RECENZIJA: Coldplay - "A Head Full Of Dreams"

© publicitātes

Britu supergrupas „Coldplay” septītais studijas albums noteikti bija viens no gaidītākajiem 2015. gada ierakstiem – šoreiz ne tāpēc, ka kopš iepriekšējā viņu albuma izdošanas būtu pagājis ļoti ilgs laiks („Ghost Stories” tika izdots 2014. gada maijā), bet tāpēc, ka vokālists Kriss Mārtins iepriekš bija piedraudējis, ka šis būšot pēdējais ripulis slavas vainagotās brigādes oficiālajā diskogrāfijā.

Otra lieta – pirms diska izdošanas tika apsolīta arī vērienīga tūre pa dažādu valstu stadioniem (tos piepildīt „Coldplay” prot ļoti labi), tāpēc fani steidza pārlapot grupas mājas lapu, piemeklējot sev tīkamākās koncertu vietas un datumus. Darījuši viņi to ir visnotaļ cītīgi, jo, piemēram, visi trīs koncerti Londonas Vemblija stadionā jūnijā jau ir izpārdoti. „Coldplay” tūre aizsākas 31. martā Buenosairesā, taču vēlāk aizkļūst līdz Eiropai, turklāt arī latvju bāleliņiem diezgan pievilcīgās vietās – Berlīne, Stokholma, Kopenhāgena utt. Par albumu. „Coldplay” kā „Coldplay”, darbojas ar vērienu. Pāris dziesmās dzirdama pat briljantu un „r’n’b” primadonnas Beijonsas balss, vienā ģitāru iegrabinājis „oāzis” Noels Galahers, ir vēl daži viesmūziķi. Kritiķi šo albumu nav diez ko saudzējuši, turklāt „A Head Full Of Dreams” kļuvis par pirmo disku „Coldplay” vēsturē, kurš britu topā nav ticis pašā augstākajā pozīcijā. Diez kas nav, varbūt tiešām laiks mest tam visam mieru?

PAR. Spēlē savā garā, nevienu netraucē, kādi gan varētu būt iebildumi. Labākā dziesma? Laikam „Adventure Of A Lifetime”. Bet varbūt „Fun”. Vai „Birds”. Vai „Hymn For The Weekend”. Vai „A Head Full Of Dreams”. Vai arī kāda no lēnajām. Bet vispār – kāda starpība, te tās visas ir līdzīgas. Cerams, ka faniem viņu uzstāšanās stadionos patiks.

PRET. Ja „Coldplay” (vai „Radiohead”), tad tas noteikti ir kaut kas labs un izcils. Nē, nav gan! Labi, „Parachutes” (2000) vai „X & Y” (2005) tik tiešām bija visnotaļ klausāmi skaņu produkti, lai gan arī toreiz netapa skaidrs, kur īsti slēpjas „Coldplay” fenomens – grupa kā grupa. Savukārt jaunais ripulis vispār ir ierindas darbs, nekā īpaša. Protams, to jau skaļi nevar teikt, tas taču „Coldplay”...

* Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.