Trešdiena, 24.aprīlis

redeem Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

arrow_right_alt Izklaide

RECENZIJA: "Nepāriet" "Pāri"

© Publicitātes foto

Šonedēļ sākas koncertsērija, ko nevajadzētu palaist garām neievērotu – Jāņa Šipkēvica izveidotā projekta „Nepāriet” tūre. Pirmais koncerts jau ceturtdien, 10. oktobrī, Valkā, bet pēc tam šis pasākums būs dzirdams un redzams arī Krustpilī (13. oktobrī), Alūksnē (20. oktobrī), Siguldā (24. oktobrī) un Talsos (25. oktobrī), bet tūres finišs būs 5. novembrī Hanzas Peronā, Rīgā.

Vai, bet vispirms taču vajadzēja pavēstīt, kas šis vispār ir par projektu, piedodiet... Tātad: projekts “Nepāriet” ir mūziķu kopums, kuru izveidotā programma balstās uz 1997. gadā tapušo Ainara Mielava un Imanta Kalniņa kopdarbu "Par lietām, kuras tā ar’ nekad nepāriet", šī projekta sastāvā muzicē Jānis Šipkēvics, Matīss Čudars, Miķelis Putniņš, Rūdolfs Dankfelds, Kārlis Josts, Lorete Medne, Alise Joste, Evija Vēbere, Zelma Jēgere un Vladislavs Nastavševs.

"Kad pirms 22 gadiem Latviju pāršalca Ainara Mielava un Imanta Kalniņa albums “Par lietām, kuras tā ar’ nekad nepāriet”, man bija 15 un atjaunotajai Latvijai vien 7 [gadi]. Tas bija laiks, kad veidojās mūsdienu vissvaigākās latviešu mūzikas kods. No Imanta Kalniņa mūzikas graudiem ir cepta gara maize jau izsenis, taču šīs jaunās un svaigās tēmas pavisam tieši izveidoja veselu paaudzi, kas tagad ir radoša spēka gados un ražīgi rada pati,” norāda Šipkēvics, kā galveno misiju uzsverot Imanta Kalniņa mūzikas mantojuma nodošanu saviem jaunākajiem domubiedriem - paaudzei, kurai šī, iespējams, būs pirmā sastapšanās ar šīm dziesmām. Iesākt šo iepazīšanos var jau ar CD „Pāri”, kurā apkopota šī programma - kopumā ducis dziesmu.

PAR. Šipītis ir liels muzikālais savdabis, taču - ļoti talantīgs savdabis. Arī šis projekts ir kaut kas unikāls. Protams, ir diskutējama dažu dziesmu aranžiju veiksmīgums, taču „Pāri” nenoliedzami ir interesants darbs. Absolūta tā pērle ir Matīsa Čudara „Nesteidzini”, kas skan nevis kā 90. gadu beigās, bet 70. gadu sākumā radīta dziesma ar perfektiem ģitāru solo. Noteikti ieteicama ir Vladislava Nastavševa ārkārtīgi īpatnējā „Es redzēju sapnī” - sākotnējo nepatiku ātri vien nomaina atzinīgas domas. Savdabīgs ir Miķelis Putniņš ar „Kad”, kaut kas pievelk Loretes Mednes dziesmā „Jaunībai”, nu bet Zelmas Jēgeres jeb Viņas izpildītā „Elpo” - tā labi skan jebkurā izpildījumā.

PRET. „Kad es dzirdu Imantu Kalniņu, es ģībstu!” teica Lāsmiņa filmā „Limuzīns Jāņu nakts krāsā”, taču apskatnieks jaunajai dāmai būtu totāls pretpols - tas no subjektīvā viedokļa. Kaut kas līdzīgs jau ir bijis: pērn sevi prezentēja Raimonda Gusareva un DJ Monstas virzītais projekts „Visas Taisnības”, tikai viņi bāzējās uz Raimonda Paula mūziku ar Imanta Ziedoņa tekstiem - tas no novatoriskā viedokļa. Diez vai ImKas fani sajūsmā sitīs plaukstas, padzirdot (atkal!) Evijas Vēberes izpildītās „Septiņi sapņi” un „Buramdziesmiņu”, jau minēto Vladislavu Nastavševu un vēl dažus gabalus - tas no objektīvā viedokļa.

*Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.