RECENZIJA: Kendrick Lamar - "To Pimp A Butterfly”

© publicitātes foto

Amerikāņu repera Kendrika Lamara trešais studijas albums savā dzimtenē un arī britu topā ieņēma pašu augstāko ailīti – nav brīnums, jo arī tā priekštecis „Good Kid, m.A.A.d City” bija gana populārs.

Jaunais teju pusotru stundu ilgais darbs slavina afroamerikāņu kultūru, pie viena, protams, nepiemirstot atgādināt, cik gan grūti visos gadsimtos Amerikā ir klājies melnādainajiem. Vēl viena tēma ir noziedzība kādā Sanfrancisko pilsētas rajonā (šķiet, tas saucas Tenderloina), kāds gabals veltīts arī „hip hop” skatuves kolēģiem, nav piemirsis ironiski kaut ko pavēstīt arī par sevi utt. Ar tekstiem viss kārtībā, tikai nedzīvojošajiem štatos tos diez vai saprast. Pārlapojot hiphopam veltītās interneta mājas lapas un tur mītošo atsauksmes, šķiet, ka šī stila pazinēji, klausoties „To Pimp A Butterfly”, sajūsmā ir vismaz trīs reizes paģībuši un pielikuši... ē, pielikuši kafijai par daudz cukura. Audiogrāmata, monoizrāde, klasika – kādi tikai epiteti nav veltīti Lamara jaunajam garadarbam! Labi, lai tā būtu.

 

PAR. Kendriks Lamars spējis hiphopam atrast interesantu piegājienu: te var saklausīt pat psihedēliju, džezu un fanku, par dažādas izcelsmes repu nemaz nerunājot. Brīnumainā kārtā viss šis muzikālais kokteilis tomēr turas kopā.

 

PRET. ...un kā var tika fenomenāls mēsls kļūt tik populārs?! Prātam neaptverami.

 

* Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.

Svarīgākais