Sociālo mediju lietotājus visvairāk interesē sports un valstiskās aktivitātes

© F64

Sociālajos medijos maijā lielākā aktivitāte bijusi vērojama ap sportiskiem notikumiem; liela iedzīvotāju interese bijusi arī valstisko zīmolu segmentā, tā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "DDB Latvia" pārstāve Ieva Knāķe-Milberga.

Maija hokeja kaislības sev par labu ir izmantojuši arī daudzi zīmoli savā sociālo mediju komunikācijā. Gan Latvijas Hokeja federācijai, gan ar hokeju tieši nesaistītiem zīmoliem hokeja norises laikā savās aktivitātēs ir izdevies iesaistīt ievērojami plašāku auditoriju nekā līdz šim.

Latvijas ietekmīgāko zīmolu topa sociālo mediju datos maijā var novērot, ka tie zīmoli, kuri savā komunikācijā ir izmantojuši ar Pasaules hokeja čempionātu saistītas aktivitātes, piemēram, "Aldaris", ir būtiski kāpinājuši sekotāju interesi par zīmolu. Īstenojot plašu aktivitāti portālā "Draugiem.lv", "Latvijas Mobilajam telefonam" ir pat izdevies iekļūt topa 4.vietā, komunikācijā iesaistot vairāk nekā 72 000 sociālo mediju lietotāju. Interesants fenomens ir pašmāju hokeja kluba "Dinamo Rīga" sociālo mediju panākumi hokeja laikā - kaut arī klubs nebija tieši saistīts ar Latvijas izlasi, liela daļa komentāru un pēcspēļu ovāciju tika veltītas tieši šim zīmolam, veicinot tā kāpumu topā par 27 pozīcijām.

Arī skriešana sabiedrībai kļūst arvien saistošāka. Sociālajos tīklos aizvien biežāk redzami lietotāji, kas dalās ar saviem panākumiem šajā sporta veidā. Arī maijā notikušie skriešanas pasākumi "Nordea" Rīgas maratons un "Sieviešu skrējiens", kā arī gaidāmais "Nike Riga Run" Ietekmīgāko zīmolu "Facebook" topā ir spējuši ierindoties starp mēneša top 50 aktuālākajiem zīmoliem.

Ja portālu "Facebook" un "Draugiem.lv" topos lielāku sekotāju iesaisti gūst komerciālie zīmoli un ziņu portāli, tad mikroblogošanas vietnē "Twitter" ir novērojama sabiedrības iesaiste valstisko zīmolu aktivitātēs. Arvien vairāk sekotāju tieši šo mediju izmanto jautājumiem, atsauksmēm un ieteikumiem Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, Latvijas Armijai, Latvijas Saeimai, Rīgas domei un citiem. Kā norāda speciālisti, šo profilu komunikācija ir apsveicama, jo uz lielāko daļu jautājumu tiekot operatīvi atbildēts un atsauksmes atzinīgi novērtētas, kas ievērojami vairo sabiedrības pārliecību par valsts struktūru pieejamību.

Tuvojoties karstajai vasaras sezonai, ir manāmi augusi "Twitter" lietotāju interese par dažādām Latvijas pilsētām un to piedāvātajām atpūtas iespējām. Top 50 Ietekmīgāko zīmolu vidū ir Valmieras, Ventspils un Siguldas pilsētas, kā arī meteoziņas, kas top 50 iekļuvušas līdz ar siltās sezonas sākumu.

Savukārt "Instagram" dati liecina, ka arvien vairāk Latvijas zīmolu pievienojas šim medijam un veiksmīgi uzrunā sekotājus tieši ar foto attēlu palīdzību. "Instagram" top zīmolu vidū ir gan modes, sporta, mūzikas un izklaides zīmoli, gan arī atsevišķas pilsētas un pat Latvijas Saeima. Tas norāda uz šī sociālā medija plašo iespēju spektru un ļauj sekotājiem izvēlēties alternatīvus veidus saskarei ar zīmolu.

Kā ziņots, maija zīmolu topā pirmās trīs vietas palikušas nemainīgas, bet kopvērtējumā par 23 vietām pakāpies "Latvijas Mobilais telefons", liecina publiskotais maija ietekmīgāko zīmolu tops.

Topā jau ilgstoši pirmo vietu ieņem kosmētikas preču zīmols "Dievietei", bet otrajā un trešajā vietā ir ziņu portāli "Delfi" un "Apollo".

Redzams arī, ka 78% iesaistīto lietotāju zīmolu nāk tieši no "Draugiem.lv", un topa līderi tur izvērš vērienīgas satura izplatīšanas kampaņas. Kā izņēmums kopvērtējumā ir 13.vietā esošais "Rus.Delfi.lv", kas "Draugiem.lv" neizmanto un visus interesentus sasniedzis caur "Facebook".

Mīlētāko zīmolu topu veido "DDB Latvija" sadarbībā ar pētījumu kompāniju "GfK Custom Research Baltic" un žurnālu "Kapitāls".

Izklaide

Rīgas modes nedēļā raidījuma "Slavenības. Bez filtra" VIP sarunu vadītāja Katrīne Vasiļevska satikusi dziedātāju Justu. Katrīne steidz izjautāt vīrieti par stilu, bezstilu, kā arī dārgākajiem apģērba gabaliem, kuri atrodami Justa skapī.

Svarīgākais