Paula Saija "Pauls un Paula"

© Publicitātes foto

Ja dziedātājai izdodas iegūt paša Maestro labvēlību, turklāt vēl piedzimt ar tik pareizu vārdu, kas to ļauj eleganti apspēlēt koncertprogrammās, tad iznākums ir debijas albums “Pauls un Paula” ar desmit jaunām Raimonda Paula dziesmām.

Tas, protams, joks, tomēr katrā jokā ir daļa patiesības. Paula Saija gan atzīmējusies arī citās programmās, tostarp uzstājoties ar trakulīgajiem “Very Cool People”, ar kuriem kopā tapušas arī vairākas dziesmas. Taču “Pauls un Paula” skaitās Paulas debijas pauls, oi, atvainojiet, albums - kā jau minēts, ar desmit jaunām Raimonda Paula dziesmām ar dzejnieku Jāņa Petera un Guntara Rača vārdiem. Kā papildu gabali albumā iekļauti arī “Dzīvīte, dzīvīte, šūpojos tevī” (tā nav Jāņa Paukštello “Dzīvīte”, bet cita “dzīvīte”), kas līdz šim guvusi lielāko ievērību, ierindojoties Latvijas Radio 2 spēlētāko dziesmu saraksta pirmajā vietā vairākas nedēļas pēc kārtas, kā arī “Lāse”. Abas pēdējās ir koncertieraksti, kas dokumentēti pērn maijā Mūzikas namā “Daile”.

Ierakstos piedalījušies izcilākie no izcilākajiem - pats Maestro ieskaņojis klavieru partijas uz leģendārā “Rhodes piano”, pie bungām sēdējis Māris Briežkalns - “Rīgas Ritmu” un Latvijas Radio 1. studijas stūrmanis, ar ģitāru partijām bijis aizņemts šā brīža latvju sesiju muzikants Nr.1 Jānis Kalniņš, saukts arī par Džoniju Hillu, basu iespēlējis džeza aprindās (un ne tikai tajās) labi pazīstamais Edvīns Ozols, atzīmējies arī trompetists Reinis Puriņš. Albums ierakstīts leģendārajā Latvijas Radio 1. studijā, producējis Māris Briežkalns.

“Darbs pie albuma bija patīkami satraucošs. Maestro savā stilā teica, ka būs jāiegulda darbiņš un iedeva jaunus Rača un Petera dziesmu vārdus, piebilstot, ka tie ir par ļoti aktuālu tēmu. Nopratu, ka būs jādzied par mīlestību. Milzīgs prieks un pateicība Maestro par uzticēšanos, priecāšos ikkatru satikt koncertos visā Latvijā!” pieticīgi jauno veikumu komentē Paula Saija.

Gaidāmās koncertu sērijas starts būs jau pavisam drīz - 18. oktobrī Limbažu kultūras namā. Pēc tam abi mākslinieki kopā ar pavadošo grupu sniegs priekšnesumus Viesītē (29.10.), Līvānos (3.11.), Alūksnē (10.11.), Madonā (11.11.), Gulbenē (18.11.), Ropažos (19.11.) un citur Latvijā. Koncertos papildus jaunajām dziesmām skanēs arī jau zināmas Maestro kompozīcijas. Plānots, ka bez Paulas un Paula koncertos piedalīsies arī pārējais albumu iespēlējušais sastāvs, tikai Briežkalna vietā pie bungām sēdīsies ne mazāk meistarīgais Artis Orubs.

PAR. Kad komponēšanas sakarā tiek pieminēts Raimonds Pauls, lielai daļai uzreiz nez kāpēc šķiet, ka tātad albumā būs “Mēmajai dziesmai” vai “Dāvāja Māriņa”, bet sliktākajā gadījumā “Lecam pa vecam” vai “Cāļus skaita rudenī” līdzīgs repertuārs, bet tā taču nav - Maestro tīk krietni vien citādākas melodijas. Arī albums “Pauls un Paula” ir ar džezīgu pieskaņu, lai arī bāzēts uz 70. - 80. gadu estrādes mūzikas pamatiem. Piemēram, mazliet blūzīgā “Trīs vārdi” ar Jāņa Kalniņa teicamo ģitārsolo - pat mūzikas erudīcijas spēlēs, iespējams, neviens nepateiktu, kas tās autors ir Pauls! Maestro estrādes melodiju piekritējiem gan droši vien labāk patiks lipīgās “Stāv’ mierā” un “Tavs skatiens”, kā ļoti skaista jāuzteic dziesma “Miers”.

Savukārt Paula Saija nekad nebeidz pārsteigt - prātam neaptverami, kā šī no skata trauslā, vienmēr smaidīgā un mazliet kautrīgā meitene pārvēršas, kad stājas mikrofona priekšā, kas par varenu un skaistu balsi! Spilgtākās viņas meistarības paraugstundas šajā albumā vērojamas dziesmās “Nekas nav par velti” un “Pieneņpūkas”. Par Paulas dauzīšanos kopā ar “Very Cool People” šoreiz pat nepieminēsim.

PRET. Dažos gabalos šķiet, ka Paulai Saijai vienkārši piešķirta “Normunds Rutulis brunčos” loma - sak, Norča šādu tekstu kā vecis dziedāt nevar, paskatīsimies, kas mums te no jaunajām un talantīgajām meitenēm ir pieejams! Bet var arī tā.

Svarīgākais