RECENZIJA: James Blake "Assume Form"

© Publicitātes foto

Džeimss Bleiks Literlends – 30 gadus jauns dziedātājs, komponists, multiinstrumentālists un producents no Londonas.

Jau viņa debijas plate “James Blake” iekļuva britu Top 10, un līdzīgi klājās arī pārējiem Bleika albumiem, kuru kopskaitā ir četri.

Līdz šim populārākā dziesma ar viņa piedalīšanos bija “King’s Dead”, kas tapusi sadarbībā ar reperiem Jay Rock, Future un Kendriku Lamāru, un kura skan filmas “Black Panther” skaņu celiņā, kā arī jau minētā Jay Rock trešajā studijas albumā. Nekā pārsteidzoša, ka topos bieži parādās šādi vai līdzīgi sadarbības projekti, jo Bleiks šobrīd ir viens no “karstākajiem” puišiem, kuru līdzdarboties savos projektos aicinājuši tādi personāži kā Kendriks Lamārs, Frenks Oušens, Kanje Vests, Jay-Z, pat Beijonsa un daudzi citi. Taču izskatās, ka visu šo singlu panākumus aizēnos paša Bleika jaunākajā albumā iekļautā “Mile High”, kopdarbs ar reperi Trevisu Skotu un producentu Metro Boomin, kas meklējama britu Top 50, bet štatu deju mūzikas topā tikusi pat desmitniekā. Starp citu, “US Dance” topā Džeimss Bleiks ir itin biežs viesis - trīs pēdējie viņa albumi bijuši Nr.1. Kāpēc tieši šajā topā, gan nav skaidrs, jo stilistiski Bleika daiļrade drīzāk ir elektronisks pops ar “r&b” un soula elementiem. Noklausoties jauno albumu, ārzemju mūziķi sajūsmā elsuši un stenējuši: kopējā “Metacritic” rangā tam ir 80 punkti no simts, “NME”, “The Independent” un daudzi citi devuši piecas zvaigznes no piecām, bet “Q”, kas atļāvušies iešķiebt tam “tikai” četras balles, droši vien izpelnījušies asu kolēģu nosodījumu…

PAR. Ir skaisti, tas nu nav noliedzams. It īpaši tas attiecas uz tādām dziesmām kā “Into The Red” un simpātisko “Barefoot In The Park” (kopā ar spānieti Rosalia), arī “Don’t Miss It” un vēl pāris gabaliem, protams, arī “Mile High”. Un vēl - tituldziesma “Assume Form”, kas ir kā popmūzikas pianisma paraugstunda. Melanholisks un nesteidzīgs albums sadzīviskās ikdienas steigas nogurdinātiem prātiem.

PRET. Multiinstrumentālista minimālistisks multialbums - diez vai tas būs saprotams vidējam klausītājam. Noskaņās izteikti melnbaltā mūzika lielās devās nevis relaksē un atbrīvo, bet gan piebeidz garastāvokli vēl vairāk. Arī ar kopdarbiem dažkārt ne vienmēr trāpīts desmitniekā, piemēram, kopā ar “Outcast” mūziķi Andre 3000 ieskaņotā “Where’s The Catch?” totāli krīt ārā no kopējās noskaņas, un tas pats sakāms arī par “Tell Them”, kas ir ieskaņota kopā ar Mouzesu Samniju un jau minēto Metro Boomin.

Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu “Randoms”.

Svarīgākais