Lik­te­nī­gā mī­les­tī­ba – gan skais­ta, gan sā­pī­ga. Ko vēs­ta pla­nē­tas un skait­ļi?

© Pixabay

Mēs zi­nām, ka «nav stās­ta skum­jā­ka ar mī­las me­tu kā stāsts par Ro­me­o un par Džul­je­tu». To­mēr tas jo­pro­jām sa­viļ­ņo, kaut arī no­brie­dis cil­vēks die­zin vai sev vai sa­viem bēr­niem no­vē­lēs tā­du mī­las stās­tu. Re­āla­jā dzī­vē vē­ro­jam, cik daudz trans­for­mā­ci­ju ir li­te­rā­ro tē­lu Sol­vei­gas un Pē­ra Gin­ta at­tie­cī­bām, bet ne­sa­pro­tam, kad pa­šas uz­kāp­jam uz Sol­vei­gas grā­bek­ļa. Par ne­lai­mī­gu mī­les­tī­bu rau­dam, bet lai­mī­gu ne­re­ti ne­spē­jam no­vēr­tēt. Un bie­ži vien ti­kai ar «at­pa­kaļ­ejo­šu da­tu­mu» at­zīs­tam – tā bi­ja lik­te­nī­gā mī­les­tī­ba.

Kas ir mī­les­tī­ba?

Pirms stās­tīt par mī­les­tī­bas un nai­da pla­nē­tām un ci­pa­riem, ser­ti­fi­cē­ta as­tro­lo­ģe un nu­me­ro­lo­ģe In­gu­na Bal­gal­ve sa­ru­nu sāk gan­drīz vai ar ābe­ces pa­tie­sī­bām un sa­ka: «Cil­vēks, do­dot sa­va vei­da un sa­vas iz­prat­nes mī­les­tī­bu ot­ram, gai­da pre­tī to pa­šu. Bet ot­ram var­būt ir ci­tā­da iz­prat­ne.»

Tā­pēc cil­vē­kam, iz­zi­not se­vi, ir vieg­lāk dzī­vot, jo ir ma­zāk ie­spē­ju ka­vē­ties ilū­zi­jās un se­vi sā­pi­nāt. Tad nav va­ja­dzī­bas kā­du cil­vē­ku ide­ali­zēt, tad ir ie­spē­jams at­šķirt drau­dzī­bu no mī­les­tī­bas, pie­klā­jī­bu no vēl­mes pēc «kaut kā vai­rāk». «Kon­sul­tā­ci­jās es­mu pie­dzī­vo­ju­si, ka lie­la da­ļa vī­rie­šu jū­tas pār­steig­ti par to, ka sie­vie­tes, sa­ņe­mot cil­vē­cis­ku uz­ma­nī­bu, to pār­prot. Lie­tus lai­kā pie­dā­vā­ju­mu aiz­vest līdz mā­jām uz­tver kā pie­dā­vā­ju­mu per­so­nis­kām at­tie­cī­bām,» stās­ta In­gu­na Bal­gal­ve. Tā no­tiek, ja vi­ņām dzī­vē kaut kā pie­trū­cis un gri­bas tuk­šu­mu pie­pil­dīt tā­dā vei­dā - lai uz­ma­nī­bas ap­lie­ci­nā­ju­mi bū­tu vi­su lai­ku un ti­kai man vie­nai. Otrs cil­vēks pat var ne­no­jaust, kā tiek iz­tul­ko­ta vi­ņa pie­klā­jī­gā rī­cī­ba.

In­gu­na Bal­gal­ve ru­nā par čet­riem vei­diem, kā mēs iz­pro­tam mī­les­tī­bu. Vie­niem va­jag, lai to iz­rā­da un ap­lie­ci­na. Kā pa­ti no­smej, tā ir tāds «Ēri­ka onkul’, uz­nes ma­ni kal­nā» va­ri­ants. Ja ne­va­ri uz­nest, tu ma­ni ne­mī­li, ja ne­va­ri aiz­vest - ne­mī­li, ja ne­va­ri no­pirkt - ne­mī­li, ja ne­va­ri at­teik­ties no kaut kā ma­nis dēļ - tu ma­ni ne­mī­li.

Ot­ri ir tie, ku­ri žū­žo ausī. Vi­ņi te­vi ap­bērs ar kom­pli­men­tiem un teiks, ka skais­ti ir pat ta­vi kā­ju na­gi un ausis, ne­maz ne­ru­nā­jot par apa­ļu­miem vai acīm. Un pra­tīs at­rast tā­dus ap­zī­mē­ju­mus un sa­lī­dzi­nā­ju­mus, ka si­no­nī­mu vārd­nī­cas no­bā­lēs.

Tre­šie ne­sla­vēs, bet rū­pē­sies, būs uz­ma­nī­gi, dur­vis at­vērs, ro­ku pa­dos. Pa­vai­cās, vai ne­pūš no lo­ga. Tā­da ir vi­ņu iz­prat­ne par mī­les­tī­bu - lai ot­ram ir tik kom­for­tab­li, cik vien la­bi viņš var jus­ties.

Ce­tur­ta­jiem mī­les­tī­ba ir uz­ti­cī­ba. Ja tu man esi, tad ma­ni ne­viens cits uz pa­sau­les ne­in­te­re­sē.

Un sa­tie­kas di­vi cil­vē­ki - viens, kurš mī­les­tī­bu iz­prot kā uz­ti­cī­bu, un otrs, kam tā ir kom­pli­men­tu teik­ša­na. Dzī­vo abi ko­pā un viens ot­ram sniedz to, ko uz­ska­ta par mī­les­tī­bu, līdz vairs ne­sa­pro­tas. Tas, ku­ram ne­mi­tī­gi žū­žo kom­pli­men­tus, kļūst aiz­do­mīgs, kā­pēc tā, vai viņš/vi­ņa tā da­ra ar vis­iem? Tam, kurš bār­stās ar cil­di­nā­ju­miem, šķiet, ka uz­ti­cī­gais par­tne­ris ir auksts un gar­lai­cīgs. Vi­ņi sāk mek­lēt sev lī­dzī­gos, ar tā­du pa­šu iz­prat­ni par mī­les­tī­bu, jo pār­ņem sa­jū­ta - man viss ir, nav ti­kai tā li­do­ju­ma, ko va­rē­tu dot īs­tā, lie­lā, lik­te­nī­gā mī­les­tī­ba.

Vie­ni sa­vu mū­ža mī­les­tī­bu iz­do­mās, tās būs pla­to­nis­kas jū­tas, kad var fan­ta­zēt, kā bū­tu, ja bū­tu. Ot­ri me­tī­sies jaun­ās at­tie­cī­bās un pēc lai­ka kon­sta­tēs, ka, jā, pirm­ās at­tie­cī­bas bi­ja gar­lai­cī­gas, bet nā­ka­mās to­ties ir ār­do­šas un sā­pi­no­šas. «Un sāks iz­vēr­tēt, pret ko es­mu ie­mai­nī­jis. Arī šā­dā ga­dī­ju­mā var teikt - jā, tas bi­ja lik­te­nīgs cil­vēks, kas mai­nī­ja ma­nu dzī­vi par 180 grā­diem. Ti­kai jau­tā­jums, uz ku­ru pus­i. Vai, pa­zau­dē­jot to, kas ir, ie­gu­vi to, ko ce­rē­ji? Vai ot­rā­di - tie­co­ties pēc ne­re­ālā, pa­zau­dē­ji to, kas jau bi­ja?» sa­ka In­gu­na Bal­gal­ve.

Kā sa­stā­jas zvaig­znes un pla­nē­tas...

Vai as­tro­logs un nu­me­ro­logs sa­viem klien­tiem var pa­teikt, ka, lūk, šis būs vie­nī­gais un lik­te­nī­gais? Var jau gan, at­bild In­gu­na Bal­gal­ve, ti­kai - ko mēs katrs sa­pro­tam ar sa­vu lik­te­nī­go vī­rie­ti vai lik­te­nī­go sie­vie­ti?

Ve­ne­ra cil­vē­ka as­tro­lo­ģis­ka­jā kar­tē no­sa­ka to, kā viņš uz­tver mī­les­tī­bu, un to, kas sa­ska­ņā ar vi­ņa sa­jū­tām ir mī­les­tī­ba. Kar­tē var re­dzēt arī to, vai cil­vēks prot mī­lēt, vai grib ģi­me­ni un at­tie­cī­bas. Un var ie­rau­dzīt, vai di­vi cil­vē­ki sa­gā­ju­ši ko­pā ti­kai iz­de­vī­gu­ma un ēr­tu­ma dēļ. «Mēdz būt, ka ģi­me­ne iz­aug no tā­dām at­tie­cī­bām, kad cil­vē­ki mā­cās vai strā­dā ko­pā un il­gā­ku lai­ku īrē vie­nu dzī­vok­li. Un ir tik pie­ra­du­ši viens pie ot­ra, ka lie­kas, nu va­ram vei­dot ģi­me­ni. Es ne­sa­ku, ka tā­das at­tie­cī­bas nav stip­ras, bet tās ir ci­ta vei­da at­tie­cī­bas - ta­jās ir dro­ši, bet pie­trūkst sil­tu­ma,» vēr­tē as­tro­lo­ģe.

Ja vie­na par­tne­ra Sau­lei sa­de­rī­bas kar­tē ir la­bi as­pek­ti ar ot­ra Ve­ne­ru, tad abi ju­tī­sies kā Ero­ta azo­tē. Ja as­pek­ti būs sa­sprin­gti, tad pa­tik­ša­na, kais­lī­bas un jū­tas gan būs, bet pa­rā­dī­sies vē­lē­ša­nās vie­nam ot­ru ie­ka­rot, pa­kļaut, pa­da­rīt at­ka­rī­gu. Kais­lī­bas būs des­truk­tī­vas un grau­jo­šas. «Es­mu re­dzē­ju­si šā­das kom­bi­nā­ci­jas. Sie­vie­te un vī­rie­tis ener­ģē­tis­ki bi­ja sa­de­rī­gi, jo viens ot­ru iz­ju­ta pil­nī­bā, bet as­pekts starp Sau­li un Ve­ne­ru vī­rie­ti pa­da­rī­ja pri­vāt­īpa­šnie­cis­ku un viņš ma­ni­pu­lē­ja ar sie­vie­ti. Jū­tas abiem bi­ja, viņš mī­lē­ja vi­ņu, bet ne­uz­ti­cē­jās un sā­ka ma­ni­pu­lēt. Viņš va­rē­ja iz­tu­rē­ties slik­ti un pēc tam pa­teikt - bet tu ta­ču zi­ni, es te­vi mī­lu. Viņš vi­ņu va­rē­ja ap­sau­kāt un pa­teikt - at­vai­no, tas ne­bi­ja no­piet­ni, tu ta­ču zi­ni, cik pa­tie­sas man jū­tas pret te­vi, man ti­kai ne­zin kas uz­nā­ca. Vai arī pār­me­tu­mi - tu pa­ti bi­ji vai­nī­ga, es to si­tu­āci­ju ne­iz­rai­sī­ju, tu to iz­pro­vo­cē­ji. Tas nav at­tais­no­jums! Ot­ru cil­vē­ku tā­da sprie­dze var no­vest līdz emo­ci­onā­lam sa­bru­ku­mam,» skaid­ro In­gu­na Bal­gal­ve.

Starp zo­di­aka zī­mēm nav lik­te­nī­gās mī­las eta­lo­na. Ja arī kād­reiz kā­dai no tām ti­ku­si pie­dē­vē­ta īpa­ši kais­lī­ga da­ba, tad to­mēr tie bi­ju­ši vien at­se­viš­ķi pa­ma­nā­mi cil­vē­ki, uz­ska­ta In­gu­na Bal­gal­ve.

...un ci­pa­ri

Nu­me­ro­lo­ģi­jā sa­de­rī­bu vēr­tē, pro­tams, pēc ci­pa­riem, bet ar tiem var iz­teikt Rie­tu­mu pa­sau­lei ne­ie­ras­tu kri­tē­ri­ju - vie­nā­do dvē­se­ļu gru­pas. Kad sa­tie­kas šā­di dvē­se­ļu ra­di­nie­ki, vi­ņus pār­ņem sa­jū­ta, ka ir pa­zīs­ta­mi jau sen, kaut arī tie­kas pir­mo vai ot­ro rei­zi. Vis­bie­žāk vi­ņi at­zīs­tas: «Man ar te­vi ir tik vieg­li! Tu sa­pro­ti ma­ni no pus­vār­da!» Tā­dās at­tie­cī­bās ne­būs kais­lī­bu un ap­mā­tī­bas, bet būs sil­tums un mī­ļums, un ie­spē­ja būt pa­šam, ne­iz­lik­ties. Šā­di cil­vē­ki viens ot­ram ne­iz­teiks ul­ti­ma­tī­vas pra­sī­bas.

Sa­de­rī­bu no­sa­ka, ap­rē­ķi­not arī tā dē­vē­tos nā­kot­nes un pa­gāt­nes ko­dus. Tie ir vie­nā­du vai at­šķi­rī­gu ci­pa­ru kom­bi­nā­ci­jas, ku­ras di­viem un vai­rā­kiem cil­vē­kiem var sa­krist pil­nī­bā vai da­ļē­ji. Un var arī ne­sa­krist ne­maz. Šie ko­di lie­ci­na gan par ne­pa­beig­tām at­tie­cī­bām, gan pa­rā­da to, kā­pēc dzī­vē ie­nāk lik­te­nī­gie cil­vē­ki, gan to, vai cil­vē­kiem jā­būt ko­pā, jo di­va­tā vi­ņi vieg­lāk iz­dzī­vos ta­gad­nē, paš­rei­zē­jos ap­stāk­ļos, un tas abus tu­vi­nās.

Ci­pa­ri at­klāj vēl kā­du sa­de­rī­bas as­pek­tu - sek­su­ali­tā­ti, va­ja­dzī­bu pēc sek­su­ālām at­tie­cī­bām, sek­su­ālo ape­tī­ti. Ci­pa­ri pa­rā­da sa­ska­ņu, teik­sim vien­kār­ši - gul­tā. Ja abi būs pār­lie­ku kaut­rī­gi vai arī viens - iz­teik­ti ak­tīvs, tad pie­lā­go­ties ne­būs vieg­li.

Lik­te­nī­gi viens ot­ram ir tie cil­vē­ki, ku­ru dzim­ša­nas da­tos ir vie­nā­di ci­pa­ri: 13 un 30, pie­ci un pie­ci, 14 un čet­ri, un tā tā­lāk. Tā­di cil­vē­ki viens pie ot­ra tie­cas un pie­vel­kas.

In­gu­na Bal­gal­ve sa­ka: «Jo vai­rāk ir vie­no­jo­šo as­pek­tu, cil­vē­ki ko­pā iz­ies caur ugu­ni un ūde­ni un būs lai­mī­gi. Ja dzī­ve vi­ņus iz­šķirs, vi­ņi ne­kad ne­aiz­mir­sīs viens ot­ru.»

(Ne)lai­mī­gi ko­pā un at­se­viš­ķi

Lik­te­nī­go mī­les­tī­bu re­dzam ik uz so­ļa. Ket­rī­na Mid­lto­ne des­mit ga­dus co­pē­ja sa­vu Vil­ja­mu. Kas vi­ņa ta­gad ir? Prin­ča Vil­ja­ma sie­va un Kem­bri­džas her­co­gie­ne. Un pa­vi­sam drīz kļūs par ka­ra­lis­kā bēb­ja mam­mu. Ne­ap­strī­dē­sim ta­ču, ka viņš ir vi­ņas lik­te­nī­gais vī­rie­tis.

Bri­tu ka­ra­lis­ko ģi­me­ni jau­ši vai ne­jau­ši va­jā lik­te­nī­gā mī­les­tī­ba. An­gli­jas ka­ra­lis Ed­vards at­tei­cās no tro­ņa ame­ri­kā­ņu šķir­te­nes, vi­tā­lās, skais­tās un lik­te­nī­gās Vo­li­sas Sim­pso­nes dēļ. Vel­sas prin­cis Čārlzs un Korn­vo­las her­co­gie­ne Ka­mil­la ir vēl viens pie­mērs. Gai­dot lik­te­ņa lem­to, Ka­mil­la iz­bau­dī­ja dzī­vi vi­sā tās krāš­ņu­mā: ap­pre­cē­jās, iz­šķī­rās, vi­ņai bi­ja ka­ra­lisks mī­ļā­kais, par ku­ra sie­vu vi­ņa vē­lāk kļu­va par spī­ti stin­gra­jiem ka­raļ­na­ma no­tei­ku­miem un prin­ci­piem. «Vi­ņa sa­gai­dī­ja sa­vu stun­du, kad no­nāks tur, kur grib būt - bla­kus sa­vai mī­les­tī­bai. Vi­ņi abi ir viens ot­ram lik­te­nī­gie,» no­teic In­gu­na Bal­gal­ve.

Mū­su pa­šu Una Ga­va­re - nu jau se­šu bēr­nu mam­ma, bet pirms dau­dziem ga­diem - veik­smī­ga mo­de­le, ku­ra strā­dā­ja pa­sau­les mo­des pil­sē­tās. Sa­ti­ka sa­vu Mā­ri un sa­pra­ta, ka sla­va sa­lī­dzi­nā­ju­mā ar šo cil­vē­ku nav ne­kas.

Ak­tie­ru Mu­dī­tes Šnei­de­res un Ha­ri­ja Lie­pi­ņa mī­las stāsts ir ti­cis daudz ap­spriests. Vi­ņa pa­li­ka vi­ņam bla­kus, lai ko ru­nā­tu.

Sol­vei­ga un Pērs Gints. Li­te­rārs stāsts par to, kā viens cil­vēks ir ga­tavs gai­dīt ot­ru un ti­cēt, ka vie­nā die­nā viņš pie­klau­vēs pie dur­vīm un abi va­rēs iz­bau­dīt to, ko nav pie­dzī­vo­ju­ši. Diem­žēl dzī­vē tā no­tiek pā­rāk bie­ži.

Ro­me­o un Džul­je­ta... Pā­rāk tra­ģis­ki, lai gri­bē­tos pie­dzī­vot. Ta­ču skais­ti tik un tā. Un re­ži­so­ru iz­tē­li šis stāsts ne­beidz kai­ri­nāt.

Dzej­nie­ka Dan­tes Alig­jē­ri mū­za bi­ja kai­miņ­mei­te­ne Be­at­ri­če, ku­ru viņš ie­rau­dzī­ja de­vi­ņu ga­du ve­cu­mā. Be­at­ri­čei bi­ja as­to­ņi ga­di. Vi­su mū­žu Dan­te die­vi­nā­ja sa­vu Be­at­ri­či... no at­tā­lu­ma. Kas zi­na, vai jū­tas ne­pa­zus­tu, ja abi bū­tu ko­pā.

Bet katrs no šiem stās­tiem ir at­bil­de uz jau­tā­ju­mu, kā­pēc mēs alk­stam pēc lik­te­nī­gās mī­les­tī­bas.

Viens so­lis līdz nai­dam

In­gu­na Bal­gal­ve vēr­tē, ka cil­vē­ka sirds un dvē­se­le al­laž tie­ku­sies pēc skais­tiem stās­tiem. Katrs cil­vēks sap­ņo, ka sa­ņems mī­les­tī­bas pie­pil­dī­ju­mu, ka viens bez ot­ra ne­va­rēs. Bet tas ir iz­ņē­mums - būt ļo­ti lai­mī­giem ik­die­nā. «Mū­su sa­bied­rī­bā ir tik­pat daudz lai­mī­gu pār­u, cik ģē­ni­ju. Lie­lā­kā pro­blē­ma, kā­pēc mēs tik maz esam lai­mī­gi, ir sa­vu jū­tu ne­iz­pra­ša­na, vēl­me pār­vei­dot ot­ru, ie­bāzt rā­mī­tī. Tā nav mī­les­tī­ba,» vēr­tē­ju­mā sa­klau­sā­ma iro­ni­ja.

Bū­tu ide­āli, ja lik­te­nī­gā mī­les­tī­ba sāk­tos un beig­tos kā pa­sa­kā - vi­ņi dzī­vo­ja il­gi un lai­mī­gi un no­mi­ra vie­nā die­nā. Ta­ču lik­te­nī­ga var būt arī tā­da mī­les­tī­ba, ku­ra no­ga­li­na un no­māc per­so­nī­bu un vi­su mū­žu tur ilū­zi­ju gūs­tā. Lik­te­nī­gas var būt arī pla­to­nis­kas jū­tas un vien­pu­sē­jas al­kas. Otrs pat ne­kad nav zi­nā­jis un ne­uz­zi­na, cik ļo­ti vi­ņu kāds mī­lē­jis, jo uz­ti­cī­gais līdz­ās gā­jējs nav li­cis ma­nīt, kā­pēc ir bla­kus.

Bie­žāk uz kon­sul­tā­ci­ju pie as­tro­lo­ga un nu­me­ro­lo­ga at­nāk vī­lies cil­vēks un tau­jā - es vi­ņu mī­lu, vai mums kaut kas sa­nāks. «Pa­ska­ties un re­dzi, ka tas otrs nav mī­lē­jis un ne­mīl, bet tas, kurš mīl, to ne­grib dzir­dēt,» at­zīst In­gu­na Bal­gal­ve. Kad mī­lo­šais pie­dzī­vo spē­cī­gu vil­ša­nos, tad tiek rak­stīts cits stāsts - par to, kā lik­te­nī­gais cil­vēks iz­pos­ta dzī­vi. No mī­les­tī­bas līdz nai­dam tie­šām ir viens so­lis. «Kad sa­pro­ti, ka ne­kad ne­sa­ņem­si no ot­ra to, ko gai­dī­ji, sā­kas šaus­mīgs naids un dus­mas,» vi­ņa brī­di­na.

PA­TIESS STĀSTS

Bērns no lik­te­nī­gā vī­rie­ša

Vi­ņa vi­ņu ie­rau­dzī­ja un ie­mī­lē­jās. Uz kā­du lai­ku vi­ņa pat ie­nā­ca vi­ņa dzī­vē, bet ātr­i sa­pra­ta, ka uz mū­žu ko­pā ne­pa­liks. Vi­ņam ir ģi­me­ne un tā­du sie­vie­šu kā vi­ņa - tum­sā uz mir­kli spī­došs jāņ­tār­piņš - daudz, pat ļo­ti daudz. Vi­ņa no­lē­ma - ja ne­var da­būt vi­ņu, tad pa­ņems kā­du da­ļu no vi­ņa. Bēr­nu. Viņš ne­zi­na, ka vi­ņam ir šis bērns. «Tā ir lik­te­nī­ga mī­les­tī­ba, jo vi­ņa ne­grib vi­ņu un vi­ņa ģi­me­ni sā­pi­nāt, stās­tot par bēr­nu. Vi­ņa tik ļo­ti šo cil­vē­ku mīl, ka ne­vē­las sā­pi­nāt ne­vie­nu no vi­ņam tu­va­jiem cil­vē­kiem, jo viņš tur ir lai­mīgs,» vēr­tē In­gu­na Bal­gal­ve.

Horoskopi

Daži cilvēki, kas dzimuši zem noteiktām zodiaka zīmēm, nevar lepoties ar finansiālo stabilitāti, bet citi pārliecinoši virzās uz saviem mērķiem, cenšoties sasniegt bagātību un atzinību. Uzziniet, kam būs pārtikusi dzīve.

Svarīgākais