Ikdienā komunicējot skolā, darbā, ģimenē, izmantojam dažādus izteicienus, lai akcentētu savu domu, vai piešķirtu teiktajam noteiktu noskaņu. Kā zināms, izteiciens nekad nav tikai vienkāršs vārdu kopums, bet tas vienmēr slēpj plašāku nozīmi un piešķirs sarunai "odziņu". Lai noskaidrotu, kuri izteicieni Latvijā ir populārākie, Latvijā iecienītāko cepumu zīmols "Selga" veica aptauju sociālajā tīklā "Facebook".
Aptaujas dati liecina, ka iecienītākais no sociālo tīklu lietotāju izteicieniem ir "labais", kuru iz-vēlējušies 27% no aptaujātajiem. Šo izteicienu bieži izmanto dažādas paaudzes pārstāvji, raksturojot situāciju vai notikumu, kas raisa pozitīvas emocijas un ir atstājis iespaidu.
Otrs populārākais izteiciens, kuru izvēlējušies 18% aptaujāto, ir "cepums Tev". Tas ir arī zīmola "Selga" jaunāko cepumu "Big Cookie" iecienītākais no teicieniem, tādēļ sociālo tīklu lietotājiem tika vaicāts, kādām dzīves situācijām tas ir piemērots. 38% aptaujāto atbildēja, ka izmanto "cepums Tev" teicienu kā komplimentu, ja kāds paveic kaut ko interesantu vai atzinības vērtu. Turpretim 29% aptaujāto apliecina, ka šo izteicienu pielieto kā pateicību par palīdzību. 23% "Selgas" aptaujas dalībnieku ar "cepums Tev" dalās, kad kāds pasaka kaut ko trāpīgu, smieklīgu, bet 5%, ja kāds labi izskatās. Savukārt pārējie 5% aptaujāto atzīmējuši, ka to pielieto, kad saņem negaidītu dāvanu, bērniem par labu uzvedību un citās dzīves situācijās. Būtībā aptaujas rezultāti apliecina, ka izteiciens "cepums Tev" ir lieliski piemērots, lai izteiktu komplimentu un pateicību.
"Like" jeb "patīk" ir trešais iecienītākais izteiciens sociālo tīklu lietotāju vidū, to savā mīļāko izteicienu sarakstā ievietojuši 15% aptaujāto. Ikdienā šis izteiciens ir ienācis sarunu kultūrā no sociālajiem tīkliem, kur ar "like" jeb "patīk" pogu mēs atzīmējam fotogrāfijas, video, ierakstus, kuriem mēs piekrītam, kā arī, kuri iemantojuši mūsu uzmanību un simpātijas.
Starp iecienītākajiem izteicieniem aptaujātie arī ierindojuši labi zināmos - "pa kruto" (10%), "omg"(8%), "LOL" (5%), "YOLO" (2%) un "TBT" (1%). Savukārt 14% aptaujāto izvēlējās norā-dīt citus izteicienus, tostarp minot tradicionālo "paldies", "super", "lieliski", "feini" un citus.
Aptaujas rezultāti apliecina to, ka ikdienā dažādi paaudzes pārstāvji neformālajā saziņā gan virtuālajā vidē, gan dzīvē izmanto dažādus izteicienus, kas aizgūti no sociālajiem tīkliem vai radušies vienkārši saziņā ar draugiem un paziņām.