Kamēr bērni Visu Svēto dienas priekšvakarā staigā pa mājām, diedelēdami saldumus, pieaugušie attaisno Halovīna svētku latvisko nosaukumu un gada spocīgāko nakti svin ar vīna glāzi rokās, apliecina Latvijā lielākā dzērienu veikalu tīkla Alkoutlet pēdējo gadu pārdošanas dati, ziņo "AlkOutlet" sabiedriskās attiecības.
Par gada spocīgākās nakts joku pieaugušiem svinētājiem kļuvusī Halovīna nosaukuma interpretācija latviešu valodā "Halo - vīns" tiešām atbilst patiesībai, jo Halovīna nedēļā pārdoto vīnu apjoms Alkoutlet veikalos ir būtiski lielāks, nekā nedēļu pirms šiem svētkiem un pēc tiem.
Vispopulārākais vīns spoku nakts piedzīvojumiem ir karstvīns - to pērk aptuveni par 30% vairāk, nekā citās oktobra un novembra sākuma nedēļās. Liela daļa svinētāju izvēlas arī dzirkstošo vīnu, kas Latvijā vispār ir populārs svētku dzēriens - to Halovīna nedēļā pērk par 19% vairāk. Citu vīnu pārdošanas rādītāji pieaug par dažiem procentiem.
AlkOutlet pārstāvis Gints Lazdiņš norāda: "Straujais karstvīna pieprasījuma pieaugums, protams, ir saistīts ar Latvijas klimatiskajiem apstākļiem un ir skaidrs, ka daļa pieaugušo spocīgākās nakts piedzīvojumos izvēlas tieši šo sildošo dzērienu, tomēr savu vietu šo svētku galdā ir izkarojis arī dzirkstošais vīns. Ņemot vērā, ka citu tipu dzērienu pārdošanas apjomi Halovīna laikā būtiski neatšķiras no pārējā oktobra nogalē un novembra sākumā pārdotā daudzuma, ir pamats uzskatīt, ka pieaugušo spoku nakts svinētāju iecienītākais dzēriens ir tieši vīns."