PRAKTISKĀ ASTROLOĢIJA: Leģendārais Elviss Preslijs

© scanpix

Viņš jo­pro­jām ir dzīvs. Vi­ņa dzies­mas tur­pi­na ska­nēt, man­ti­nie­ki pel­na mil­jo­nus, fa­ni die­vi­na. Ir ka­pa­vie­ta, ir pie­mi­ņas pa­sā­ku­mi, ta­ču pub­li­kas uz­ku­ri­nā­ša­nai lai­ku pa lai­kam tiek pie­mes­ta mis­ti­kas pa­ga­lī­te – var­būt ro­ken­ro­la ka­ra­lis to­mēr nav mi­ris?

«Pirms El­vi­sa ne­bi­ja ne­kā,» sā­kot stās­tu par pa­saul­sla­ve­no mū­zi­ķi, me­di­ji gan­drīz vien­mēr ci­tē šos Džo­na Le­no­na vār­dus. Pro­tams, El­viss Pre­slijs ro­ken­ro­lu ne­ra­dī­ja, to­ties pār­lie­ci­no­ši uz­ne­sa to viļ­ņa vir­sot­nē. Vēl šo­dien dē­vē­jam vi­ņu par ro­ken­ro­la ka­ra­li. Rau­go­ties uz vi­ņa as­tro­lo­ģis­ko kar­ti, re­dzams, ka mū­zi­ķim pie­mi­tu­šas gan lie­las dar­ba spē­jas (du­bul­ta Me­žā­ža zo­di­aka zī­mes ie­tek­me, ta­jā at­ro­das Sau­le, kas pa­rā­da cil­vē­ka per­so­nī­bas ko­do­lu jeb ego, un Mer­kurs, kas at­bild par do­mā­ša­nu, in­te­re­sēm un ko­mu­ni­kā­ci­ju), gan tiek­ša­nās pēc pa­nā­ku­miem un kar­je­ras, gan ra­do­šais gars (Mē­ness Ziv­ju zī­mē, uz­svēr­ta as­tro­lo­ģis­kās kar­tes ra­do­šā 5. mā­ja un 10. kar­je­ras mā­jā Nep­tūns, ku­ra pār­zi­ņā ci­ta star­pā ir da­žā­das māk­slas no­za­res, ie­skai­tot mū­zi­ku).

No elek­tri­ķa pre­tī mū­zi­kas vir­sot­nēm

Ro­ken­ro­la ka­ra­ļa bio­grā­fi­jas bēr­nī­bas posms ne ar ko īpa­šu ne­iz­ce­ļas. Kā jau dau­dzi mu­zi­kā­li zē­ni, arī El­viss bēr­nī­bā dzie­dā­ja ko­rī un vē­lāk pie­da­lī­jās jaun­o ta­lan­tu kon­kur­sā. Kā bal­vu tēvs vi­ņam uz­dā­vā­ja akus­tis­ko ģi­tā­ru, ta­ču des­mit­ga­dī­gais pui­ka par in­stru­men­tu īpa­ši ne­prie­cā­jās. Bet, kā sme­jies – dā­vā­tam zir­gam zo­bos ne­ska­tās. El­viss ņē­ma to ro­kās un ie­mā­cī­jās pie­spē­lēt blū­za un gos­pe­ļu dzies­mās. (Vi­ņa as­tro­lo­ģis­kās kar­tes 3. mā­jas ak­ti­vi­tā­te no­rā­da uz to, ka El­vi­sa dzī­vē bēr­nī­bas pe­ri­ods ir no­zī­mīgs, un ar šā­du no­vie­to­ju­mu ne­re­ti ag­rās jau­nī­bas in­te­re­ses dzī­ves gai­tā at­tīs­tās un daž­kārt cil­vē­ka ho­bijs pār­vēr­šas pro­fe­si­jā.)

Pēc sko­las beig­ša­nas El­viss strā­dā­ja par kra­vas au­to­ma­šī­nas šo­fe­ri, bet vē­lē­jās kļūt par elek­tri­ķi, tā­pēc va­ka­ros sā­ka ap­mek­lēt kur­sus. Tad kā­du die­nu 1953. ga­dā El­viss no­lē­ma ie­dzie­dāt dzies­mu, jo gri­bē­ja ar šā­du dā­va­nu ie­prie­ci­nāt mam­mu. Mem­fi­sas ie­rak­stu stu­di­jā sa­mak­sā­jis četr­us do­lā­rus, viņš ie­dzie­dā­ja di­vas dzies­mas – «My Hap­pi­ness» un «That’s When Your He­ar­tac­hes Be­gin».

Stu­di­jā viņš at­grie­zās nā­ka­mā ga­da jan­vā­rī, lai ie­rak­stī­tu vēl da­žas dzies­mas, un šo­reiz sa­ti­ka stu­di­jas īpaš­nie­ku Se­mu Fi­lip­su, kam bi­ja lie­la ie­tek­me vi­ņa sā­kot­nē­jā dzie­dā­tā­ja kar­je­rā.

Tā­lā­kie ie­rak­stu mē­ģi­nā­ju­mi ne­bi­ja diez ko veik­smī­gi, bet 1954. ga­da jū­li­jā El­viss iz­mē­ģi­nā­ja maz­liet pa­āt­ri­nā­tā tem­pā ie­dzie­dāt Ar­tū­ra Kra­dap­sa dzies­mu «That’s All Right». Tā El­viss ti­ka pie pirm­ā sin­gla. Dzies­mai ne­bi­ja lie­lu pa­nā­ku­mu – ASV dien­vi­du šta­tos to uz­ska­tī­ja par pār­lie­ku kan­tri sti­lā ie­tu­rē­tu, sa­vu­kārt cit­viet ra­di­o dar­bi­nie­kiem tā šķi­ta pār­lie­ku «meln­ādai­na». To­mēr drīz dī­dže­ji sa­pra­ta, ka šī mū­zi­ka pie­sais­ta pub­li­ku.

Šarms, sek­sa­pīls un dzies­mas, kas «pa­ņem»

Da­žus ga­dus vē­lāk El­viss ie­pa­zi­nās ar me­ne­dže­ri To­mu Pār­ke­ru, kas pa­nā­ca, ka vi­ņa klients no­slēdz lī­gu­mu ar vie­nu no to­laik pa­sau­lē lie­lā­ka­jām sak­ņu ie­rak­stu kom­pā­ni­jām «RCA Re­cords». Tas sa­vu­kārt Pre­sli­jam pa­vē­ra ce­ļu uz ie­spē­jām uz­stā­ties tele­vī­zi­jā.

Jau­nat­ne bi­ja sa­jūs­mā, jo no Pre­sli­ja sta­ro­ja šarms un sek­sa­pīls. (Dzie­dā­tā­ja as­tro­lo­ģis­ka­jā kar­tē vī­rie­šiem tik sva­rī­gais Marss at­ro­das Sva­ru zo­di­aka zī­mē. Ša­jā stā­vok­lī tas pa­vā­ji­nāts, to­mēr pie­šķir šar­mu, spē­ju la­bi iz­ska­tī­ties un vēl­mi sa­pos­ties. Sa­vu­kārt lie­lā Me­žā­ža zī­mes ie­tek­me dod arī sek­sa­pī­lu.) Viņš pa­ņē­ma pub­li­ku ar sa­vu jau­nek­lī­gu­mu un dzie­dā­ju­ma ma­nie­ri. Ta­ču ASV cen­zū­rai, ai, kā ne­pa­ti­ka šis jau­nek­lis. Pat līdz tam, ka vi­ņa uz­stā­ša­nās Eda Sa­li­va­na rai­dī­ju­mā kļu­va par bar­gās cen­zū­ras pa­raug­stun­du – dzie­dā­tājs ti­ka rā­dīts ti­kai līdz vi­duk­lim, lai ska­tī­tā­ji ne­va­rē­tu re­dzēt vi­ņa gur­nu kus­tī­bas. Pro­du­cen­ti uz­ska­tī­ja tās par ne­pie­mē­ro­tām, lai iz­rā­dī­tu pla­šai audi­to­ri­jai.

Sa­vu­kārt Frenks Si­nat­ra reiz pat at­ļā­vās iz­teik­ties, ka mū­zi­ka, ko dzied El­viss, ir «pēc pu­vu­ma smir­došs, dzi­mum­tiek­smi ro­si­nošs lī­dzek­lis, kas gan­drīz pil­nī­bā ne­ga­tī­vi un grau­jo­ši ie­tek­mē jaun­ie­šus».

Ta­ču klau­sī­tā­ji do­mā­ja ci­tā­di. 1956. ga­dā dzies­ma «He­art­bre­ak Ho­tel» as­to­ņas ne­dē­ļas tu­rē­jās ASV po­pu­lā­rā­ko dzies­mu sa­rak­stu pir­ma­jās vie­tās. Nā­ka­ma­jos ga­dos tur­pat ie­rin­do­jās arī vai­rā­ki al­bu­mi.

Pre­sli­ja me­ne­dže­ris vir­zī­ja El­vi­su arī ki­no vir­zie­nā. Ta­ču tie bi­ja vi­du­vē­ji mū­zik­li, kam pa­nā­ku­mus no­dro­ši­nā­ja vie­nī­gi Pre­sli­ja pie­da­lī­ša­nās. Bet par ki­no­zvaig­zni viņš to­mēr ne­kļu­va. (Vie­dok­ļi par at­slē­gas vār­du «ki­no» as­tro­lo­ģi­jā at­šķi­ras. Sa­vu­laik to ie­rin­do­ja Urā­na aiz­bild­nie­cī­bā kā teh­no­lo­ģis­ku jau­nu­mu, vē­lāk «pie­ka­bi­nā­ja» arī Nep­tū­nam – kā pār­do­da­mus sap­ņus un ilū­zi­jas. Pre­sli­ja kar­tē Urāns at­ro­das 5. ra­do­ša­jā mā­jā, ta­ču ir ar sa­sprin­gtiem as­pek­tiem, kas ra­da pro­blē­mas. Līdz ar to va­ram pie­ļaut, ka ki­no ne­bi­ja glu­ži tā jo­ma, ar ko Pre­sli­jam jā­no­dar­bo­jas. Ša­jā sek­to­rā ska­ta arī mī­les­tī­bas tē­mu, un at­bil­sto­ši as­tro­lo­ģis­ka­jai kar­tei sirds­lie­tās mū­zi­ķim va­rē­ja būt rai­bi pie­dzī­vo­ju­mi, ta­ču par­tne­re va­ja­dzī­ga sta­bi­la un ar sta­tu­su. Viņš il­gus ga­dus bi­ja ko­pā ar vie­nu sie­vie­ti, un par ie­spē­ja­mām dē­kām zi­ņu nav.)

La­ko­nis­ki par sirds­lie­tām

Par El­vi­sa Pre­sli­ja sirds­lie­tām me­di­ji daudz ne­rak­sta. Pār­sva­rā tiek mi­nēts fakts, ka viņš no 1967. līdz 1973. ga­dam bi­ja pre­cē­jies ar Pris­cil­lu Bel­jē, ar ku­ru pirms tam drau­dzē­jās vai­rā­kus ga­dus. Abu lau­lī­bā pie­dzi­ma mei­ta Li­sa Ma­ri­ja.

Sie­va cen­tās vi­ņu pa­sar­gāt no ne­pa­rei­za­jiem drau­giem, al­ko­ho­la un nar­ko­ti­kām, bet pēc šķir­ša­nās ne­vie­na glā­bē­ja vairs ne­bi­ja... 70. ga­dos El­vi­sa Pre­sli­ja ve­se­lī­ba pa­slik­ti­nā­jās bīs­ta­mā dzī­ves­vei­da, zā­ļu un slik­tas pār­ti­kas dēļ, viņš sā­ka ap­vel­ties mie­sās. 1973. ga­da ok­tob­rī Pre­slijs iz­šķī­rās no Pris­cil­las un no­nā­ca slim­nī­cā, kur vi­ņam ti­ka kon­sta­tē­tas vis­da­žā­dā­kās kai­tes – plau­šu kar­so­nis, plau­šu plē­ves ie­kai­sums, res­nās zar­nas kai­tes un he­pa­tīts. Vi­ņam iz­de­vās at­labt, un de­cem­brī viņš tur­pi­nā­ja dar­bu stu­di­jā un uz­stā­jās kon­cer­tos, bet turp­mā­ka­jos ga­dos slim­nī­cā no­nā­ca aiz­vien bie­žāk.

Pē­dē­jais El­vi­sa kon­certs no­ti­ka 1977. ga­da 26. jū­ni­jā. Sa­vas nā­ves die­nā 16. augus­tā viņš bi­ja pa­li­cis no­mo­dā līdz sep­ti­ņiem no rī­ta un pēc tam de­vās pie mie­ra. Pēc­pus­die­nā drau­dze­ne Džin­dže­ra Ale­na vi­ņu at­ra­da van­nas­is­ta­bā bez­sa­ma­ņā gu­ļam uz grī­das. Viņš ti­ka no­gā­dāts slim­nī­cā, ta­ču bi­ja par vē­lu. Sā­kot­nē­jā di­ag­no­ze bi­ja sirds­lēk­me, bet sek­ci­jas re­zul­tā­ti li­ka do­māt, ka pie vai­nas nar­ko­tis­kās vie­las. Pēc ga­diem vi­ņa ārsts nā­ca kla­jā arī ar ver­si­ju, ka nā­ve va­rē­tu būt sais­tī­ta ar bie­žiem aiz­cie­tē­ju­miem.

Ta­jā pa­šā lai­kā sle­pe­no te­ori­ju pie­kri­tē­ji tur­pi­na kul­ti­vēt do­mu, ka Pre­slijs ir dzīvs, vien­kār­ši at­tei­cies no ie­priek­šē­jās dzī­ves un kaut kur klu­si un mie­rī­gi va­da sa­vas die­nas. Vie­ni ap­gal­vo, ka viņš rā­mi va­da ve­cum­die­nas kā­dā Ar­gen­tī­nas fer­mā, ci­ti ir pār­lie­ci­nā­ti, ka El­viss pār­cē­lies uz Aus­trā­li­ju, vēl ci­ti do­mā, ka viņš no­slē­pies bri­tu sa­lu zie­me­ļos, ta­ču vis­vai­rāk, pro­tams, ir pat­ri­otu, ku­ri uz­ska­ta, ka mū­zi­ķis ne­maz nav pa­me­tis dzim­to Ame­ri­ku un dzī­vo kaut kur Tek­sa­sā, Mi­sū­ri vai Klin­šu kal­nu pie­kā­jē. 2002. ga­dā pa­ma­tī­gu jez­gu sa­cē­la Mi­sū­ri šta­ta psi­hi­atrs Do­nalds Hin­ktons, kurš ap­gal­vo­ja, ka vi­sus šos ga­dus Pre­slijs sek­mī­gi slē­pies vie­tā, kur ne­viens vi­ņu ne­ie­do­mā­tos mek­lēt – pro­ti, psi­hi­at­ris­ka­jā klī­ni­kā.

In­ter­ne­tā fun­kci­onē arī pār­is mā­jas­la­pu, ku­rās ļau­dis, ku­ri, pēc vi­ņu do­mām, sa­sta­pu­ši El­vi­su, ak­tī­vi ap­mai­nās ar jaun­āko in­for­mā­ci­ju – 1991. ga­dā viņš re­dzēts Ber­lī­nes cen­trā, 1996. ga­dā – Ohai­o šta­tā, 2001. ga­dā – Ka­li­for­ni­jā, bet pirms pār­is ga­diem – tir­go­jam da­žā­du gru­pu krek­li­ņus Glas­ton­be­ri­jas mū­zi­kas fes­ti­vā­lā. Ci­ta star­pā ek­sis­tē arī šāds ie­raksts: «Mēs ko­pā ar vi­ņu, Amē­li­ju Er­hār­tu un Ho­var­du Hjū­zu dzī­vo­jam Ar­gen­tī­nā.» Pa­raksts – Džims Mo­ri­sons.

(No as­tro­lo­ģis­kā vie­dok­ļa šā­da slēp­ša­nās un sle­pe­nī­bas «op­ci­ja» ir maz ti­ca­ma. Uz dzī­vi sle­pe­nī­bā vai no­slēg­tī­bā, tos­tarp psi­hi­at­ris­ka­jā klī­ni­kā, vis­drī­zāk no­rā­dī­tu Sau­les at­ra­ša­nās 12. mā­jā, bet tās tur nav. Vis­ti­ca­mā­kā nā­ves ver­si­ja, rau­go­ties uz Nep­tū­na stā­vok­ļiem, tie­šām va­rē­tu būt sais­tī­ta ar nar­ko­tis­kām vie­lām, me­di­ka­men­tiem, in­fek­ci­jām. At­bil­sto­ši mū­zi­ķa kar­tei, vi­ņam ļo­ti bū­tu pa­lī­dzē­ju­si ga­rī­gā at­tīs­tī­ba un ezo­tē­ri­ka, bet tai, cik zi­nāms, viņš pie­vēr­sās ti­kai pa­šā mū­ža no­ga­lē.)

Horoskopi

Katras zodiaka zīmes labklājības ideāls vēdiskajā astroloģijā atspoguļo dziļo savstarpējo saistību ar visumu un cilvēka dvēseles ceļu, kas palīdz ieraudzīt dzīvi kā plašu un daudzpusīgu ceļojumu uz piepildījumu un harmoniju. Katra zodiaka zīme meklē unikālu labklājības formu, kas ir saistīta ar tās garīgajiem uzdevumiem un dvēseles ceļu.

Svarīgākais