„Manā filmā ir dažādu paaudžu un dažādu teātra skolu aktieri, un atrast valodu, kā ar kuru jārunā, nebija viegli,” atzīst režisors Andis Mizišs, kura jaunākais veikums – debijas pilnmetrāžas spēlfilma „Medības” – no vakardienas skatāms „Parex Plaza”.
Režisors savulaik vairākus gadus mācījies Lidijas Stiebras aktieru studijā, pat stājies Latvijas valsts Konservatorijā uz aktieriem, bet pēdējā eksāmenā pārdomājis, jo bija izdevība stāties uz režisoriem Kultūras akadēmijā, un viņš izvēlējās šo ceļu.
„Pavisam agrā jaunībā es esmu nospēlējis diezgan lielu – zaglīga puišeļa – lomu režisora Imanta Krenberga filmā „Cilpa”. Un šī aktieriskā pieredze man tagad ļoti noderēja, strādājot ar aktieriem – lai zinātu, ko varu prasīt no aktieriem, es katru lomu mēģināju izlaist caur sevi,” stāsta Andis Mizišs un atzīst, ka filmas tapšanas procesā tas arī bija visgrūtākais.
„Mākslas ķinī ļoti daudz var ielikt no dokumentālajām sajūtām, bet strādāt ar aktieri un strādāt ar cilvēku dokumentālā vidē ir pavisam atšķirīgas lietas. Un tā foršākā sajūta bija saprast, ka, atšķirībā no dokumentālā kino, no aktiera var „izmīcīt” tieši to, kas vajadzīgs. Protams, brīžam tas nebija viegli, un varbūt kāds aktieris vēl tagad „spļaudās”, bet man tā bija ļoti liela pieredze.”
Atgādinām, ka Andis Mizišs par darbu filmā „Medības” jau nominēts nacionālajai kino balvai „Lielais Kristaps” par labāko debiju. Kopumā filma „Lielā Kristapa” balvai nominēta deviņās kategorijās: labākā pilnmetrāžas spēlfilma, labākā debija (Andis Mizišs), labākā aktrise otrā plāna lomā (Guna Zariņa, Jana Sekste), labākais aktieris otrā plāna lomā (Rolands Zagorskis), labākais spēlfilmas operators (Agris Birzulis), labākais mākslinieks (Jurģis Krāsons), labākais komponists (Kārlis Auzāns), labākais kostīmu mākslinieks (Līga Krāsone), labākais grima mākslinieks (Sarmīte Balode).