Ventspils ostā brīvdienās piestāja vācu populārākās kruīza kompānijas kuģis

©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64
©f64

Ventspils ostā brīvdienās ikviens varēja vērot vācu populārākās kruīzu kompānijas “Phoenix Reisen” kuģa “AMADEA” peldējumu pa Ventas upi. Šis ir pirmais no SIA “Noord Natie Ventspils Terminals” (NNVT) piesaistītajiem kruīza kuģiem, kas sekmē Latvijas un Ventspils atpazīstamību un tūrisma attīstību. Nākamais kruīza kuģis ienāk jau šodien - “Noble Caledonia” sūta savu mazo un savdabīgo “SERENISSIMA”. Savukārt lielākais no kuģiem tiek gaidīts jau 24.augustā pirms plkst. 9:00, kad NNVT  piestātnē ienāks piecu zvaigžņu viesnīca uz ūdens - “SEABOURN OVATION”. Kuģis ir pavisam jauns, sācis kuģot tikai šī gada maijā un uz Ventspili tas atvedīs 600 pasažierus no Lielbritānijas. Uzņēmums uzsver, ka kruīzu biznesa kā jaunā produkta attīstīšana veicinās tūrisma attīstību pilsētā un reģionā, sekmēs pienesumu ekonomiskās attīstības jomā un papaaugstinās  pilsētas atpazīstamību plašākā mērogā. Kruīza bizness Ventspilī līdz šim bijis neaktīvs, jo nav neviena institūcija vai uzņēmums, kas nodarbotos ar kruīza līniju piesaisti un iesaistīto pušu koordinēšanu, lai līnijas veiksmīgi darbotos Ventspilī. Dažu kruīzu organizatoru kuģi nesenā pagātnē gan apstājušies vietā netālu no Ventspils mola, taču ņemot vērā, ka tā nav pilnīgi piemērota šāda veida kuģu pietauvošanai un pasažieru apkalpošanai, NNVT pirms pāris gadiem uzsāka jaunu iniciatīvu kruīza kuģu piesaistē. “Jau pirms diviem gadiem kļuvām par pilntiesīgiem asociācijas Cruise Europe biedriem, kas nodrošinājis pilnvērtīgu informācijas apriti un iespējas sevi reklamēt gan tematiskajos medijos, gan izstādēs,” stāsta NNVT Komercnodaļas vadītājs Artis Šenkevics.  Terminālis kopā ar sadarbības partneriem veicis pārrunas un iedrošinājis pasaulē labi atpazīstamu kruīzu kuģu operatorus savās kartēs iezīmēt arī Ventspils ostu, izmantot prāmju termināļa izcilo ģeogrāfisko novietojumu,  NNVT infrastruktūras priekšrocības šāda veida kuģu apkalpošanas nodrošināšanai, kā arī kompānijas līdzšinējo bagāto pieredzi pasažieru apkalpošanas jomā. Katru gadu tūristu plūsmas apjoms, kas dodas uz Zviedriju vai ierodas no tās ar prāmi, ievērojami pārsniedz 130 000. “Līnijas savus maršrutus un apmeklējamās ostas plāno vismaz 2 – 3 gadus uz priekšu. Ieguldītā darba rezultātā laineru kapteiņi nu jau ir izvēlējušies tieši mūsu terminālu, kam ir būtiskas iemaņas pasažieru apkalpošanā. Papildus arī piestātņu parametri, infrastruktūra ir piemērota kuģiem ar līdz pat 240 metru garumu un ar 14.2 metru iegrimi. Ārzemju tūristi apmeklēs pilsētas apskates objektus, dosies ārpus tās skatīt jūras stāvkrastus un Eiropas platāko ūdenskritumu Kuldīgā. Savā kalendārā esam iezīmējuši  8 šāda veida kuģu ienākšanu Ventspilī,” norāda A.Šenkevics.