Latvijas interneta lietotāji visilgāk laiku pavada vietnēs "odnoklassniki.ru" un "draugiem.lv", secinājis starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums "Gemius".
Salīdzinot datus par vīriešu un sieviešu iecienītākajām interneta mājaslapām, tika secināts, ka internetā joprojām visvairāk laika tiek pavadīts, apmeklējot sociālo mediju portālus.
Saraksta līderis apmeklējuma ilguma ziņā no datoriem ir krievvalodīgās auditorijas sociālais portāls "odnoklassniki.ru", kur mēnesī vīrieši pavada vidēji 7,47 stundas, kamēr sievietes krietni ilgāk - 9,44 stundas. Savukārt līdera pozīcijā no mobilajiem tālruņiem atrodas "draugiem.lv", kur gan vīrieši, gan sievietes pavada vidēji 2,3 stundas.
"Gemius" atzīst, ka vērojamas arī Top15 populārāko lapu izmaiņas atkarībā no izmantotās ierīces. Tā, piemēram, laika ziņas portālā "gismeteo.lv" ērtāk ir aplūkot no mobilajiem telefoniem. Tīmekļa dienasgrāmatu "klab.lv" lietotāji izvēlas skatīt caur telefonu ekrāniem - mēnesī vidēji 21 minūti vīrieši un 15 minūtes sievietes.
Savukārt ziņu portālus interneta lietotāji izvēlas lasīt, atrodoties pie datora. Ziņu portālus "tvnet.lv/apollo.lv" maijā vīrieši skatījuši 6,35 stundas un sievietes 4,31 stundu, kamēr "delfi.lv" vīrieši un sievietes pavada īsāku laiku, attiecīgi par 1,11 stundu un par 1,33 stundu.
Tāpat dati liecina, ka vienīgais no topā iekļautajiem ziņu portāliem, kur ilgāk nekā vīrieši uzturas sievietes, ir "leta.lv", attiecīgi 1,32 stundas un 2,26 stundas.
Apmeklējuma ilguma ziņā šajā topā uzrādās arī tādas mājaslapas, kas pēc lietotāju skaita neiekļūst ikmēneša apmeklētāko interneta lapu Top 25. Šajā sadaļā "Gemius" izceļ iepazīšanās portālu "gribu.lv", ko labprāt apmeklē gan vīrieši - vidēji 1,45 stundas no datoriem un telefoniem -, gan sievietes - vidēji 50 minūtes. Tā pat "Gemius" min tehnoloģiju blogu "kursors.lv", interneta spēļu vietni "opa.lv", autopircēja ceļvedi "whatcar.lv", novada ziņas "liepajniekiem.lv" un sociālo portālu "amigos.lv".
Top 15 tika veidots, balstoties uz 7-74 gadu vecu auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus un mobilos telefonus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas maijā piedalījās "gemiusAudience" pētījumā. Dati par aplikācijām, izņemot "delfi.lv", nav iekļauti.
"gemiusAudience" pētījums tiek veikts, balstoties uz metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes vai IP adreses.