Latvijas lielveikals reklāmā izmantojis populāru "memi"

"Tas ir Harolds." © Sad and Useless

Kāds jaunietis ievērojis, ka jaunākajā lielveikala "Rimi" reklāmā izmantota pasaulē populāra "meme" ar "Hide-The-Pain Harold" jeb senioru vārdā Harolds, kurš slēpj savas sāpes.

 
Fotogrāfija ņemta no bilžu, zīmējumu un video bankas, kurās reklāmas aģentūras iegādājas jau gatavus materiālus.
 
 
"Jēdziens “meme” nav nekas jauns – tas tika definēts jau 1976. gadā grāmatā “The Selfish Gene“, skaidrojot kultūras informācijas izplatīšanās veidus. Interneta meme savukārt ir koncepts, ideja, parodija vai joks, kas izplatās interneta vidē un kultūrā, un tas var būt video, attēlu, mirkļbirku vai pat weblapu formātā.

Interneta memes uz priekšu dzen daudzie to izplatīšanas veidi – sociālie tīkli, blogi, tiešās saziņas servisi un joprojām arī e-pasts -, kas visi kopā parāda “word of mouth” īsto spēku. Ir memes, kas oriģinālā vai pārveidotā veidā spēj dzīvot mēnešiem ilgi (bitch please, “Y U NO” čalis, Trollface, Forever Alone, Overly Attached Girlfriend un daudzas, daudzas citas), tomēr vairumam lielākais ienaidnieks ir laiks – ar laiku tās vienkārši zaudē aktualitāti, un vietā jau nāk citas," savā blogā jēdzienu skaidro Laura Lasmane.

Izklaide

Pēc grupas “bet bet” koncerta Liepājas koncertzālē “Lielais Dzintars” prezentēta Guntara Rača pirmā prozas grāmata – autobiogrāfiskais atmiņu stāsts “Trakais”. Pasākumu apmeklēja vairāki grāmatas varoņi, tostarp “Līvu” līderis Ainars Virga, kā arī vēl viens jaunības laika draugs Ivo Fomins.