Vairums Latvijas iedzīvotāju (74%) atzīst, ka neseko līdzi modes tendencēm un pārsvarā iegādājas attiecīgajā sezonā veikalos pieejamo, liecina aptauja*. Tendencēm vairāk seko līdzi jauni cilvēki. Vairāk nekā 80% vīriešu atzīst, ka to nedara vispār vai dara reti. Tas atspoguļojas arī iepirkšanās paradumos - tikai 26% iedzīvotāju atzīst, ka garderobi veido, iedvesmojoties no jaunākajām tendencēm. Vairāk nekā puse - 66% - respondentu atzīst, ka apģērbu iegādājas tirdzniecības centros.
Pārliecinošais vairākums atzīst, ka iegādājas to, kas attiecīgajā sezonā pieejams veikalos (75%). Tikai viena ceturtā daļa Latvijas iedzīvotāju - pārsvarā sievietes - rūpīgi plāno un atjauno katras sezonas garderobi. Liela daļa sieviešu un vīriešu apliecina (60%), ka jauna apģērba iegāde nav impulsīva, bet plānota. Respondenti savu garderobi papildina, iepērkoties dažādas vietās - izvēloties gan tirdzniecības centru (66%), gan interneta veikalu (26%), gan mazo (boutique tipa) veikalu (25%) piedāvājumu.
Apģērba izvēlē vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju priekšroku dod tumšas krāsas apģērbiem, košu un krāsainu apģērbu izvēloties reti. Tumšas krāsas apģērbu vairāk iecienījuši tieši vīrieši, tāpat šie krāsu toņi dominē arī jauniešu garderobē. Neskatoties uz to, ka krāsainu apģērbu latviešu garderobēs ir maz, sievietes uz kopējā fona ir drosmīgākas. Interesanti, ka tieši gados vecāki cilvēki - 60-74 gadi - uzdrīkstas vairāk riskēt un valkā košu apģērbu.
Šogad tirgotāji gada lielākās gada izpārdošanas jeb Melnās piektdienas aktivitātes daudzviet organizē pat veselas nedēļas ietvaros.
Tirdzniecības centrs ir ieviesis papildu drošības pasākumus, izvietojot bezkontakta dezinfekcijas iekārtas pie visām tirdzniecības centra ieejām, pastiprināti uzkopjot un dezinficējot telpas, kā arī nodrošinot bezmaksas sejas maskas tiem apmeklētājiem, kuri tirdzniecības centru apmeklējuši bez maskas.
*Aptauju veica modes un izklaides centrs "Rīga Plaza"