RECENZIJA: N’Works "Opus Domi"

© Publicitātes foto

Lai jūs nemulsina angliskais skatuves vārds un latīniskais albuma nosaukums – tā autors ir mūsu pašu Normunds Rutulis, kurš šādi piesakās ar savu jau ceturto albumu dīdžeja N’Works statusā. “Opus Domi” latīņu valodā nozīmē “mājas darbi”, albumā iekļauti no 2014. gada līdz pat šīm dienām radīti remiksi.

“Šis man ir liels notikums, kuram gatavojos, kā izrādās, sešus gadus, jo grupas “Bet Bet” dziesmu remiksēju jau 2014. gadā,” brīnās pats dīdžejs N’Works jeb Normunds Rutulis. “Taču lielāko albuma daļu esmu radījis pēdējo trīs gadu laikā. Nekur neesmu atkāpies no sava rokraksta, lai gan tas kļuvis mūsdienīgāks. Turpinu “pārtjūnēt” dziesmas, piešķirot tām citu noskaņu. Process ir ļoti aizraujošs un ar to es jau kādu laiku aizvietoju video spēļu spēlēšanu. Arī remiksēšana ir sava veida spēle, kuras rezultātā nedrīkst kļūdīties. Skaista ir skaņas un mūzikas pasaule, un ar remiksēšanu es tajā peldu un lidinos arvien tālāk un dziļāk. Mani aizrauj šis process.”

Albumā iekļauto remiksu klāsts ir visnotaļ plašs, sākot no pazīstamiem gabaliem (“Instrumenti” - “Visā visumā Visums ir viss”, Jānis Stībelis - “Optimists”, “Bet Bet” - “Tu esi tā”, “Otra puse” - “Tu esi tā”, “Es krītu tev” un “Tu esi man”, “Franco Franco” - “Sirdsdejo”, Mārtiņš Ruskis - “Ugunīs” u.c.”) līdz krietni mazāk dzirdētām melodijām (Rūta Dūduma - “Being A Friend”, Toms Kalderauskis - “Ja ļausi”), tostarp arī jaunais N’Works singls Aminatas dziesmas “Nejauc man prātu” remiksa izskatā. Kopumā CD versijā ir 18 remiksu, bet digitālajā - pat 19, jo klāt nāk no diska pārlieku daudzo megabaitu dēļ svītrotā Normunda “Atskrien raiba dievgosniņa”.

Jāatgādina, ka N’Works latviešu valodā nozīmē “Normunda Darbnīca”. N’Works iepriekšējais albums “3.45” tika nominēts “Zelta mikrofonam” kategorijā “labākais deju vai elektroniskās mūzikas albums” 2017. gadā, bet par savu pirmo albumu “Double B Tonality” dīdžejs 2010. gadā tika apbalvots ar Latvijas Mūzikas ierakstu Gada balvu par labāko deju vai elektroniskās mūzikas albumu.

PAR. Lielāko interesi rada remiksi, kas kādai dziesmai piešķīruši teju pilnīgi jaunu skanējumi, vai tie, kas no aizmirstības vai no nepelnītas nepamanīšanas cēluši gaismā kādu melodiju. Šajā ziņā jāizceļ Ivo Grīsniņa-Grīšļa “Ja tu mani ņem”, “Franco Franco” spriganā “Sirdsdejo”, arī Antras Stafeckas “Es esmu šeit”, kā arī nez no kurienes izraktā Toma Kalderauska “Ja ļausi”. Vēl - dziesmas, kuras neviens remikss nespētu ne uzlabot, ne sačakarēt, jo prieks tās klausīties jebkurā versijā, piemēram, “Instrumentu” hits (tiesa, N’Works padevusies arī ļoti laba tā versija) vai Aminatas dziesma. Un, protams, arī paša Normunda izpildītā “Laimīgs”, kurai īpašu skanējumu piedod saksofonists Oskars Petrauskis.

PRET. Grūti pateikt, kā Normunds izvēlas dziesmas savai remiksu kolekcijas papildināšanai, bet dažas šeit šķiet liekas. Pirmām kārtām tas attiecas uz Andra Ērgļa izpildīto “Laime manās rokās”, kas totāli krīt ārā no kopējās noskaņas. Kaut kas līdzīgs sakāms arī par Mārča Auziņa “Jel pažēlo”, jo tas ir vienīgais šajā albumā iekļautais instrumentālais gabals. Savukārt grupas “My Radiant You” dziesmas “Ogres disko” iemaldīšanās šajā diskā liek neizpratnē paraustīt plecus - ko tā te dara?!

Svarīgākais