"Supernovas" producenti skaidro, kāpēc Markus Riva tomēr netiks iekļauts finālā

© Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Atbildot uz 30. janvārī saņemto, Latvijas Televīzijas valdei un konkursa "Supernova" producentei Ilzei Jansonei adresēto atklāto vēstuli par nepieciešamību iekļaut izpildītāju Marku Rivu konkursa "Supernova 2020" finālā, Latvijas Televīzijas un konkursa producentu vārdā informējam, ka žūrijas izvēle netiks pārskatīta, un dziedātājs Markus Riva netiks iekļauts konkursa finālistu vidū.

Kā jau iepriekš vēstīts plašsaziņas līdzekļiem izplatītajā informācijā, konkursa "Supernova 2020" finālistus no 26 klātienes atlasē startējušajiem dalībniekiem izvēlējās starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija ne tikai konkursa rīkotāji no Latvijas Televīzijas, bet arī mūzikas ierakstu, mūzikas menedžmenta un mediju, kā arī komunikācijas jomas profesionāļi no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Lielbritānijas un Somijas, tādējādi nodrošinot maksimāli objektīvu un profesionālu pieeju izpildīto dziesmu vērtējumam.

Vērtējot pretendentu dzīvo izpildījumu klātienes atlasē, žūrija ņēma vērā vairākus faktorus, tostarp izpildītāja vokālās dotības. Papildus žūrijas vērtējumam tika ņemta vērā arī plašāka "YouTube" platformas datu analīze, kas atspoguļoja to, kā sabiedrība skatījusies un reaģējusi uz atlases kārtā iekļauto dziesmu video nedēļas laikā kopš to publicēšanas. Atklātajā vēstulē minētā atsauce uz dziesmu popularitāti "YouTube" vietnē, kas tiek mērīta pēc skatījumu skaita, kā vienu no finālistu atlases kritērijiem, ir vēstules autoru interpretācija par plašsaziņas līdzekļos izskanējušajiem žūrijas izvēles kritērijiem.

Atsaucoties uz vēstulē minēto punktu, kas norāda, ka Markum Rivam "būtu plašāka atbalstītāju bāze, nekā citiem konkursa dalībniekiem", jo mūziķis ir "pazīstams Eirovīzijas atbalstītāju un fanu vidū, un viņa daiļradei seko ne vien Latvijas iedzīvotāji, bet arī citu Eiropas valstu iedzīvotāji," vēlamies norādīt, ka konkursa "Supernova 2020" nolikums patiesi paredz, ka izpildītāja iepriekšējie sasniegumi nozarē vai potenciāls gūt sasniegumus nākotnē un pastāvēt mūzikas tirgū, var tikt uzskatīts par priekšrocību, taču šis kritērijs nav noteicošais kāda izpildītāja un viņa izpildītās dziesmas iekļaušanai finālā, un tiek skatīts kontekstā ar visiem pārējiem dziesmu vērtēšanas kritērijiem.

Atbildot uz vēstulē pausto atzinumu, ka Markus Riva ir ieguvis 1. vietu konkursa "Supernova 2019" skatītāju vērtējumā un arī "iepriekš ir baudījis vislielāko sabiedrības atbalstu", informējam, ka 2017., 2018. un 2019. gadā skatītāju kopējo balsojumu konkursā "Supernova" veidoja telefonbalsojums (tai skaitā SMS), balsojums internetā projekta mājas lapā, kā arī dziesmas klausījumu skaits straumēšanas vietnē "Spotify". 2019. gadā kopējam skatītāju balsojumam tika pievienots arī t/p "Alfa" balsojumā saņemtais balsu skaits. Atskatoties uz to, kāds ir bijis skatītāju balsojums par Markus Riva izpildītajām konkursa dziesmām, informējam, ka 2019. gadā Markus Riva 1. vietu ieņēma tikai t/p "Alfa" balsojumā. Telefonbalsojumā viņam bija 2. vieta, internetbalsojumā - 3. vieta, savukārt pēc "Spotify" straumēšanas datiem - 2. vieta. Matemātiski tas deva Markum Rivam 1. vietu skatītāju balsojuma kopvērtējumā, tomēr telefonbalsojumā un interneta balsojumā, par ko tiek atdots skaitliski vislielākais skatītāju balsu skaits, 1. vietu ieņēma grupa "Carousel", kas finālā uzvarēja skatītāju un žūrijas balsojuma kopvērtējumā. Konkursa "Supernova 2018" finālā nevienā no skatītāju balsojuma sadaļām Markus Riva neieņēma 1. vietu. Telefonbalsojumā izpildītājs ierindojās 2. vietā, interneta balsojumā - 3. vietā un pēc "Spotify" rezultātiem - 5. vietā, tādējādi skatītāju balsojuma kopvērtējumā iegūstot 3. vietu. Konkursā "Supernova 2017" skatītāju balsojuma kopvērtējumā savā pusfinālā Markus ieguva 5. vietu, neiekļūstot konkursa finālā. Arī konkursa "Supernova 2016" finālā Markus Riva neiekļuva, savukārt konkursa "Supernova 2015" finālā ar vairāk nekā 6,5 tūkstošu balsu pārsvaru telefona un interneta balsojumā uzvarēja Aminata, savukārt Markus Riva ieguva 2. vietu. Tāpēc apgalvot, ka Markus Riva iepriekš ir baudījis vislielāko sabiedrības atbalstu, nav korekti.

Ņemot vērā, ka starptautiskā konkursa TV auditorija ik gadu ir vidēji 200 miljoni skatītāju, un, pieņemot, ka tikai salīdzinoši neliela daļa šīs auditorijas pirms Eirovīzijas pusfināliem seko līdzi dalībvalstu nacionālajām atlasēm visā Eiropā, izmērīt Markus Rivas vai kāda cita dalībnieka popularitāti un atpazīstamību Eirovīzijas atbalstītāju vidū ir neiespējami, un tas nevar tikt uzskatīts par objektīvu vai noteicošu kritēriju konkrētā mūziķa izpildītās dziesmas vērtējumā.

Latvijas Televīzija ir gandarīta, ka šogad tika saņemts rekordliels dziesmu pieteikumu skaits, kas apliecina to, ka gan jaunie mūziķi, gan pieredzējuši izpildītāji novērtē un atzīst konkursa sniegtās iespējas. Izvērtējot konkursam pieteiktās dziesmas, "Supernova" žūrija apzinās, ka lēmums par jebkura izpildītāja un dziesmas virzīšanu turpmākajām konkursa kārtām ir ļoti atbildīgs kā pret pašiem konkursa dalībniekiem, skatītājiem un faniem, tā Latvijas popmūzikas nozari kopumā. "Supernova" konkursa sešu gadu pastāvēšanas laikā ir veicinājusi Latvijas popmūzikas nozares attīstību, veicinot jaunu un oriģinālu dziesmu radīšanu, atklājusi jaunus talantus un devusi izaugsmes iespējas neskaitāmiem izpildītājiem un dziesmu autoriem, kuri konkursā nereti parādījuši sevi plašākai publikai pirmo reizi.

Izklaide

Rīgas modes nedēļā raidījuma "Slavenības. Bez filtra" VIP sarunu vadītāja Katrīne Vasiļevska satikusi dziedātāju Justu. Katrīne steidz izjautāt vīrieti par stilu, bezstilu, kā arī dārgākajiem apģērba gabaliem, kuri atrodami Justa skapī.

Svarīgākais