Pirmdiena, 6.maijs

redeem Didzis, Gaidis

arrow_right_alt Izklaide

Elīnas Vanagas dziļi personiskais stāsts par apģēbu

«Man nekad nav bijusi vēlme būt atpazīstamai. Man tas nav vajadzīgs, es jūtos pašpietiekama, un man nepieciešamo uzmanību saņemu mājās no saviem trim vīriešiem – vīra un abiem dēliem,» apgalvo jaunā modes zīmola Deeply Personal radītāja Elīna Vanaga. Tāpēc zīmola mājaslapā deeplypersonal.fashion var apskatīt tikai viņas radītos tērpus, bet pašas portreta tur nav. «Jo tas nav stāsts par mani. Tas ir stāsts par manu zīmolu, kur es sevi realizēju un tāpēc esmu laimīga!» © F64

Jaunā modes zīmola Deeply Personal radītāja Elīna Vanaga (33) atzīst, ka jau bērnudārzā sapņojusi kļūt par modes dizaineri. Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātē ieguvusi bakalaura grādu mārketingā, izstudējusi modes dizaina kursu Londonas Modes koledžā, viņa atzīst: «Es esmu mārketinga cilvēks. Es gribu taisīt produktu un virzīt to pasaules tirgū.»

No šodienas līdz 31. oktobrim Rīgā jau 23. reizi norisināsies lielākais modes pasākums Baltijas reģionā – Riga Fashion Week, kura laikā savas jaunās 2016. gada pavasara/vasaras kolekcijas prezentēs gan sabiedrībā jau labi zināmi modes mākslinieki, gan jauni un daudzsološi šīs sezonas debitanti – Latvijas modes zīmoli ArtJam (dizaineres Marina Dorošenko un Julina Lopatina), Status by Shtamguts (Arta Štamgūta jaunais zīmols) un Elīnas Vanagas Deeply Personal.

Milānā un Parīzē

Elīna Vanaga atklāj, ka jaunais zīmols izveidots šā gada sākumā, bet darbs pie tā noticis jau vairākus gadus iepriekš. «Šajā rudenī jau esam pieteikuši sevi Milānas un Parīzes modes profesionāļu izstādēs un nu ar sevi iepazīstināsim arī vietējo auditoriju. Tas, protams, mums ir liels notikums,» uzsver zīmola Deeply Personal radītāja. Viņa neslēpj gandarījumu, ka Milānā un Parīzē zīmols jau ir pamanīts, par to jau rakstījis itāļu Vogue un Itālijas dienas laikraksta La Repubblica sestdienas pielikums, tas jau saņēmis pirmos komplimentus, pirmo pasūtījumu un ļoti lielu ieinteresētību no Āzijas tirgus. «Daudzi bija pārsteigti, uzzinot, ka šī ir mana pirmā kolekcija, sakot, ka tā atstājusi iespaidu kā ļoti spēcīgs un nobriedis produkts. Mūs slavēja par labu audumu un krāsu izvēli, augstu novērtēja arī ražošanas kvalitāti. Mūs uzaicināja piedalīties arī citās modes profesionāļu izstādēs, kas notiks 2016. gada februārī, tāpēc jau sākam tam gatavoties un veidojam nākamo kolekciju. Katrā ziņā darbs ir ļoti pamatīgs un konstruktīvs. Modes industrijas cilvēki zina, cik ļoti liels darbs ir jāiegulda, lai jauns zīmols tiktu pamanīts un kaut ar mazu publikāciju iekļūtu Vogue.»

Nāk ārā ar sprādzienu

Būt par dizaineri – tas bija Elīnas bērnības sapnis. Jau no mazotnes viņa savām papīra lellēm zīmēja kleitas, 12 gadu vecumā sāka apmeklēt šūšanas kursus un šuva sev svārkus, bikses, blūzes, somas. «Ieslēdzos savā istabā un to tik vien darīju, kā šuvu,» viņa atceras, sakot, ka ar šūšanu tiešām bijusi pārņemta. «Skolas laikā man padevās viss, ko darīju, tāpēc, beidzot vidusskolu, nedaudz pazaudēju fokusu uz savu sirdslietu. Ar šodienas aci skatoties, man bija spiediens no malas, ka ir jāmācās lieta, ar ko var nopelnīt, bet modes šajā sarakstā nebija. Tajā brīdī es it kā pazaudēju savu ceļu un aizgāju mācīties mārketingu.

Protams, mārketinga zināšanas Elīnai tagad palīdz saprast pamatlietas, kas nepieciešamas jebkura produkta veiksmīgai attīstībai – kā to pozicionēt, virzīt, kā noteikt tā cenu, kā plānot publicitātes un mārketinga aktivitātes, kādus izplatīšanas kanālus izmantot un tamlīdzīgi.

«Kad, stājoties Londonas Modes koledžā, pasniedzējai iesniedzu savas pirmās skices, viņa domāja, ka es jau strādāju par dizaineri. Jā, domāju, man ir izpratne, kas ar ko iet kopā, kā strādā audumi, man tas vienmēr ir paticis un interesējis. Un, kad pasniedzēja mums visiem teica, ka viņa nevar mūs iemācīt būt par dizaineriem, vien palīdzēt izkopt kādas tehniskās prasmes, jo – vai nu tu esi dizainers, vai neesi, es sapratu: tas visu laiku manī ir bijis, tikai kādu laiku bijis apslāpēts. Arī pasniedzēja teica, ka manī ir iekšā, tikai tam ir jāļauj nākt ārā. Un nu tas tagad nāk ārā – ar sprādzienu!» priecīgi stāsta jaunā modes dizainere.

Bērni pavelkas līdzi

Elīna neslēpj: būt par dizaineri un divu bērnu mammu nepavisam nav vienkārši. Viņai ir divi mazi puikas – Riko (5) un Harro (3). Tie ir igauņu vārdi un bērniem izvēlēti, izrādot cieņu saviem senčiem, jo abiem ar vīru Raivo ir igauņu saknes.

«Kad mājās zīmēju modeļus jaunajai kolekcijai, bērni ļoti pavelkas līdzi. Viņi redz, ka mamma ir priecīga, jo dara to, kas viņai patīk, un – viņi arī ņem savus zīmulīšus un flomāsterus un zīmē kaut kādas savas lietas. Brīžam mēģina uzzīmēt arī modeles un tērpus un tad rāda, kā viņiem sanācis. Tas ir ļoti jautri,» atzīst Riko un Harro mamma. Un, kamēr viņi trijatā zīmē, tētis gatavo vakariņas.

«Ja līdz šim šūšana bija mans hobijs, tad tagad modes bizness ir mans dzīvesveids. Un īstenībā tas ir forši, jo – cik tad var šūt tikai sev!» Elīna nosmej un saka, ka tagad, kad zīmola attīstība, mārketings un tā vadība ir viņas ikdienas darbs, būs jāmeklē jauns hobijs. «Vēl nezinu, kas tas varētu būt,» viņa pasmaida un atzīst, ka patiesībā jau brīvā laika ir maz. «Tūlīt pēc darba braucu pakaļ bērniem uz bērnudārzu, un mājās viņi paņem visu laiku. Man arī patīk pavadīt laiku ar puikām – vai domino kopā uzspēlēt, vai likt lego klučus, vai braukt ar riteņiem. Tas liek pārslēgties un ļoti palīdz sabalansēt darbu un privāto dzīvi.