Homers Simpsons atzīts par ietekmīgāko TV un kino tēlu

© Scanpix

Par ietekmīgāko televīzijas un kino tēlu, kas radīts pēdējo divdesmit gadu laikā, žurnāla Entertainment Weekly rīkotajā aptaujā atzīts amerikāņu multfilmu varonis, Simpsonu ģimenītes galva Homers Simpsons. Viņš apsteidzis gan mazo burvi Hariju Poteru, gan vampīru slepkavu Bafiju.

Reuters atgādina, ka pašlaik seriāls tiek demonstrēts vairāk nekā 90 pasaules valstīs, bet ASV tas jau pārspējis virkni rekordu, 21. sezonu pēc kārtas saglabājot lieliskus reitingus. Jāpiebilst, ka seriāls joprojām tiek demonstrēts reklāmdevējiem visiecienītākajā laikā.

Ar ko tad amerikāņu (un ne tikai viņu) sirdis iekarojis pazīstamais alus un virtuļu cienītājs Homers? Kādēļ miljoniem cilvēku visā pasaulē savā leksikā iekļāvuši viņa tradicionālo izsauksmes frāzi D"oh? Seriāla veidotājs un Homera tēla radītājs Mets Grēnings sarunā ar Entertainment Weekly to skaidro ar faktu, ka Homers var atļauties to, ko zemapziņā vēlētos ikviens skatītājs. "Viņš uz jebkuru savu impulsīvo domu reaģē ar nekavējošu rīcību. Un gūst acīmredzamu prieku no dzīves," stāstījis Grēnings. Uz jautājumu, cik ilgi vēl turpināsies Simpsonu ģimenītes aizraujošie piedzīvojumi, viņš gan uzskatījis par labāku neatbildēt...

Otrajā vietā aptaujā ierindojies britu rakstnieces Dž. K. Roulingas radītais tēls – burvis Harijs Poters. Cilvēkiem viņš, protams, asociējas ar aktieri Danielu Redklifu, kurš Harija lomu atveidojis sešās filmās. Godpilno trešo vietu ieguvusi vampīru slepkava Bafija, kuru televīzijas seriālā atveidoja Sāra Mišela Gelara. Pirmajā desmitniekā sastopami arī Tonija Soprano, Hanibala Lektera, Kerijas Bredšovas un vairāku mūspusē mazpazīstamu komiksu varoņu vārdi.

Protams, gluži tāpat kā citas aptaujas, arī šī nepretendē uz absolūtās patiesības noskaidrošanu. Taču Entertainment Weekly šādā oriģinālā veidā vismaz atzīmējuši žurnāla iznākšanas 20. gadadienu un atgādinājuši ne tikai par dažādiem pasaku tēliem, bet arī par sevi.

Izklaide

Latvijas vadošā investīciju banka Signet Bank kopā ar grupu Prāta Vētra jūnijā uzsāka īpašu un emocionālu sabiedrības iesaistes kampaņu “Izstāsti savu stāstu par Prāta Vētru”. Tajā ikviens aicināts dalīties savā personīgajā atmiņā, kurā Prāta Vētras mūzika bijusi līdzās kā iedvesma vai pavadošais spēks. Līdz šim saņemti jau ap 190 stāstu, un katrs piektais no tiem ir saistīts ar mīlestību – attiecību sākumu, bildinājumiem vai kāzām.