Spīķeros uzstāsies Karls Mihaels fon Hausvolfs

11. oktobrī Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja pilotprojekts "kim?" aicina uz prominentā zviedru mākslinieka un mūziķa Karla Mihaela fon Hausvolfa (Carl Michael von Hausswolff) uzstāšanos Spīķeros, Maskavas ielā.

Kopš 1970. gadu beigām Hausvolfs ir darbojies kā konceptuālais mākslinieks performances, gaismas un skaņu instalāciju un fotogrāfijas jomā, arī kā komponists un mūziķis. Viņa darbi ir izstādīti mākslas biennālēs Venēcijā (2001, 2003, 2005), Stambulā (1997) un Johanesburgā (1997), documenta X un viņa darbs ir bijis mākslas žurnāla ArtForum kritiķu favorīts (2003, 2004, 2005). Fon Hausvolfa mūziku ir publicējušas izdevniecības Touch, Ash International, Laton, RasterNoton, Sub Rosa, Firework, Oral, Die Stadt un feld. Viņš ir sadarbojies ar tādiem mūziķiem kā Pan Sonic, Raselu Hasvelu, Zbigņevu Karkovski, The Hafler Trio un Džonu Dankenu un uzstājies festivālos kā Sonar, Electrograph, I.D.E.A.L, kā arī 2004. gada Skaņu mežā. Viņa Londonas koncertu ietekmīgais britu laikraksts The Guardian 2006. gadā izvēlēja kategorijā “best of the year” jeb “gada labākais”.

Hausvolfa interese arhitektūrā, topogrāfijā un pilsētās ir rezultējusi filmās Hashima, Japan 2002, Al Qasr, Bahriyah Oasis, Egypt, 2005 un Electra, Texas 2008.

Hausvolfa audio kompozīcijas no 1979. līdz 1992. gadam tika veidotas gandrīz tikai no bāzes materiāla, kas tika ņemts no agrākām audiovizuālām instalācijām un performancēm, kas pamatā sastāvēja no kompleksas dūkoņas/drone, ko reizē raksturoja estētiska elegance un skaistums. Vēlākajos darbos Hausvolfs saglabāja šo eleganci un drone, taču to papildināja ar spēcīgu atsvešinātības noskaņu.

Laikā starp 1996. un 2008. gadu Hausvolfs noārdīja no savas mūzikas “kauliem” atlikušo “dekoratīvo miesu”. Viņa darbi tagad ir tīras un intuitīvas meditācijas par elektrību, frekvencēm un tonālo autismu striktā konceptuālā kontekstā. Pēdējā laikā viņš arī ir savā skaņu mākslā pieskāries tādām tēmām kā arhitektūrai, urbānismam, žurkām un tārpiem. Viņa koncertos ļoti fiziska, gandrīz brutāla estētika jaucas ar dūcošu, daudzfrekvenču skaistumu. Auditorija ļoti bieži krīt sava veida transā, aizmiegot savās sēdvietās, norāda pats mākslinieks. Rīgas vizītē akcents tiks likts uz Hausvolfa mākslas audio dimensiju.

Lekcija notiks angļu valodā. Ieeja bez maksas.

Izklaide

Muzikāli un cilvēcīgi atšķirīgi, bet stāstā vienoti – četri radošo industriju pārstāvji Abra, Sniegs, Upelnieks un Bārda piedāvā dziesmu “Garā”. “Stāstot personīgās pieredzes un pārdomas par nonākšanu dzīves grūtībās, dziesmā izskan aicinājums nevis grimt dziļāk problēmās, bet raudzīties uz augšu – meklēt izeju un risinājumu,” tā šī negaidītā četrotne piesaka šo dziesmu.

Svarīgākais