Ar ikgadējo motociklu parādi, braucienu cauri visai Rīgai un drošas braukšanas paraugdemonstrējumiem vājprātīgā ātrumā Biķernieku trasē rīt tiek oficiāli atklāta motosezona.
Tie ir svētki visiem motociklistiem un vienlaikus ziņa autovadītājiem, ka tagad spogulī jāskatās divreiz. Ielās atkal izbraukuši mazie un žiglie. Šogad atklāšanas parādē piedalīsies vairāk nekā 4000 motobraucēju. Latvijas Motoklubu asociācijas pārstāvis Arnis Blodons šādu skaitli atvasina no pērnā gada parādes apmeklētības rādītājiem un sinoptiķu vēlīgajām laika prognozēm. Parādes brauciens sāksies sestdien pulksten 13 no tirdzniecības centra Mols maršrutā Krasta iela–Lačplēša iela–Brīvības iela–Brīvības gatve–Šmerļa iela–Eizenšteina iela, kas noslēgsies Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciems. Pulcēšanās pie Mola jau no pulksten 10 rītā. Savukārt galamērķī svētku dalībniekus gaida krietnas svinības ar dažnedažādām rūcošām izklaidēm. Intriģējošākie solās būt somu dragreisa motosportistes Mīas Marijas Vespalainenas paraugdemonstrējumi. Latvijā viņa ieradās jau vakar un līdztekus fotosesijai Neatkarīgajai arī mazliet pastāstīja par savu braucamo. Labākais līdz šim sasniegtais ātrums esot 270 kilometri stundā. Tikpat, cik zirgspēju. Astei līdzīgā konstrukcija aizmugurē nepieciešama, lai startā noturētu moci pie zemes. Rīt Mīa ar savām ātras braukšanas prasmēm iepriecinās domubiedrus Biķernieku trasē, bet jau nākamnedēļ jāstartē dragreisa mačos Čehijā. Kāpēc cilvēkiem vispār vajadzīgi motocikli, ja ir mašīnas? Mīa pasmejas un atbild: «That feeling,» – sajūta, ko var gūt tikai uz motocikla. Ātrums, vējš, smaržas.
Pēdējos gados motobraucēju saimei Latvijā bijusi tendence augt. Pašlaik dažādu kategoriju motocikla vadīšanas tiesības ir vairāk nekā 125 tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju. Taču šogad var iestāties zināma stagnācija. CSDD pārstāvis Emīls Bernāns skaidro, ka lielo A kategorijas motociklu tiesības tagad iespējams iegūt tikai no 25 gadu vecuma. Savukārt starpposma kategorija A2 – mazākas jaudas močiem – nav īpaši populāra. Turklāt, pārejot no zemākas kategorijas uz augstāku, jāliek eksāmens. Tie ir tomēr šķēršļi motociklu skaita pieaugumam. Lai tiktu pie braukšanas ar kārtīgu moci, vajag vairāk gribas. Tomēr daudzi pasākumi rūpējas par motokustības popularizēšanu. Pirmo reizi norisinās konkurss Latvijas gada motocikls 2014, kurā piedalās pie mums populārākie motociklu zīmoli: Harley Davidson, Yamaha, Suzuki, Honda, MV Agusta, Husqwarna, BMW, KTM, CanAm ar kopumā 22 svaigiem modeļiem. Idejas autors A. Blodons vēsta: «Pasākuma mērķis nav izcelt vienu vai otru mototehniku, bet pievērst cilvēku uzmanību brīnišķīgajai iespējai ceļot ar motociklu, būt ciešā sasaistē ar vasarīgo pasauli un izvēlēties sev atbilstošu braucamo uz diviem riteņiem ar motoru.».