RECENZIJA: "Very Cool People" "Caution! Contains Words!"

 
©Publicitātes foto

Džezfanka grupa "Very Cool People" ir varen darbīga – šis ir jau sestais viņu ripulis desmit gadu gaitā. Grupas jaunais albums ir džeza, fanka, hiphopa un pat roka sajaukums, bet tas viss joprojām “garšo” un izklausās pēc "Very Cool People".

Pavisam diskā iekļautas 12 kompozīcijas, no kurām tikai viena ir instrumentāla, kas arī izskaidro albuma ironisko nosaukumu "Caution! Contains Words!" jeb "Uzmanību! Satur vārdus!" - ierasts “VCP” tomēr vairāk uztvert kā instrumentālās mūzikas grupu.

Tās pamatsastāvam - Elvijs Grafcovs (ģitāra), Oskars Ozoliņš (trompete), Māris Jēkabsons (tenorsaksofons), Kristaps Lubovs (baritonsaksofons), Laura Rozenberga (trombons), Māris Vitkus (taustiņi), Valters Sprūdžs (bass) un Andris Buiķis (bungas) - ierakstā šoreiz pievienojušies vokālisti Kristīne Prauliņa, Evilena Protektore, Maija Sējāne un Ralfs Eilands, rumānietes Hanna Horvata un Ērika Šekelija, kā arī reperi ansis un Edavārdi.

Desmit skaņdarbus radījuši paši grupas dalībnieki, bet divas ir kaverversijas - "Let The Music Take Your Mind" oriģināli ir Ņūdžersijas pasaulslavenās “r&b” un “disco” grupas "Kool & The Gang" 1971. gada kompozīcija, bet "Going Down Slowly" ir leģendārā Luiziānas mūziķa Alēna Tusēna 1972. gada dziesma, ko īpaši populāru 1975. gadā padarīja Kalifornijas “r&b” meiteņu apvienība "The Pointer Sisters". Albumu producējis grupas līderis Elvijs Grafcovs, pieplīdzot nu jau bijušajam “VCP” pamatsastāva basistam Valteram Sprūdžam (viņa vietā koncertos tagad spēlē Jānis Olekšs, kurš zināms kā rokgrupas "Laime pilnīga" dalībnieks).

Albums lielākoties rakstīts "Sound Division Studio" Rīgā, papildu ierakstus veicot vēl citās studijās Latvijā un arī Rumānijā. Skaņas gala apstrādi veicis Jānis Kalve "Labo Ierakstu Studijā" Rīgā. Tas īsumā arī viss.

PAR. Neapšaubāmi labākais albums “Very Cool People” vēsturē - vokāla piepīšana šo vīru jaudīgajai mūzikai padarījusi to vēl jaudīgāku. Dažkārt sololomās tiek izvirzīta nevis pūšamo instrumentu sekcija, bet ģitāra vai pat bass, un arī tas ir pareizs risinājums. Par dziesmām. Pašas labākās ir Evilenas Protektores iedziedātās “This Mess” (īpaši!) un “Roll With”, eleganta ir Ralfa Eilanda Maika Patona no “Faith No More” stilā iedziedātā “Misery”, atzīmēšanas vērta ir arī abu rumāniešu iedziedātā “Off The Ground”, tāpat bija jau pirmirsies, cik laba kā solizpildītāja ir Maija Sējāne (dziesma “I Understand”). Bet “Grand Prix” apskatnieka vērtējumā saņem stilīgā “Pa apli”, kurā kauliņus kopā metuši Edavārdi, ansis un Kristīne Prauliņā. Taču ko nu tur daudz ķidāt katru dziesmu atsevišķi - teicams ir viss albums kopumā!

PRET. Šī albuma lielākais un varbūt pat vienīgais mīnuss ir Kristīne Prauliņa, jo… viņa ir pārāk perfekta. “VCP” mūzikai labāk piestāv tādas maucējas kā Evilena, bet džeziskā Prauliņa nosit šai mūzikai enerģiju. Labākais piemērs ir dziesma “We Should Dance” - var tikai iedomāties, cik jaudīgi tā skanētu kādas citas dziedātājas izpildījumā. Diemžēl viņai šajā albumā uzticēta vadošā loma veselās četrās dziesmās - nav jau tā, ka tās būtu sliktas, vienkārši varēja būt vēl labāk.