Kā liecina mobilo sakaru operatora BITE dati, sākot no 13.marta, par 56% pieaudzis spēles "Xbox" lietojums tiešsaistē, savukārt iepazīšanās mobilās aplikācijas "Tinder" lietojums palielinājies par aptuveni 45%, salīdzinot ar mēnesi pirms ārkārtējās situācijas ieviešanas. To, visticamāk, ietekmējusi Latvijas iedzīvotāju vēlme pēc izklaides un kontaktēšanās arī ārkārtējās situācijas un sociālās distancēšanās laikā.
Šobrīd Latvijas iedzīvotāji daudz laika pavada mājās un brīvos brīžos aizvien vēlas atpūtināt prātu, kā arī novērst uzmanību no satraucošajām ziņām. Ņemot vērā, ka lielākā daļa izklaides vietu ir slēgtas, atcelti dažādi pasākumi un cilvēki sociāli distancējas, šajā laikā izklaides un iespējas satikties tiek meklētas digitālajā vidē. Piemēram, populāras kļuvušas tiešsaistes ballītes, konferences un koncerti. Taču ne tikai.
Kopš valstī noteiktā ārkārtējā stāvokļa par 45% audzis arī iepazīšanās mobilās aplikācijas "Tinder" lietojums. Tas liecina, ka cilvēki, kuri jūtas vientuļi, īpaši aktīvi brīvo laiku aizpilda ar otrās pusītes meklējumiem, vai gluži vienkārši - viņiem ir vairāk laika un lielāka vēlēšanās komunicēt un socializēties tiešsaistē. Arī līdzīga profila mobilās aplikācijas "Badoo" lietojums ir palielinājies, tomēr ne tik strauji kā "Tinder".
"Laikā, kad jāievēro "2+2" likums, cilvēki var just socializācijas un izklaides iespēju trūkumu. Lai to kompensētu, talkā tiek ņemtas modernās tehnoloģijas un interneta iespējas. To apliecina ne tikai konkrētu mobilo aplikāciju lietojuma pieaugums, bet arī datu patēriņš. Šobrīd darba dienās tiek izmantots tāds pats datu apjoms kā brīvdienās pirms ārkārtējās situācijas ieviešanas, kamēr šī brīža brīvdienu datu patēriņš palicis teju nemainīgs. Savukārt, lai gan varētu šķist, ka cilvēki brīvo laiku tagad vairāk pavada sociālajos tīklos, "Facebook", "Instagram", "Twitter" aplikāciju lietojums, salīdzinot ar citām mobilajām aplikācijām, pieaudzis mazāk. Sociālos tīklus iedzīvotāji biežāk aizstāj ar spēlēm un iepazīšanos internetā," saka BITES sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Una Ahuna-Ozola.
Viņa papildina, ka "Facebook" lietojums audzis par nepilniem 20%, "Instagram" - aptuveni par 8%, bet "Twitter" - 16%.
Interesanti, ka veselības krīzes laikā mazāk tiek lietotas arī mūzikas straumēšanas mobilās aplikācijas. Piemēram, "Spotify" tiek izmantota par aptuveni 15% mazāk, bet "Deezer" - pat par 66% mazāk. Iespējams, šo mobilo aplikāciju popularitātes kritums saistāms ar to, ka cilvēki tās visbiežāk lieto, dodoties uz darbu, skolu sabiedriskajā transportā vai automašīnā, taču ne tagad, kad liela iedzīvotāju strādā un mācās no mājām.