AUTO APSKATS: Trešās paaudzes Nissan XTrail

© publicitātes foto

Gan vizuāli ar robusto dizainu, gan tehniski ar samērā nopietno pilnpiedziņas sistēmu Nissan XTrail uz konkurentu fona vienmēr izcēlies kā apvidus braukšanai piemērotākais. Iepriekšējo divu paaudžu modeļus varēja droši saukt par apvidniekiem, jo par krosoveriem mūsdienās mēdz dēvēt krietni maigākas konstrukcijas braucamos. Jaunais XTrail sekojis tirgus tendencēm un kļuvis par krosoveru, lai gan tam ir arī versija ar kārtīgu pilnpiedziņas sistēmu.

Tiesa, arī iepriekšējās paaudzes modelis pašā lētākajā variantā bija nopērkams priekšpiedziņas versijā, taču tagad akcenti ir mainījušies un pilnpiedziņu var uzskatīt par papildaprīkojumu divām dārgākajām modifikācijām. Tādā gadījumā tā ir Nissan jaunākās paaudzes ALL MODE 4x4i pilnpiedziņas transmisija.

Vizuāli jaunais XTrail izskatās gandrīz tāpat kā tā mazākais un populārākais radinieks Qashqai. Gan eksterjera, gan interjera dizains ir visnotaļ pievilcīgs un mūsdienīgs, tādēļ līdzība ar Qashqai nekādi nav trūkums. Vienīgi ar abu modeļu atšķiršanu uz ielas ir grūtības, taču tā ir plaši izplatīta parādība mūsdienu autobūvē, kad viena ražotāja modeļi ir līdzīgi un pirmajā brīdī grūti atšķirami.

Salīdzinot ar priekšgājēja samērā vienkāršo interjera noformējumu, jaunajam XTrail interjera apdare ir krietni kvalitatīvāka un solīdāka, tāpat salonā ir vairāk sīklietu nodalījumu. Papildu aprīkojumā pieejama trešā sēdekļu rinda, un tad auto kļūst septiņvietīgs.

NissanConnect navigācijas un multimediju sistēma ar septiņu collu ekrānu ļauj izvērsties mūsdienu komunikācijas tehnoloģiju cienītājiem un sniedz iespēju saņemt dažādu informāciju vadītājam ērtākajā veidā – uz monitora priekšējā paneļa centrā.

Līdzīgi kā Qashqai, arī XTrail var palepoties ar plašu pasīvās un aktīvās drošības aprīkojumu, kā arī komforta tehnoloģiju klāstu, kādu līdz šim parasti varēja sastapt premium klases automobiļos par krietni augstāku cenu. Jaunā drošības vairoga tehnoloģija aprīkota ar 16 dažādiem sensoriem, kas palīdz izvairīties no frontālām sadursmēm, no aklās zonas briesmām, kā arī brīdina vadītāju par izbraukšanu no savas joslas. Būtiskākā no šīm sistēmām brīdina vadītāju ar skaņas un vizuāliem signāliem, ja rodas frontālas sadursmes risks. Ja risks saglabājas un automobiļa braukšanas ātrums netiek samazināts, brīdinājums kļūst vēl izteiktāks, kam seko automātiska bremzēšana, lai novērstu iespējamu negadījumu.

Pilsētas burzmā lieti noder apkārtskata monitoru un kustību sensoru sistēma. Tā informē par visu, kas pārvietojas automašīnas tuvumā. Inteliģentā parkošanās palīgsistēma atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā. Automātiskajā režīmā tā veic arī stūrēšanu. Savukārt apkārtskata monitors izmanto četras kameras, lai parādītu panorāmas skatu apkārt mašīnai.

Nissan XTrail pie mums pieejams ar vienu dzinēju – 1,6 litru 130 ZS dīzeli, kurš var būt komplektēts ar Xtronic automātisko vai sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Automātiskā transmisija pieejama komplektā ar priekšpiedziņu. Savukārt pilnpiedziņa pienākas tikai kopā ar mehānisko pārnesumkārbu. Pilnpiedziņas versijā automobiļa sākuma cena ir 27 190 eiro, savukārt tāda paša aprīkojuma līmeņa automobilis ar priekšpiedziņu maksā 24 990 eiro. Tātad vilkmes pievadīšana aizmugures riteņiem šajā gadījumā izmaksā 2200 eiro.

Nissan XTrail sākuma cena ir 22 990 eiro versijai ar priekšpiedziņu.

Izklaide

Latviešu postfolkloras grupu “Kaligo” klausītāji, iespējams, jau iepazinuši pēc tādām dziesmām kā “Pērkons veda Saules meitu” un “Es bij’ meita”, bet nu šī apvienība laidusi klajā arī debijas albumu un pie viena izziņojuši tā prezentācijas koncerttūri, kuras laikā ticis iemests skats arī pie kaimiņiem igauņiem.