Ceturtdien, 30.janvārī, mediji saņēmuši vēstuli, kurā tās autori uzstāj uz mūziķa Markus Rivas iekļaušanu konkursa "Supernova" finālā.
"Vēršamies ar aicinājumu pārskatīt 16. janvārī pieņemto lēmumu par šā gada dziesmu un izpildītāju konkursa "Supernova" finālistiem, paredzot, ka finālistu vidū tiek iekļauts arī mākslinieks Markus Riva, kurš pieteica savu kandidatūru konkursam ar dziesmu "Impossible". Aicinām viņu iekļaut finālistu vidū, sniedzot iespēju 8. februārī cīnīties par ceļazīmi uz Eirovīziju," medijiem nosūtītajā informācijā norāda vēstules autori.
Uzskatām, ka Markus Riva ir pelnījis būt finālistu vidū un ka viņam ir jāsniedz iespēja sevi pierādīt ar "dzīvo" uzstāšanos, jo:
1. Kā viens no finālistu atlases kritērijiem tika minēta dalībnieka dziesmas popularitāte, tostarp to izmērot pēc klausījumu skaita vietnē "Youtube". Markus Rivas atlases dziesmai patlaban ir teju 39 000 skatījumu (klausījumu), kas ir vairāk, nekā, piemēram, finālistiem DRIKSNA un Seleste. Arī mākslinieka dziesmas oficiālais videoklips ir izpelnījies lielu popularitāti - tam ir teju 70 000 skatījumu. Arī dienā, kad tika pieņemts lēmums par finālistiem (16. janvārī), Markus dziesmas klausījumu skaits ļāva viņam ierindoties starp TOP 8 klausītākajām finālistu dziesmām. Tomēr mākslinieks finālam netika virzīts, kas liek apšaubīt objektīvu pieeju kandidātu un viņu dziesmu vērtējumam;
2. Pērnā gada "Supernovas" balsošanas rezultāti rāda, ka Markus ieguvis pirmo vietu skatītāju vērtējumā. Tā kā ikgadēji Latvijas pārstāvis tiek izraudzīts konkursā, kas tiek organizēts par nodokļu maksātāju naudu, kā arī demokrātiskā ceļā - iesaistot skatītājus balsošanā un ļaujot atbalstīt savus favorītus, uzskatām, ka ir negodīgi finālā neiekļaut mākslinieku, kas iepriekš ir baudījis vislielāko sabiedrības atbalstu;
3. Markus Riva ir pazīstams Eirovīzijas atbalstītāju un fanu vidū - viņa daiļradei seko ne vien Latvijas iedzīvotāji, bet arī citu Eiropas valstu iedzīvotāji. Līdz ar to, ja mākslinieks piedalītos Eirovīzijā, viņam būtu plašāka atbalstītāju bāze nekā citiem "Supernovas" dalībniekiem, un tas stiprinātu Latvijas iespējas tikt Eirovīzijas finālā, kā arī ieņemt augstāku vietu konkursā;
4. Sabiedrības atbalstu Markum apliecina arī iedzīvotāju komentāri sociālajos medijos, izsakot neapmierinātību par mākslinieka neiekļaušanu "Supernova 2020" finālistu vidū;
5. Uz sabiedrības atbalstu nepārprotami norāda arī vietnē change.org iesniegtā petīcija par mākslinieka iekļaušanu "Supernova 2020" finālā, ko ar savu parakstu atbalstījuši vairāki simti iedzīvotāju.
"Papildus visam minētajam, uzskatām, ka Markus Riva jau kādu laiku ir Eirovīzijas simbols Latvijā, ko viņš ir sasniedzis ar neatlaidību un patiesu vēlmi būt daļai no Eirovīzijas, tāpēc aicinām atbildīgos Latvijas Televīzijas pārstāvjus ar "Supernova" producenti Ilzi Jansoni priekšgalā ņemt vērā šos apsvērumus un iekļaut mākslinieku "Supernova 2020" finālā 8. februārī."
Vēstuli parakstījuši Deniss Ševeļovs, Agnese Zeltiņa, Elita Patmalniece, Mārtiņš Kapzems, Una Ulme un citas sabiedrībā zināmas personas.
Jau vēstīts, ka Latvijas Televīzijas autoru un izpildītāju konkursa “Supernova 2020” finālā 8. februārī piedalīsies Samanta Tīna, Edgars Kreilis, Katrīna Dimanta, Miks Dukurs, ANNNA, Bad Habits, DRIKSNA, Katrīna Bindere un Seleste. Tātad kopumā šī gada vienīgajā konkursa tiešraidē LTV1 par uzvaru “Supernovā” un tiesībām pārstāvēt Latviju 65. starptautiskajā Eirovīzijas dziesmu konkursā Roterdamā, Nīderlandē, cīnīsies deviņi dalībnieki.
Šogad konkursa finālistus no 26 klātienes atlasē startējušajiem dalībniekiem izvēlējās starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija gan mūzikas ierakstu, mūzikas menedžmenta un mediju, kā arī komunikācijas jomas profesionāļi, gan konkursa rīkotāji no Latvijas Televīzijas. Vērtējot pretendentus, žūrija ņēma vērā vairākus faktorus - dziesmas oriģinalitāti un uzbūvi, muzikālo potenciālu, dziesmas vēstījumu, izpildītāja vokālās dotības un spējas, potenciālu konkurēt starptautiskajā tirgū un to, kā konkrētais mākslinieks un dziesma varētu izskatīties un Eirovīzijas lielās skatuves. Tika ņemta vērā arī YouTube platformas datu analīze, kas atspoguļo to, kā sabiedrība “patērējusi” atlases kārtā izskanējušās 26 dziesmas šīs nedēļas laikā.