Lai gan līdz Lieldienām palikušas pāris dienas un olu pārdošanas apjomi veikalos vēl nav sasnieguši savu maksimumu, vairāk nekā divas trešdaļas jeb 68% Latvijas iedzīvotāji ir pārliecināti, ka Lieldienās apēdīs trīs līdz sešas olas, bet vēl 11% - septiņas un vairāk olu, liecina "Maxima Latvija" veiktā aptauja.
Savukārt vienu līdz divas olas svētkos plāno apēst viena piektdaļa jeb 20% respondentu, bet tikai 1% iedzīvotāju svētkos neplāno ēst olas.
"Lai gan iedzīvotāji olas svētkiem sāk iepirkt aptuveni vienu nedēļu pirms tiem, parasti olu pārdošanas apjomi visstraujāk pieaug tieši pirmssvētku dienā. Ja pērn starp rietumu kristiešu un pareizticīgo Lieldienām bija divu nedēļu laika posms, tad šogad šis laika periods ir ievērojami lielāks - vairāk nekā vienu mēnesi. Tādējādi prognozējam, ka būs divi Lieldienu iepirkšanās posmi - viens jau šīs nedēļas izskaņā, bet otrs - pirms 1.maija, kad pareizticīgie svinēs Lieldienas. Pagājušajā gadā 2 nedēļu svētku periodā iedzīvotāji "Maxima Latvija" veikalos iegādājās 6,8 miljonus olu. Pagaidām grūti prognozēt, cik daudz olu šogad svētkos iedzīvotāji iegādāsies, jo tad būs jāskaita kopā abu svētku periodi," norāda "Maxima Latvija" Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.
Gan "Maxima Latvija" veikalos, gan internetveikalā e-maxima.lv iedzīvotāji var izvēlēties starp baltām un brūnām vistu olām, kā arī paipalu olām. Lai gan ierasti uz Lieldienām strauji pieaug pieprasījums pēc baltām vistu olām, vairāk pirktas tomēr ir brūnās vistu olas.
“Tā kā dzīves ritms mums ir kļuvis arvien straujāks, esam parūpējušies, lai steidzīgie Lieldienu svinētāji mūsu veikalos atrastu visu nepieciešamo. Arī šogad, kā pērn, lielākajos veikalos varēs izvēlēties viskrāšņākās krāsotās olas, kā arī pildītās olas, kas pērn bija vieni no populārākajiem produktiem svētkos. Tāpat arī iedzīvotāji varēs izvēlēties no mūsu meistaru gatavotajiem kuličiem un pashām sev vistīkamāko," turpina Z.Kaktiņa.
Olas ir galvenais pārtikas produkts Lieldienās, to atzīst arī 92% respondentu. Savukārt otrā vietā tiek ierindoti svaigi dārzeņi un augļi, kam seko maizes un konditorejas izstrādājumi, kā arī svaiga gaļa.
Jau pagājušās nedēļas laikā pamazām sāka pieaugt pārdošanas apjomi dažādiem svētku dekoriem, olu krāsām, uzlīmēm un etiķetēm, ka arī salvetēm ar Lieldienu tematiku. Tāpat pircēju uzmanība gan pagājušajā nedēļā, gan šonedēļ tiek pievērsta majonēzei, un pircēju groziņos tā parādās arvien biežāk.
"Šokolādes olas un šokolādes zaķi šobrīd ir vieni no populārākajiem produktiem internetveikala e-maxima.lv klientu veiktajos pasūtījumos," stāsta internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa. Viņa piebilst, ka šogad, tāpat kā uz citiem svētkiem, aktivizējušies arī tie Latvijas iedzīvotāji, kas dzīvo un strādā ārzemēs, bet vēlas uz svētkiem iepriecināt savus radiniekus un draugus dzimtenē, tādējādi ar internetveikala e-maxima.lv palīdzību iepriecina savus mīļos ar gardiem pārsteigumiem, kas tiek nogādāti līdz pat mājokļa durvīm.
Lielākā daļa iedzīvotāju plāno 11-40 eiro lielus svētku tēriņus
Vairāk nekā puse jeb 64% Latvijas iedzīvotāju Lieldienu svētku mielastam plāno 11-40 eiro lielus tēriņus. Vēl 22% aptaujāto minēja, ka Lieldienu svētku mielastam iecerējuši tērēt 41-70 eiro, bet 6% - vairāk nekā 71 eiro. Tikai 8% respondenti svētku mielastam plāno tērēt līdz 10 eiro.
Arī šos svētkus lielākā daļa iedzīvotāju plāno pavadīt kopā ar ģimeni, apmeklējot dažādus Lieldienu pasākumus vai dievkalpojumu baznīcā. Tradicionāli ģimenes lokā Lieldienās tiek krāsotas olas, ko aptaujā kā galveno svētku tradīciju minēja arī 95% Latvijas iedzīvotāju. Tāpat starp populārākajām svētku tradīcijām respondenti noradīja olu kaujas, šūpošanos, kā arī kopīgas ģimenes brokastis.
Prezidents Raimonds Vējonis populārākais viesis olu kaujās
Runājot par olu kaujām ar sabiedrība pazīstamiem cilvēkiem, 15% respondentu vēlētos uz olu dueli izaicināt Latvijas prezidentu Raimondu Vējoni, 14% - TV un radio raidījumu vadītāju Baibu Sipenieci–Gavari. Toties 10% respondentu gribētu redzēt Rīgas mēru Nilu Ušakovu kā pretinieku olu kaujās.