Latvijas iedzīvotāji Ziemassvētku svinēšanai gatavi tērēt pat vairāk nekā bagātie skandināvi
 
©f64

Latvijas iedzīvotāji svētku svinēšanai plāno tērēt vidēji 200 eiro, kas ir 17% no mājsaimniecības ikmēneša ienākumiem. Tas ir par 30 eiro vairāk nekā pērn. Mūsu valstī dzīvojošie joprojām ir gatavi atvēlēt svētku tēriņiem lielāku daļu no saviem ikmēneša ienākumiem nekā kaimiņvalstī Igaunijā, teju visās Ziemeļvalstīs, Nīderlandē un Vācijā aptaujātie cilvēki, liecina šī gada Ferratum Ziemassvētku barometra rezultāti.

Starptautiskā Ferratum svētku aptauja arī rāda, ka 21% respondentu palielinās savus tēriņus, bet gandrīz 43% mājsaimniecību dāvanai un svinēšanai tērēs tikpat daudz, cik pagājušajos Ziemassvētkos.

Lielākie tērētāji šogad būs Meksikā, kuras iedzīvotāji šim mērķim ir gatavi atvēlēt 48% no saviem ikmēneša ienākumiem jeb 418 eiro.

Nedaudz mazāk jeb 38%, kas ir 341 eiro, šim mērķim plāno tērēt Brazīlijā aptaujātie. Savukārt otrā skalas galā ir Dānijā (13%), Somijā (11%), Vācijā (10%) un Nīderlandē (10%) dzīvojošie, kuri ir mazākie tērētāji Ziemassvētku periodā.

“Vērtējot 19 dažādu pasaules valstu iedzīvotāju plānoto Ziemassvētku dāvanu tēriņu apjomu, varam secināt, ka Latvija, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, tajā skaitā mūsu kaimiņvalsti Igauniju, svētku dāvanām atvēlēs vairāk līdzekļu. Taču, neskatoties uz diezgan lielajiem plānotajiem tēriņiem, mums ir prieks redzēt, ka par vissvarīgāko Ziemassvētku laikā aptaujas dalībnieki uzskata pavadīto laiku kopā ar ģimeni (69%),” komentē Ferratum Bank koordinators Latvijā Artis Bērziņš.

Aptauja arī atklāj, ka Latvijas iedzīvotāji zem eglītes vislabāk liktu un atrastu saldumus un delikateses, ko izvēlējušies 13% respondentu. Iedzīvotāji vēlas dāvināt un saņemt arī spēles un rotaļlietas (10%), dāvanu kartes (10%), kā arī apģērbus (8%).

Interesanti, ka gada laikā populārāko dāvanu tops ir strauji mainījies. Pērn nedaudz mazāk nekā ceturtdaļa jeb 18,2% Latvijas iedzīvotāju zem eglītes gribēja likt un atrast kosmētiku.

Savukārt pasaulē kā populārākā lieta, ko cilvēki gribētu dāvināt un saņemt, tika minēti apģērbi. To saraksta priekšgalā ievietoja 16% aptaujas dalībnieku. Populāras bija arī citas lietas, piemēram, Spānijā (23%), Austrālijā (21%), Bulgārijā (20%), Horvātijā (18%), Somijā (18%), Igaunijā (16%) un Norvēģijā (16%) mītošie lielu daļa Ziemassvētku budžeta tērēs ģimenes sporta aktivitātēm.

Ferratum Ziemassvētku barometrā piedalījās vairāk nekā 23 000 mājsaimniecību. Respondenti bija vecumā no 18 līdz 61+ gadiem, un 57% dalībnieku bija sievietes. Vidējie pieejamie neto ienākumi mājsaimniecībām, kas piedalījās, bija no EUR 866 līdz EUR 3861 . Vidējais mājsaimniecības lielums bija 2,9 cilvēki.