Tautu samulsina reklāma "Piesmej kaulaino- lieto prezi saulaino"

 
©DIA+LOGS

Biedrība "DIA+LOGS" projektā "Mana Rīga – no ienaida brīva!" galvaspilsētas ielās izvietojusi lielus vides reklāmas plakātus (”Sirdis pukst vienādi”, “Esi iecietīgs!” “Piesmej kaulaino – lieto prezi saulaino”), kas tapuši šī projekta laikā ar mērķi veicināt pēc iespējas plašāka cilvēku loka izpratni par HIV/AIDS situāciju valstī.

Daļā iedzīvotāju nepatiku raisījusi vides reklāma ar saukli "Piesmej kaulaino – lieto prezi saulaino".

 
Biedrības "DIA+LOGS" valdes priekšsēdētāja Ruta Kaupe skaidro, ka tieši šādi vārdi izvēlēti, jo ir bijusi nepieciešamība piesaistīt tieši jauniešu uzmanību. Kaupe norāda, ka jaunieši biežāk lieto vārdu "prezis", tā vietā, lai dēvētu to par "prezervatīvu": "No vienas puses, jā- prasts [vārds "prezis"], bet šis mūsu princips, kas darbojas ar riska uzvedības grupām, ir strādāt pie tā, lai valoda tiktu pietuvināta sadzīvē lietojamajai valodai. Mums ir 13 gadu pieredze un šo reklāmu neizdomājām vienatnē- bija vesela darba grupa. Tika spriests par to daudz un kopējais grupas secinājums bija tas, ka, ja uzrakstīs „prezervarīvs”, neviens jaunietis to neņems galvā- koks ar diviem galiem. Mūsu mērķis bija sasniegt jauniešus.

Protams, ka cilvēki ir dažādi un atsauksmes arī ir dažādas. Bet mūsu prioritāte ir grupas, kuras vēlamies sasniegt," informē Kaupe.
 
Minētās vides reklāmas Rīgas ielās būs redzamas līdz 4.oktobrim.