Kā Rīgas kreisais krasts varētu izskatīties nākotnē

Ķīpsala varētu kļūt par jauno biznesa centru, kurā varētu dominēt augstceltnes, Latvijas Nacionālās bibliotēkas apkārtne – par galvaspilsētas kulturālo centru. Kreisajā krastā paredzēta arī dažāda augstuma dzīvojamo ēku izbūve.
Ķīpsala varētu kļūt par jauno biznesa centru, kurā varētu dominēt augstceltnes, Latvijas Nacionālās bibliotēkas apkārtne – par galvaspilsētas kulturālo centru. Kreisajā krastā paredzēta arī dažāda augstuma dzīvojamo ēku izbūve. ©Riga.lv/ ARHIS
Projekts paredz maksimālu ūdens tuvuma izmantošanu, tādējādi krastmala un centrs arī ir rajona galvenā „rozīnīte”. Pie Zundas kanāla (starp Balasta dambi, Daugavgrīvas un Kr. Valdemāra ielām) arhitekti redz daudzslāņainu atpūtas un izklaides zonu. No dažāda līmeņa platformām paveras gleznains skats uz upi.
Projekts paredz maksimālu ūdens tuvuma izmantošanu, tādējādi krastmala un centrs arī ir rajona galvenā „rozīnīte”. Pie Zundas kanāla (starp Balasta dambi, Daugavgrīvas un Kr. Valdemāra ielām) arhitekti redz daudzslāņainu atpūtas un izklaides zonu. No dažāda līmeņa platformām paveras gleznains skats uz upi. ©Riga.lv/ ARHIS
Šī uzbēruma iekšpusē atrodas autostāvvietas, dažādas tehniskās telpas, bet tā virspusē – bērnu laukumi un atpūtas vietas.
Šī uzbēruma iekšpusē atrodas autostāvvietas, dažādas tehniskās telpas, bet tā virspusē – bērnu laukumi un atpūtas vietas. ©Riga.lv/ ARHIS
Spilves pļavu teritorija atrodas tikai piecus kilometrus no vēsturiskā Rīgas centra, netālu no maģistrāles, kas ved uz galvaspilsētas centru, netālu no lidostas „Rīga” un Rīgas ostas. Tieši šeit, iespējams, tiks izbūvēts Daugavas Ziemeļu šķērsojums, kas uzlabotu transporta savienojumu ar citiem Rīgas rajoniem. Tas rada priekšnoteikumus, lai plašā, neattīstītā teritorija kļūtu par jauno vietējo pilsētas centru.
Spilves pļavu teritorija atrodas tikai piecus kilometrus no vēsturiskā Rīgas centra, netālu no maģistrāles, kas ved uz galvaspilsētas centru, netālu no lidostas „Rīga” un Rīgas ostas. Tieši šeit, iespējams, tiks izbūvēts Daugavas Ziemeļu šķērsojums, kas uzlabotu transporta savienojumu ar citiem Rīgas rajoniem. Tas rada priekšnoteikumus, lai plašā, neattīstītā teritorija kļūtu par jauno vietējo pilsētas centru. ©Riga.lv/ ARHIS
Rajona unikalitāte slēpjas tajā, ka tas atrodas Daugavas krastā, netālu no Baltijas jūras. Šeit ir daudz zaļās teritorijas, ūdenstilpņu un kanālu, kuru tīklu būtu iespējams papildināt, aprīkojot rajonu ar ūdens transportu un atpūtas iespējām pie ūdens. Par rajona centru varētu kļūt parks, kas būtu izveidots apkārt aviācijas muzejam. Gar parku plānots izvietot ofisu ēkas. Teritorijas austrumu un rietumu daļās atrastos dzīvojamās ēkas, kas izvietotas gar zaļās zonas perimetru.
Rajona unikalitāte slēpjas tajā, ka tas atrodas Daugavas krastā, netālu no Baltijas jūras. Šeit ir daudz zaļās teritorijas, ūdenstilpņu un kanālu, kuru tīklu būtu iespējams papildināt, aprīkojot rajonu ar ūdens transportu un atpūtas iespējām pie ūdens. Par rajona centru varētu kļūt parks, kas būtu izveidots apkārt aviācijas muzejam. Gar parku plānots izvietot ofisu ēkas. Teritorijas austrumu un rietumu daļās atrastos dzīvojamās ēkas, kas izvietotas gar zaļās zonas perimetru. ©Riga.lv/ ARHIS
Spilvē ir augsts gruntsūdeņu līmenis, tāpēc autostāvvietas nebūtu zem zemes, bet gan ēku pirmajos stāvos. Uz platformas virs autostāvvietas atrastos pagalms, kas ir kopīgs visam kvartālam.
Spilvē ir augsts gruntsūdeņu līmenis, tāpēc autostāvvietas nebūtu zem zemes, bet gan ēku pirmajos stāvos. Uz platformas virs autostāvvietas atrastos pagalms, kas ir kopīgs visam kvartālam. ©Riga.lv/ ARHIS
Objekts sastāv no divām ēkām – ofisu ēkas un 20-stāvu dzīvojamās mājas. Starp tām atrodas mākslīgs zaļš kalns, kam ir ne tikai dekoratīva, bet arī praktiska nozīme.
Objekts sastāv no divām ēkām – ofisu ēkas un 20-stāvu dzīvojamās mājas. Starp tām atrodas mākslīgs zaļš kalns, kam ir ne tikai dekoratīva, bet arī praktiska nozīme. ©Riga.lv/ ARHIS
Projekta mērķis – paplašināt esošo piestātņu tīklu, kā arī padarīt to ērtāku. Turklāt Āgenskalna līcis varētu kļūt par jaunu, pievilcīgu un oriģinālu rajonu, paplašinot Pārdaugavas publisko telpu. Projekts paredz izveidot peldošās ielas no dzelzsbetona moduļiem, kas apvienotu Raņķa dambi ar Daugavgrīvas un Trijādības ielu krustojumu, savienojot akvatoriju ar tuvākajiem rajoniem. Abās peldošās ielas pusēs tiktu izvietotas laivu piestātnes. Paredzētas 29 vietas liela izmēra jahtām un 122 vietas nelieliem ūdens transportlīdzekļiem.
Projekta mērķis – paplašināt esošo piestātņu tīklu, kā arī padarīt to ērtāku. Turklāt Āgenskalna līcis varētu kļūt par jaunu, pievilcīgu un oriģinālu rajonu, paplašinot Pārdaugavas publisko telpu. Projekts paredz izveidot peldošās ielas no dzelzsbetona moduļiem, kas apvienotu Raņķa dambi ar Daugavgrīvas un Trijādības ielu krustojumu, savienojot akvatoriju ar tuvākajiem rajoniem. Abās peldošās ielas pusēs tiktu izvietotas laivu piestātnes. Paredzētas 29 vietas liela izmēra jahtām un 122 vietas nelieliem ūdens transportlīdzekļiem. ©Riga.lv/ ARHIS

Teritorijai, kas atrodas Daugavas krastā pretī vēsturiskajam Rīgas centram, ir milzīgs izaugsmes potenciāls. Tās priekšrocības ir acīmredzamas: centra tuvums, iespēja būvēt augstas ēkas, apstādījumu daudzums un, protams, skats uz upi, vēsta Riga.lv