RECENZIJA: Kristīne Prauliņa "Kontrasti"

© Publicitātes foto

Šīs nedēļas sākumā oficiāli beidzot tika prezentēts albums “Kontrasti”, kurš mūzikas veikalu plauktos gan ir jau labu laiku.

Tas ir latviešu džeza mūzikas dziedātājas Kristīnes Prauliņas albums, kurš ierakstīts sadarbībā ar Latvijas Radio bigbendu, un tajā iekļautas kopumā 15 jaunas Raimonda Paula dziesmas ar Guntara Rača vārdiem.

Par šādu vilcināšanos nav jābrīnās, jo tā tapšanā iesaistījies vesels latviešu estrādes “dream team”, tāpēc droši vien bija grūti šo komandu savākt vienkopus un atrādīt programmu - tas ir latviešu džeza mūzikas dziedātājas Kristīnes Prauliņas albums, kurš ierakstīts sadarbībā ar Latvijas Radio bigbendu, un tajā iekļautas kopumā 15 jaunas Raimonda Paula dziesmas ar Guntara Rača vārdiem. Jaunais disks ir radošā tandēma otrais darbs pēc 2014. gadā klajā nākušā albuma “Melns ar baltu”. Albums ierakstīts Latvijas Radio 1. studijā sadarbībā ar skaņu režisoru Gustavu Ērenpreisu. Bez bigbenda mūziķiem un Maestro pie klavierēm, ierakstā piedalījies arī Radio vokālais trio - Gabriēla Zvaigznīte, Madara Dzintara-Pluša un Katrīna Anna Vīgante. Albuma fināla skaņas apstrāde paveikta studijā “Cutting Room” Stokholmā. “Kristīne ir ļoti augusi kā izpildītāja. Tas ir tieši viņas albums, kurā ātri ritmi mijas ar liriskām melodijām. Tāpēc arī nolēmu tam dot nosaukumu “Kontrasti”. Savukārt ar bigbendu muzicēt vienmēr ir bauda! Šķiet, ka šis ir labi padarīts darbiņš,” uzskata Raimonds Pauls. Šaubu nav, tieši ir labi padarīts! Jāpiebilst, ka jau iegādājamas biļetes uz albuma “Kontrasti” prezentācijas koncertu, kurš risināsies 24. septembrī VEF Kultūras pilī.

PAR. Latvijas Radio bigbends un Raimonds Pauls - instrumentāli tie ir augstākās raudzes profesionāļi, savukārt Kristīne ar savu nepiespiesto un rotaļīgo dziedāšanas manieri, kā arī interesanto balss tembru jau sen sev piesaistījusi uzmanību. “Kontrasti” ir ļoti veiksmīgs albums, ko gan nevar likt klasiskā džeza plauktiņā, jo tajā ir arī krietna deva 80. gadu estrādes mūzikas. Taču tādas dziesmas kā “Melo vien”, “Strauts un jūra” (šī gan tikai Kristīnes dziedāšanas dēļ, pašu dziesmu par veiksmīgu nenosauksi), “Tumšā dziesma” (šī labāk piestāvētu Intaram Busulim) un it īpaši fanka stilā ieturētā “Nekad, nekad” un arī efektīgi spriganā “Maksā ragā” nevar nesimpatizēt.

PRET. Saprotams, ka Raimonda Paula un Guntara Rača tandēms nevarēja neiekāpt šlāgermūzikas lauciņā. Labi, “Veca mīlestība nerūs” ir apveltīta ar gana lipīgu meldiņu, bet “Laime ir akla” un vēl pāris gabalus labāk vajadzēja atstāt Normunda Rutuļa jaunajai programmai. Taču pats trakākais ir nebeidzamā piedziedājumu atkārtošanās vairākās dziesmās. Piemēram, dziesmā “Virves dejotāji” piedziedājums par nabaga virves dejotājiem, kuriem nav, kur doties, atkārtojas astoņas vai deviņas reizes. Ārprāts.