumā radītas aptuveni 40 dziesmas, bet albumā iekļautas tikai 12. “Ir bijušas neskaitāmas negulētas dienas un naktis, bet tagad ir pienācis brīdis, kad šo albumā ieguldīto enerģiju varēs saņemt atpakaļ koncertos no mūsu faniem,” norāda “zēnu” muzikālais vadītājs un mūzikas producents Roberts Memmēns. Ar pašironiju “Citi Zēni” sevi dēvē par intelektuāļiem, kas dzied par to, ko redz sev apkārt, bet kopš iepriekšējā albuma sev apkārt ir redzēts (un arī paveikts) ļoti daudz, sākot no uzvaras “Muzikālajā Bankā” un “Supernovā” līdz pat ceļojumam uz starptautisko Eirovīziju ar “Eat Your Salad”, kas kļuvusi par digitālajās straumēšanas platformās Latvijas vēsturē visvairāk atskaņoto popdziesmu ar vairāk nekā 7 miljoniem klausījumu. “Galvenais, ka visam pāri ir prieks un viegla humora deva, jo “Citi Zēni” māk gan paši sevi veselīgi uzslavēt, gan saprast, kad pienāk brīdis piebremzēt.”

Jaunajā albumā iekļauti arī iepriekš izdotie singli “Cits līmenis”, “Vecumdienas” un “Citu Zēnu” kopdarbs ar grupu “Labvēlīgais tips” dziesmā “Baļļīte”, kas bija 2023. gada vasaras karstākais ballīšu hits, savukārt par aktuālāko singlu šobrīd tiek bīdīta dziesma “Mazais bandīts”.

Grupas trumpji palikuši iepriekšēji, tikai meistarība tos pasniegt ir kļuvusi vēl lielāka - ironiski un/vai humorīgi teksti, teicams vairākvīru vokālais koris, kā arī enerģiskas un dejotliekošas melodijas. Ja tam visam vēl klāt tiek piešpricēts Dagņa Roziņa saksofons (kā “Baļļītē”), tad vispār ir pa smuko - gribētos šo instrumentu “zēnu” dziesmās dzirdēt vēl biežāk.

Par tautās iepriekš jau laistajām melodijām visiem viss ir puslīdz skaidrs (un ar tām viss ir puslīdz kārtībā), bet no nedzirdētajām dziesmām gribētos izcelt stilīgās “Izlaidies” un “Klasiski pasēdēt” (šo varētu kronēt par apskatnieka favorītdziesmu), savukārt no teksta viedokļa - “Džeku lajx” (tā droši vien būs nākamais radiosingls) un “Numeroloģiju”. Pārsteidz arī “Miljons rītdienas”, pie kuras iedziedāšanas šķiet pielikts Jānis Stībelis (taču viņa te nav, līdervokālists ir pats Memmēns), kā arī “Lūpukrāsas”, kur izklausās, ka piepalīdzējusi Grēta Grantiņa (un viņa te tiešām arī ir). “Citi Zēni” ir kaut kas starp “Labvēlīgo tipu” un “Bermudu divstūri” - ļoti izdevīga pozīcija! Mazliet, mazliet kāja no gāzes pedāļa gan albuma gaitā tiek noņemta vai arī ielikts brīvgaitā (piemēram, jau minētajā dziesmā “Lūpukrāsas”), taču tas arī saprotams - nevar taču visu laiku maukt uz pilnu klapi!

Atliek vēl piebilst, ka albuma “Cits Līmenis” studijas producenti ir Roberts Memmēns un JJ Lush (Jānis Jačmenkins), miksējis - Pauls Dāvis Megi, māsterēts “Chartmakers” studijā Somijā. Radošajā procesā piedalījušies arī producenti DJ Rudd, Armands Varslavāns, Artis Boriss un Armands Rutkovskis, kā arī dziesminieks Mikus Frišfelds. Albuma izdevējs - kompānija “Forte Production” un nerimstoši enerģiskais producents Jānis Kļaviņš.

Izklaide

Amsterdamas dokumentālo filmu festivāla ("IDFA") konkursā šogad iekļautas divu Latvijas autoru īsfilmas, savukārt režisoru Ivara Selecka un Armanda Zača kopdarbs "Turpinājums. Pieaugšana" 18.novembrī piedzīvos starptautisko pirmizrādi, aģentūru LETA informēja Nacionālā kino centra (NKC) pārstāve Kristīne Matīsa.

Svarīgākais