ASTROLOĢIJA: Pil­sē­tu zo­di­aki- rak­stu­ri kā cil­vē­kiem

© Scanpix

Ne­re­ti pil­sē­tas tiek sa­lī­dzi­nā­tas ar dzī­vu or­ga­nis­mu, kas aug, at­tīs­tās, plaukst un zeļ vai sli­mo. Ir omu­lī­gas pil­sē­tas, drū­mas, ne­in­te­re­san­tas, jaut­ras, da­žā­das – glu­ži kā cil­vē­ki, kas tās ap­dzī­vo. Un, glu­ži kā mums, arī pil­sē­tām ir savs ho­ro­skops un tās at­bilst zo­di­aka zī­mēm, kas arī lie­lā mē­rā no­sa­ka to rak­stu­ru un lik­te­ni.

To, kā uz Ze­mes pro­ji­cē­jas pla­nē­tu stā­vok­ļi, kā sa­da­lās kos­mo­sa ener­ģi­ja, pē­ta ne­liels as­tro­lo­ģi­jas at­zars – as­tro­ģe­og­rā­fi­ja. As­tro­ģe­og­rā­fi­ja at­bild uz tā­diem jau­tā­ju­miem kā – kur man la­bāk dzī­vot? Kurp pār­cel­ties, lai uz­la­bo­tos ve­se­lī­ba, sirds­lie­tas, biz­ness? Kur vis­la­bāk pa­va­dīt at­va­ļi­nā­ju­mu? Līdz­te­kus šiem jau­tā­ju­miem, kas bū­tī­bā at­tie­cas uz kā­da kon­krē­ta in­te­re­sen­ta lik­te­ņa pa­grie­zie­niem, as­tro­ģe­og­rā­fi­ja pē­ta arī val­stu un pil­sē­tu ho­ro­sko­pus.

Strēl­nieks pie Vē­ža ne­ies

As­tro­ģe­og­rā­fi­ja ļauj arī dzi­ļāk iz­prast sa­vas kul­tū­ras sak­nes, in­te­re­ses, at­tiek­smi pret pa­sau­li. Tā ir se­na zi­nāt­ne, par ko zi­ņas at­ro­da­mas jau Aves­tas* tek­stos. Šīs zi­nāt­nes pi­onie­ri bi­ja ēģip­tie­ši un šu­me­ri, vi­ņiem tā kal­po­ja valsts la­bā, īpa­ši ak­cen­tē­jot ār­po­li­ti­kas vir­zie­nus – kurp un kad do­ties ie­ka­rot kā­du te­ri­to­ri­ju, no kā jā­pie­sar­gās, ku­ram iz­de­vī­gāk pa­do­ties bez cī­ņas.

As­tro­lo­ģi­jas vēs­tu­res an­nā­lēs ir pie­mērs par Ma­ķe­do­ni­jas Alek­san­dru, ku­ru gal­ma as­tro­logs brī­di­nā­ja ne­do­ties ie­ka­rot In­di­ju, sak`, būs slik­ti, ne tev, Lau­vam, Vē­ža re­ģi­ons pa zo­bam. Ne­pa­klau­sī­ja lep­nais Alek­sandrs, un bei­dzās tas vi­ņam bē­dī­gi –pār­ejot Hi­fa­sas upi, vi­ņa pa­ša ka­ra­spēks at­tei­cās pa­klau­sīt. In­di­jas tro­pis­kā da­ba, lie­ti un ne­gai­si, sli­mī­bas un no­gu­rums no ka­ra­gā­jie­na – tas viss ra­dī­ja ne­ap­mie­ri­nā­tī­bu ka­ra­pul­kos. Ka­ra­spēks pra­sī­ja Alek­san­dram at­griez­ties mā­jās, un ne­kā­da In­di­jas ie­ka­ro­ša­na ne­sa­nā­ca.

Se­nie as­tro­lo­gi ņē­ma vē­rā vai­rā­kus as­pek­tus, pēc ku­riem ti­ka no­teik­ta re­ģi­ona pie­de­rī­ba kā­dai zo­di­aka zī­mei. Pirm­kārt, ap­kār­tnes rel­jefs. Pie­mē­ram, klin­tis ir Sa­tur­na (Me­žā­ža vald­nieks) pār­zi­ņā; pie­kras­tes pļa­vas, pa­lie­nes, dār­zi – Ve­ne­ras (Sva­ri, Vēr­sis), jū­ra, purvs – Nep­tū­na (Zi­vis) utt.

At­tie­cī­gi aina­vai jā­at­bilst zī­mi pār­val­do­ša­jai pla­nē­tai; jā­rau­gās, lai ta­jā ne­bū­tu da­bas ob­jek­tu, kas rak­stu­rī­gi pre­tē­jai – iz­rai­dī­ta­jai pla­nē­tai.

Val­stīm un arī pil­sē­tām ņem vē­rā arī ta­jā mī­to­šās tau­tī­bas, jo ne­var no­liegt, ka ik­kat­rai no nā­ci­jām pie­mīt savs rak­sturs un men­ta­li­tā­te. Psiho­lo­gi ar jē­dzie­nu «nā­ci­jas rak­sturs» ap­zī­mē kā­das ko­pī­gas ie­zī­mes, ko cil­vē­ku ko­pie­na ie­gu­vu­si dau­dzu gad­sim­tu ga­ru­mā. Tās ir tra­di­ci­onā­las re­ak­ci­jas uz ap­kār­tē­jo pa­sau­li, ie­sak­ņo­ju­šās uz­ve­dī­bas un rī­cī­bas nor­mas. Arī – sa­bied­rī­bas vēr­tī­bu sis­tē­ma, kas iz­pau­žas gan ap­zi­nā­tā, gan ne­ap­zi­nā­tā lī­me­nī.

Na­ci­onā­lais rak­sturs un ģeo­grā­fis­kā aina­va ir cie­ši sais­tī­ti viens ar ot­ru un sav­star­pē­ji cits ci­tu arī ie­tek­mē.

Kas tad ir tas, ka at­stāj no­spie­du­mus uz cil­vē­ku rak­stu­ru kā­dā no­teik­tā re­ģi­onā? Se­nie ro­mie­ši teik­tu – «ge­ni­us lo­ci», šīs vie­tas gars. Kal­nu ap­dzī­vo­tā­ju rak­sturs ir kra­si at­šķi­rīgs no lī­dze­nu­mu ie­mīt­nie­kiem. Arī ap­gūs­tot jaun­as te­ri­to­ri­jas, tau­tas iz­vē­lē­jās sev tī­ka­mas, ie­ras­tas aina­vas; var teikt – va­dī­jās pēc ga­ra rad­nie­cī­bas. Step­ju ie­dzī­vo­tā­ji ne­kā­pa klin­tīs un ne­ap­me­tās pur­vā­jos. Var teikt arī ci­tā­di – Strēl­nieks ne­ies (vai slik­ti ju­tī­sies) uz vie­tu, kas ir Dvī­ņu vai Vē­ža pār­val­dī­bā.

Dzī­vi cil­vē­ki, dzī­vas pil­sē­tas

No­sa­kot pil­sē­tas zo­di­aka zī­mi, ti­ka un jo­pro­jām tiek ņem­ti vē­rā arī ci­ti as­pek­ti, pie­mē­ram, vai­rā­ku­ma re­li­ģis­kā pie­de­rī­ba, va­lo­da, vie­tē­jās tra­dī­ci­jas, ģer­bo­nis un ka­rogs.

To­mēr lai­ku pa lai­kam priekš­stats par pil­sē­tu mai­nās, vēs­tu­re ie­zī­mē jaun­as lī­ni­jas, dzē­šot ve­cās. Tā­pēc as­tro­ģe­og­rā­fis­kās at­bil­stī­bas, pēc ku­rām va­dī­jās se­na­jos lai­kos, ta­gad rei­zēm šķiet ap­šau­bā­mas, un mūs­die­nu as­tro­lo­gi iz­man­to arī ci­tas me­to­des, pie­mē­ram, par iz­ejas pun­ktu ņe­mot pil­sē­tas di­bi­nā­ša­nas lai­ku (ja tas zi­nāms). Vie­na pil­sē­tai var būt arī vai­rā­kas zo­di­aka zī­mes, un arī kat­ram pil­sē­tas ra­jo­nam ir sa­va zī­me.

Pil­sē­tai ho­ro­skops dar­bo­jas līdz­īgi kā cil­vē­kam – pēc tā var no­teikt gan rak­stu­ru, gan at­tīs­tī­bas ten­den­ces, gan vā­jās vie­tas un arī sav­star­pē­jo mij­ie­dar­bī­bu ar pā­rē­jo pa­sau­li.

No as­tro­ģe­og­rā­fi­jas ska­tu­pun­kta pil­sē­ta ir dzīvs or­ga­nisms, ku­rā mī­to­šie ļau­dis ar sa­vām do­mām, vār­diem un dar­biem ra­da mil­zī­gu ie­tek­mi uz ap­kār­tē­jo pa­sau­li.

Pil­sē­tu at­tīs­tī­ba ne­no­tiek ne­jau­ši, kā var šķist, bet gan pēc no­teik­tiem li­ku­miem.

Cil­vēks ie­tek­mē pil­sē­tu, un pil­sē­ta ie­tek­mē cil­vē­ku. Arī no kat­ra cil­vē­ka iz­vē­les un rī­cī­bas ir at­ka­rīgs ja nu ne glu­ži vi­sas pil­sē­tas lik­te­nis, tad kā­das iz­paus­mes gan. Kaut kur iz­ce­ļas uguns­grēks, ci­tur sa­brūk grausts, bet vēl cit­viet pēk­šņi krāš­ņiem zie­diem uz­zied kāds aizau­dzis no­stū­ris.

Mū­su dzī­ve cie­ši sais­tī­ta ar pil­sē­tas dzī­vi, īpa­ši ar tām vie­tām, kur mēs esam dzi­mu­ši. Ja cil­vēks pār­kāpj pa­sau­les kār­tī­bas li­ku­mus, tas var iz­rai­sīt grau­jo­šus no­ti­ku­mus. Un ot­rā­di – no­ti­ku­mi kā­dā pil­sē­tas da­ļā ie­tek­mē kon­krē­tus cil­vē­kus. Pie­mē­ram, tiek pa­beigts ilg­stošs re­monts kā­dā no gal­ve­na­jām ie­lām, un da­ļai cil­vē­ku pār­stāj sā­pēt kā­jas, jo uz­la­bo­ju­sies asins­ri­te, ci­tam kļūst vieg­lāk ap sir­di vai vai­ro­jas lab­klā­jī­ba.

Sa­vie­to­jot kon­krē­ta in­di­vī­da un pil­sē­tas kar­ti, var no­teikt, ku­ri ra­jo­ni un, at­tie­cī­gi, no­ti­ku­mi ta­jos būs cil­vē­kam bū­tis­ki un kā­dās sfē­rās.

__

* Aves­ta ir pri­mā­rais svē­to tek­stu krā­jums zoroastrismā (re­li­ģi­ja un fi­lo­zo­fi­ja, kas bal­stī­ta uz mā­cī­bu, ko pie­dē­vē pra­vie­tim Zoroastram jeb Za­ra­tus­tram), kas gal­ve­no­kārt ir uz­rak­stīts avestas va­lo­dā. No­sau­ku­ma etimoloģija ir ne­skaid­ra, to­mēr tiek uz­ska­tīts, ka tas ir cē­lies no persiešu valodas vār­da «ap­as­tāk», kas no­zī­mē «pa­mat­teksts». Aves­ta sa­rak­stī­ta lai­ka pos­mā no 9. līdz 3. gad­sim­tam p.m.ē. Vis­ve­cā­kā sa­stāv­da­ļa Aves­tas re­li­ģis­ko tek­stu krā­ju­mā ir ve­cās him­nas jeb gāthas («dzie­dā­ju­mi»), kas sa­tur re­li­ģis­kus pravietojumus, pa­mu­di­nā­ju­mus un tā tā­lāk un ko uz­ska­ta par pa­ša Zaratustras sa­ce­rē­tām. («Vi­ki­pē­di­ja».)

Horoskopi

Zaļās koka čūskas gads būs pilns ar pārmaiņām un pārsteigumiem, kas ietekmēs mūsu dzīvi. Pēc astrologu un tarologu domām, mūs sagaida personīgās pārvērtības, un tiem, kas nebaidās pamest komforta zonu, liktenis var sagādāt negaidītas dāvanas.

Svarīgākais