Ar koncertu Rīgā atgriežas "Xiu Xiu"

 
©Publicitātes foto

Pēc ilgāka pārtraukuma festivālu "Zemlika" ieskandējošās sērijas pasākumi atgriežas Rīgā: 6. aprīlī Ģertrūdes ielas teātrī uzstāsies kaliforniešu eksperimentālā roka apvienība "Xiu Xiu".

Ja kāds to vairs neatminas, un, jādomā, ka to neatminas lielākā daļa, tad šā gadsimta sākumā izveidotā amerikāņu grupa “Xiu Xiu” reiz jau viesojusies Rīgā - pirms vairāk nekā septiņiem gadiem tagad jau vairs neeksistējošajā “Dirty Deal Café”.

“Avangarda un melodramatiskās trokšņu popmūzikas apvienība”, “kulta grupa”, “eksperimentālās mūzikas ikonas” - šādi, viens par otru skaļāki, apzīmējumi lasīti, mūzikas kritiķiem mēģinot aprakstīt multimākslinieka Džeimija Stjuarta veidojumu, kura vienīgais nemainīgais dalībnieks ir viņš pats. “Cauri ierakstiem, radošajām sadarbībām, mākslas hepeningiem, turnejām un mainīgiem kolēģiem veidojumā, kuru kopš 2002. gada pieņemts saukt par “Xiu Xiu”, klausītāji ir bijuši biedri ceļojumos pa avangarda popmūzikas, orķestrālas rokmūzikas, trokšņa un sazin kādas vēl mūzikas plašumiem, kuru ainavās vienmēr nemainīgi palikuši Džeimija Stjuarta pilnībā atkailinātais tiešums, kā arī pašu un klausītājus gluži vai traumējošā jūtu intensitāte,” teikts koncerta pieteikumā. Ja vienkāršoti, tad “Xiu Xiu” ir psihopātiski psihedēlisks skaņu uzlidojums, kam ir diezgan daudz pielūdzēju arī mūsu zemē.

Plānots, ka gaidāmajā koncertā “Xiu Xiu” manifestēsies caur Džeimija Stjuarta un leģendārās grupas “Swans” pēdējās inkarnācijas perkusionista Tora Harisa, kā arī apvienību “Minus Story” un “Shearwater” dalībnieka Džordana Gīgera personībām. Jāpiebilst, ka grupas koncertu iesildīs multi-instrumentāla Aleksandra Aleksandrova performance - tas ir akadēmiski ģitārspēli apguvis mūziķis, kura pieredzē ir dalība dažādos industriālās un klezmera mūzikas projektos, kā arī kolektīvā “Nikto” - avangarda džeza un “doom metal” iespaidotā trio, kurš ar 20. gadsimta sākuma krievu dzeju atsaucas uz sava laika Ņujorkas “new wave” eksperimentiem. “Pieņemts, ka improvizāciju dala “idiomātiskajā” un “ne-idiomātiskajā”. Mani šāds dalījums nepamierina, tāpēc nodarbojos ar idiotisko improvizāciju,” par savām radošajām gaitām saka pats Saša.