RECENZIJA: Sabaton - "The Last Stand”

© Publicitātes foto

Zviedru simfoniskā „power metal” brigāde „Sabaton” aizražojusies jau līdz astotajam studijas albumam, kurš, ja ticēt oficiālajai preses relīzei, „atšķirs pilnīgi jaunu lappusi grupas „Sabaton” vēsturē”.

Grūti pateikt, ko ar šo tekstu domājuši „Sabaton” mūziķi (vai viņu PR veidotāji), jo stilistiski nekas nav mainījies, arī tematiski šim albumam, tāpat kā tā priekštečiem, ir vēsturisko kauju apcerējuma ievirze. Grupas basģitārists Pērs Sundstrēms vien ieminējies, ka ieraksts tapis pie Petera Tagtgrēna („Hypocrisy”, „Pain”) viņa no jauna iekārtotajā „Abyss” studijā, kas tagad esot aprīkota ar pašām modernākajām tehnoloģijām, taču arī iepriekš „Sabaton” taču nerakstījās dārzkopības inventāra uzglabāšanas šķūnīšos... Sundstrēms tomēr uzskata, ka „šoreiz esam spēruši soli uz priekšu”. Labi, lai tā būtu. Šoreiz albums nav veltīts kādam konkrētam karam vai kaujai, bet dažādu vēsturisku notikumu apdziedāšanai (par šīm kaujām īsumā vēstīts CD bukletā), bet vienojošais motīvs ir tieši šis „last stand” - aizsardzības līnijas pēdējā pozīcija. Starp citu, „Sabaton” sastāvā atkal notikušas izmaiņas (pirms trim gadiem notikušās tīrīšanas rezultātā grupā palika vien vokālists/taustiņnieks Joakims Brodens un basģitārists Pērs Sundstrēms) - ģitārista Tobes Englunda vietā nu ir Tomijs Johansons. Tiesa, tas neattiecas uz „The Last Stand”, kura ierakstā vēl piedalījies Englunds.

PAR. Kaut kā šis albums uzrunā krietni vairāk par iepriekšējiem darbiem, turklāt jau sākot no tā episkās ievaddziesmas „Sparta” un tai sekojošās „Last Dying Breath” līdz pat konceptāli noslēdzošajai „The Last Battle”. Aizdomas, ka šis varētu būt viens no labākajiem „Sabaton” darbiem apstiprina arī topos redzamais: pirmā vieta Zviedrijā, Somijā un Šveicē, otrā - Austrijā un Polijā. Tagtgrēna kā producenta pirksts nudien ir jūtams, jo brīžiem pavīd arī kāds veiksmīgs un vietā izmantots elektronikas piesitiens. Izglītojošs un muzikāli spēcīgs materiāls.

PRET. Šoreiz pat īpaši nav, kur „piesieties”. Protams, „pauermetāls” ir un paliek „pauermetāls” - no subjetkīvā viedokļa raugoties, visai nesimpātisks smagās mūzikas novirziens.

* Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.

Izklaide

Ar koncertu kultūras norišu vietā “M/Darbnīca” šo trešdien, 2. oktobrī, tiks atklāta džeza dziedātājas Santas Šilleres koncerttūre “Other Ways”. Latvijas koncerta īpašais viesis – saksofonists Toms Rudzinskis.