Jēzus attēla dēļ nepatikšanas Playboy portugāļu izdevējiem

© Publicitātes foto

Žurnāla Playboy vadība paziņoja, ka gatavojas lauzt līgumu ar žurnāla portugāļu versijas izdevējiem, kuri bez saskaņošanas ar centrālo biroju uz jūlija numura vāka un iekšlapās bija likuši Jēzum Kristum līdzīga cilvēka, kuru ieskāvušas pavedinošas skaistules, fotoattēlu.

MSNBC vēsta, ka jauna numura nodrukāšana Playboy var izmaksāt ap 100 000 dolāru, turklāt nenovēršami esot arī imidža zaudējumi.

"Mēs iepriekš nebijām redzējuši Playboy portugāļu izdevuma jūlija numura vāku un ilustrācijas un nebijām tās akceptējuši. Tas ir šokējošs mūsu standartu pārkāpums. Ja mēs to būtu redzējuši iepriekš, nekādā gadījumā nebūtu atļāvuši to publicēt. Gan šīs, gan citu problēmu dēļ pašlaik notiek sarunas ar mūsu portugāļu izdevēju par līguma laušanu," MSNBC citē Playboy Enterprises viceprezidentes sakariem ar sabiedrību Terēzes Henesijas sacīto. Viņa atgādinājusi, ka visas žurnāla ārzemju versijas saņem īpašas licences un tām ir jāievēro noteikti standarti.

Portugāļu izdevēji savukārt apgalvojuši, ka fotosesija ar Jēzum Kristum līdzīgu cilvēku ir tikai mēģinājums godināt aizsaulē aizgājušā rakstnieka, Nobela prēmijas laureāta Žozē Saramago piemiņu. Rakstnieks 87 gadu vecumā mira 18. jūnijā, un portugāļu izdevēji taisnojas, ka viņiem vienkārši nav bijis laika saskaņot ilustrācijas ar centrālo biroju. Viņi arī uzsvēruši, ka Portugāles iedzīvotāji, kuru lielākā daļa uzskata sevi par ticīgiem katoļiem, pilnībā izpratuši šādas rīcības iemeslus un iebildes pret ilustrācijām nav cēlusi pat baznīca.

Interesanti, ka, pēc vairāku ekspertu domām, skandāls varētu būt bijusi apzināta PR akcija, ko pilnībā sankcionējusi Playboy Enterprises. Žurnāla tāpat kā citu drukāto mediju popularitāte pēdējā laikā ir ievērojami kritusies, un, pēc oficiālajiem datiem, tikai pagājušā gada pēdējā ceturksnī vien tas cietis 27,8 miljonus dolāru lielus zaudējumus. Audita un konsultāciju firmas Finekspertiza speciāliste Irina Zeļenkova sarunā ar Gazeta.ru atgādinājusi, ka daudzas slavenības, lai atgādinātu par savu eksistenci, nereti piespēlē dzeltenajai presei skandalozus materiālus, bet pēc tam gari un plaši komentē tos.

Izklaide

Šonedēļ sākas sabiedrisko mediju labdarības maratons „Dod pieci!”, kas 13. decembrī plkst. 21.05 tiks atklāts ar vērienīgu labdarības koncertu Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas tiešraidē.

Svarīgākais