APTAUJA: Ja dzīvot būtu atlicis 2 dienas, cilvēki ballētos uz nebēdu

© F64

Kā rāda Swedbank iedzīvotāju aptaujas dati, uzzinājuši, ka dzīvot atlicis vien divas dienas, daļa iedzīvotāju būtu gatavi pieņemt salīdzinoši radikālus lēmumus. 13% aptaujāto uzrīkotu savas dzīves grandiozākās viesības, neierobežojot viesu skaitu, ēdienu un dzērienu klāstu. Tikpat liels respondentu skaits – 13% – atļautos beidzot teikt visu, ko domā un arī rīkoties, vadoties pēc savām vēlmēm, nevis vajadzībām. Laikmeta iezīme – 7% aptaujāto norādījuši, ka sociālajos tīklos publicētu savu dzīvesstāstu vai arī īpaši izveidotu spilgtu dzīves mirkļu fotokolāžu ar to papildinošu atvadu vēstuli.

Tomēr pārliecinošs vairums Latvijas iedzīvotāju rīkotos ļoti racionāli. 56% norādījuši, ka satiktu tuviniekus, vienkārši pavadot laiku kopā. 51% aptaujāto atzinis, ka censtos nokārtot ar mantošanu, finansiālām rūpēm par tuviniekiem saistītus jautājumus.

Uzzinot, ka dzīvot atlicis vien divas dienas, 37% Latvijas iedzīvotāju censtos paveikt ko paliekošu tuvinieku vai sabiedrības labā. Tai pat laikā vien 2% aptaujāto norādījuši, ka būtu gatavi visu iedzīvi pārdot un iegūtos līdzekļus ziedot labdarībai. Katrs piektais (20%) respondents atzinis – pat uzzinot, ka dzīvot atlicis vien divas dienas - nekādas īpašas aktivitātes neīstenotu un nodzīvotu atlikušo laiku tieši tāpat kā šobrīd. Tai pat laikā 19% aptaujāto atzinuši, ka, saskaroties ar šādu krasu dzīves pavērsienu, rīkotos visai radikāli – piemēram, izmēģinot kādu traku aktivitāti, ko līdz šim nav izdevies īstenot. 17% Latvijas iedzīvotāju norādījuši, ka mēģinātu “savilkt dzīves bilanci”, dodoties uz baznīcu, lai izsūdzētu grēkus un parunātos ar mācītāju. Interesanti, ka 4% aptaujāto norādījuši, ka pēdējās divās dzīves dienās svarīgākais viņiem būtu izlīgšana ar tuviniekiem un draugiem, pateicības izteikšana tiem, kuri to pelnījuši, kā arī iesākto darbu pabeigšana.

“Aptaujas rezultāti netieši norāda uz kādu ļoti pozitīvu tendenci - Latvijas iedzīvotāji visdrīzāk ir lielā mērā apmierināti ar savu dzīvi – norādot, ka necenstos to radikāli mainīt, pat uzzinājuši, ka dzīvot atlicis vien pavisam nedaudz. Un pat, ja tā – daudz svarīgāk būtu parūpēties par tuviniekiem, nekā pievērsties neparastām aktivitātēm vai radikāli mainīt savu uzvedību,” uzsver Reinis Jansons, Swedbank Uzkrājumu un apdrošināšanas atbalsta daļas vadītājs.

Interesanti, ka salīdzinot šīs aptaujas datus ar pērn veikta pētījuma  atbildēm Lietuvā, redzamas līdzīgas tendences. Lielākā daļa Lietuvas iedzīvotāju (35%) norādījuši, ka satiktu radiniekus un 27% sastādītu testamentu. Katrs piektais (20%) norādījis, ka organizētu atvadu ballīti, savukārt 15% vienkārši piedzertos. Gandrīz tikpat liels skaits aptaujāto (14%) norādījuši, ka aizdomātos – lai parūpētos par tuviniekiem – laikus jāapdrošina dzīvība. 12% aptaujāto uzrakstītu atvadu vēstuli, savukārt 4% - salabtu ar dzīves laikā iemantotajiem ienaidniekiem.

Izklaide

Muzikālā apvienība “Ēriks Palkavnieks & Popkorni” izdevuši savu otro kopdarbu “Reiss uz Londonu”. Šis ir turpinājums TV personības Palkavnieka un viņa draugu iesāktajai sadarbībai vasarā, kad tika izdots debijas singls “Netveramā”.

Svarīgākais