Latvijā ir salīdzinoši augsts dzīvesvietas laimes indekss, sasniedzot 72 no 100 punktiem, kas nozīmē, ka mūsu iedzīvotāji ir kopumā apmierināti ar vidi, kurā dzīvo. Tā secināts starptautiskā nekustamā īpašuma attīstītāja ”Bonava” pētījumā, kas veikts astoņās valstīs. Visaugstākais dzīvesvietas laimes novērtējums ir Zviedrijā (79 no 100 punktiem), bet zemākais - Igaunijā (65 no 100 punktiem). Visās valstīs iedzīvotājiem svarīgākie faktori, lai tie būtu laimīgi, ir laba pašsajūta savā dzīvesvietā, draudzīga apkārtējā atmosfēra, cilvēki un vide.
Vislaimīgākie savā dzīvesvietā ir skandināvi. Līdere pēc laimes indeksa ir Zviedrija (79 punkti), kam seko Dānija un Vācija (74 punkti), Somija un Norvēģija (73 punkti), Latvija (72 punkti), Krievija (66 punkti) un Igaunija (65 punkti). Jāmin, ka visās valstīs šis laimes indekss ir salīdzinošs augsts.
“Mūsu iedzīvotāji savās mājvietās ir laimīgāki nekā Igaunijā. Un gandrīz tikpat laimīgi kā norvēģi, somi, vācieši un dāņi. Mūsu vīzija ir radīt entuziasma pilnas dzīves vietas, kurās cilvēki var justies kā mājās un būt laimīgi. Tāpēc mums ir svarīgi saprast, kas padara cilvēkus laimīgus viņu dzīvesvietās, un šāds pētījums palīdz atrast atbildes. Saņemtie pētījuma rezultāti būs pamats turpmākajām mūsu aktivitātēm,” informē Mareks Kļaviņš, “Bonava Latvija” valdes priekšsēdētājs.
Saskaņā ar pētījumu, respondentiem nozīmīgākais laimes faktors viņu dzīvesvietā ir ikdienas pašsajūta. To norādīja aptuveni 54% aptaujāto visās valstīs. Tam seko cilvēki un vietas ap viņiem (50%), sabiedriskā dzīve (30%) un draudzīga atmosfēra (29%). Kā mazāk svarīgākais faktors ir komūnas dzīve ar iespēju dalīties ar kaimiņiem, piemēram, ar lietām vai izmantot kopīgu tehniku (kopīgai lietošanai drēbju mazgātava).
Savukārt Latvijas iedzīvotājiem svarīgāks faktors par pašsajūtu ir cilvēki un vietas ap viņiem viņu dzīvesvietās (49%). Tam seko pašsajūta (47%) un draudzīga atmosfēra (33%). Savukārt, mazsvarīgākie faktori laimes sajūtai dzīvesvietā ir sabiedriskās dzīves esamība (28%) un dalīšanās ar kaimiņiem (17%).