RECENZIJA: Atom "The Milky Way"

 
©Publicitātes foto

Pirms pāris gadiem izveidotās apvienības “Atom” centrālais un pamanāmākais tēls ir Latvijā jau trīsarpus gadus dzīvojošais panamiešu dziedātājs, vokālists un komponists Čārlijs Vaskess, savukārt ne mazāk būtisks elements grupas darbībā ir basģitārists un producents Ainārs Majors, kurš pazīstams pēc spēlēšanas grupā “ElectroFolk”.

Abi pārējie ir gados pavisam jauni čaļi - ksilosinta, vibrofona u.c. taustiņinstrumentu speciālists Miķelis Dzenuška un bundzinieks Toms Kagainis. “Pirmais albums ir nozīmīgs solis, pie kura strādājām ļoti atbildīgi. Vēlamies radīt īsto balansu starp liriskām un atraktīvām, dinamiskām dziesmām. Albumā „The Milky Way” ir radoša un daudzšķautņaina mūzika. Tajā iekļautajās dziesmās ir gan “rock-fusion”, gan “indie” mūzikas elementi,” skaidro “Atom” mūziķi.

PAR. Kopumā astoņas kompozīcijas, kas sarindotas konceptuālā stāstā, turklāt tik labi sarindotas, ka neviena no tām nekrīt ārā no konteksta, sākot no tekstuāli interesantās “Airport” līdz pat lipīgi dungojamajai “The Milky Way”. Turklāt albums labi turas kopā arī stilistiski, neskatoties uz to, ka šīs dziesmas ir neiespējami definēt kādā konkrētā stilā, te tiešām ir sazin kas savienojumā ar sazin ko. No albumā iekļautā skaņu materiāla jāizceļ “Supernova ‘2019” dzirdētā “Alligator” (konkursā gan tai galīgi nebija īstā vieta, tāpēc tā krita uz nerviem), jokainā un svilpojamā “Pink House”, elektronizēti enerģiskā “Silver Wawk”, elegantais uzsaukums “Save The Pigs”, ar Jāņa Sudrabkalna latviskās dzejas semplu bagātinātā “Kalns saulē žūst”, a’la Horens Stalbe stilā ieturētā “You’re Not Alone” un… Pag, netīšām uzskaitījušās jau visas dziesmas! Taču tā arī ir, te katra ir ar kaut ko interesanta, turklāt koncertā “Atom” izklausās un izskatās vēl labāk, jo Vaskess ir ļoti harizmātiska personība. Atsevišķas uzslavas arī superinstrumentālistam Dzenuškam.

PRET. Vai šāda veida mūzika pie mums atradīs dzirdīgas ausis? Droši vien, ka atradīs, bet ne pārāk lielā skaitā.