Mileniāļi, Y paaudze jeb tūkstošgadnieki - cilvēki, kas uzauguši tehnoloģiju pārmaiņu laikmetā. Paredzams, ka līdz 2025.gadam, kad vecākie būs pirktspējas brieduma gados, puse luksusa tirgus būs mileniāļi.
Kā liecina Boston Consulting Group (BCG) luksusa preču starptautiskais tirgus pētījums, 4-5% luksusa preču patērētāji šobrīd ģenerē 30% no globālā tirgus. “Chopard” raksturo Y paaudzi ar pieciem atslēgas vārdiem.
#JAUNA PAAUDZE
Šobrīd tā sauktā Y paaudze (25-35 gadi) plus Z paaudze (5-20 gadi) kopā ir jau 2.3 miljardi, kas ir 32% pasaules iedzīvotāju. Līdz 2025.gadam mileniāļu kopskaits sasniegs pusi zemeslodes iedzīvotāju. “Pasaules luksusa preču tirgus ir jauna izaicinājuma priekšā, pēc “BCG Luxury Market Model” pētijuma datiem, 2024.gadā 50% luksusa preču pircēju būs mileniāļi, kuru dzīves vērtības un pirkšanas paradumi ir atšķirīgi”, uzsver "Chopard Boutique Riga" salonnveikala pārstāve Madara Mančinska.
#TIEŠSAISTĒ
Mileniāļi ir ultra savienoti, jo ar tehnoloģijām ir sasaistīti praktiski no dzimšanas. Nekad vēl pirms tam neviena demogrāfiskā slāņa ikdienas dzīve nav bijusi tik ļoti atkarīga no tehnoloģijām. Kā rāda BCG pētijums, mileniāļi lielāko daļu jeb 66% pirkumu veic no viedierīces un tikai 34%, izmantojot datoru, kamēr X paaudze (36-50 gadi) pusi pirkumus izdara viedierīcē un pusi datorā.
#APĶĒRĪGI
Y paaudzes intelekta līmenis ir vēsturiski augstākais salīdzinājumā ar iepriekšējām paaudzēm. Internets šiem cilvēkiem ir logs uz pasauli no maza vecuma, un pateicoties tam, viņi izvēles veic ātri, dodot priekšroku tam, kas sola pieredzi jeb piedzīvojumu un nevilcinās ar iegūto pieredzi uzreiz tiešsaistē dalīties ar citiem. “Pēc pieredzes varu teikt, ka Instagram lietotājiem, kas, galvenokārt, ir Y paaudzes pārstāvji, ir svarīgi redzēt patiesus foto no reālās dzīves nevis mārketinga materiālus. Jau tagad jūtams, ka auditorija pieprasa īstumu un arī vēlas redzēt īstus cilvēkus, nēsājot “Chopard”, stāsta Mančinska.
#NORŪPĒJUŠIES
Mileniāļi ir saņēmuši mantojumā ‘bojātu’ planētu: globālā sasilšana, novecojoša populācija, izsīkstoši dabas resursi, tie ir tikai daži no izaicinājumiem, kas viņus sagaida, un arī ir iemesls tam, kāpēc šī paaudze arvien noraidošāk izturas pret jebkuriem t.s. ‘vecajiem’ pasaules uzskatiem. Mileniāļiem ir cita vērtību skala attiecībā pret luksusa precēm. Pētījums apstiprina, ka papildus klasiskajai vērtībai - “kvalitāte”, Y paaudze luksusa zīmolos meklē “ekstravagance” un “jautrība” (fun).
#IRONISKI
Mileniāļi komunicē caur ironisku humoru, kuru izmanto kā protestu pastāvošajai lietu kārtībai. Jau ir pierādījies, ka sociālajos tīklos šis komunikācijas veids var kļūt par spēcīgu ieroci masu ‘tracināšanai’. “Ņemot vērā to, ka sociālie tīkli pašlaik ir 39% luksusa preču pircēju informācijas kanāls Nr. 1, tirgotājiem jābūt ļoti apdomīgiem”, tā “Chopard Boutique Riga” pārstāve.